Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Vektör Analiz

Dersin Kodu : MT 236

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. NAZAR ŞAHİN ÖĞÜŞLÜ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Vektör fonksiyonları ile ilgili temel kavramları kullanarak bunlarla ilgili özellikleri ispat edebilir.
Vektör fonksiyonlarının temel özelliklerini bazı fizik problemlerinin çözümünde kullanabilir.
Eğrisel integralleri hesaplayabilir.
Green teoremi ile ilgili temel özellikleri ispat edebilir.
Yüzey integrallerini hesaplayabilir.
Diverjans teoremi ile ilgili temel özellikleri ispat edebilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Vektörel analizin soyut ve somut yönleri ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak, vektör fonksiyonları, eğrisel integraller, Green teoremi ve Diverjans teoremi ile ilgili temel kavramları ve bu kavramların bir takım fiziksel uygulamalarını kavratmak, soyut matematiksel kavramları anlamayı ve soyut düşünceyi öğretmek.

Dersin İçeriği : Vektör fonksiyonları, eğrisel integral, Green teoremi, yüzey integralleri, diverjans teoremi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Matematik bölümü derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Vektör fonksiyonlarının limit ve türevi Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Düz anlatım ve tartışma
2 Vektör fonksiyonlarının türev özellikleri Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Düz anlatım ve tartışma
3 Bir eğri boyunca hareket: hız, ivme vektörü ve düzgün dairesel hareket. Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Düz anlatım ve tartışma
4 İvme vektörünün teğet ve normal bileşenleri. Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Düz anlatım ve tartışma
5 Newton ve Kepler yasaları Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Düz anlatım ve tartışma
6 Vektörel ve Skaler alanlar ve bir alandan başka bir alan elde etme yöntemleri Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Düz anlatım ve tartışma
7 Eğrisel integraller Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Düz anlatım ve tartışma
8 Arasınav anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Yazılı
9 Eğrisel integralin bazı fiziksel uygulamaları(eğri boyunca yapılan iş, Toplam akı vb) Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Düz anlatım ve tartışma
10 Green teoreminin ispatı Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Düz anlatım ve tartışma
11 İki eğri ile sınırlı bölgeler için Green teoremi Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Düz anlatım ve tartışma
12 Korunumlu vektörel alanları ve eğrisel integralin temel teoremi Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Düz anlatım ve tartışma
13 Yüzey integralinin hesaplanması Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Düz anlatım ve tartışma
14 Diverjans teoreminin ispatı Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Düz anlatım ve tartışma
15 Diverjans teoreminin bazı uygulamaları Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi Düz anlatım ve tartışma
16/17 Final Sınavı anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Calculus and Analytic Geometry, Yazarlar:Shermann K. Stein, Anthony Barcellos.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Orta Öğretimde kazandırılan matematik bilgilerini teorik temellere dayandırarak ispat eder. 5
2 Cebir, Analiz ve Topolojinin temel kavramlarının önemini farkeder. 5
3 Matematiksel akıl yürütme olgunluğu kazanarak matematiksel ispatlar geliştirir ve yazar 5
4 Matematiğin temel teorilerini düzgün ve doğru olarak hem yazılı hem de sözlü olarak ifade eder 1
5 Matematiğin farklı alanları arasındaki ilişkinin ve diğer disiplinlerle olan bağlantısının farkına varır. 4
6 Herhangi bir problem için model oluştururken nesneler arasındaki ilişkileri en anlaşılır bir şekilde ifade eder. 3
7 Formül, grafik, tablo ve şema gibi matematiksel modelleri çizer ve açıklar 5
8 Karşılaştığı problemleri matematiksel olarak yeniden düzenleme, analiz etme ve modelleme yeteneğine sahip olur. 4
9 Bilgisayar programlama dillerinden en az birini bilir. 4
10 Problem çözmede bilimsel yöntemleri ve uygun teknolojileri etkin olarak kullanma becerisine sahip olur. 0
11 Programlama tekniklerini bilir ve proğram yapabilme yetenegine sahip olur 0
12 Gerek bağımsız gerekse grup olarak matematik çalışma yeteneğine sahip olur. 0
13 Matematiksel kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kurabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 0
14 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 91
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.64
Dersin AKTS Kredisi: 4