Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Analiz 1

Dersin Kodu : MT 131

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 8

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ALİ ARSLAN ÖZKURT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Limitlerle ilgili bazı teoremleri ifade edebilir.
Sürekliliği tanımlayabilir ve bazı teoremleri ifade edebilir.
Sürekli fonksiyonların bazı özelliklerini kullanarak problem çözebilir.
Türevi tanımlayabilir hesaplayabilir.
Bazı irrasyonel sayıları türev yardımıyla yaklaşık hesaplayabilir.
Bir değişkenli fonksiyonların maksimum ve minimumlarını bulabilir grafiklerini çizebilir.
Uygulamalı maksimum ve minimum problemlerini çözebilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Gerçel sayıların temel özelliklerini kullanarak limit süreklilik ve türev kavramlarının tanımlanması ve bu kavramları kullanarak maksimum, minimum problemlerini çözmek. İrrasyonel sayıların istendiği kadar yaklaşık hesaplanabilmesi.

Dersin İçeriği : Gerçel sayılar, özellikleri. Fonksiyonlar. Limit, süreklilik sürekli fonksiyonların temel özellikleri. Türev ve uygulalamaları. Grafik çizme Maksimum Minimum hesaplama. Logaritma, üstel fonksiyon hiperbolik fonkisyonlar, ters trigonometrik ve ters hiperbolik fonksiyonlar. L´Hospital Kuralı ve Kalanlı Taylor Teoremi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sayılar. Rasyonel ve gerçel sayılar. Sıralama. Mutlak değer. Sayı ekseni. Aralıklar. Eşitsizlikler Ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve Problem çözülmesi Düz anlatım ve tartışma
2 Fonksiyonlar. Tanım ve Görüntü Kümeleri bulma. Bileşke, Ters Fonksiyon. Grafikler. Trigononmetrik Fonksiyonlar Ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve Problem çözülmesi Düz anlatım ve tartışma
3 Bir değişkenli Fonksiyonların Limiti. Limit Teoremleri. Tek taraflı limitler Ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve Problem çözülmesi Düz anlatım ve tartışma
4 Sonsuz limitler. Belirsizlikler. Sonsuzda limitler. Süreklilik. Ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve Problem çözülmesi Düz anlatım ve tartışma
5 Limit Kriteri. Ara Değer ve Maksimum-Minimum teoremleri. Süreksizlik tipleri. Ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve Problem çözülmesi Düz anlatım ve tartışma
6 Türev, teğetin eğimi. Türev alma kuralları. Zincir Kuralı Ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve Problem çözülmesi Düz anlatım ve tartışma
7 Yüksek basamaktan türevler. Kapalı fonksiyonların türevi. Diferansiyel ve diferansiyel yardımıyla yaklaşık hesap. Ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve Problem çözülmesi Düz anlatım ve tartışma
8 Rolle teoremi. Ortalama Değer teoremi. Maksimum ve minimum bulma. Ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve Problem çözülmesi Düz anlatım ve tartışma
9 ARA SINAV Tekrar ve Problem Çözme Yazılı Sınav
10 Birinci Türev testi. İkinci türev ve bükeylik. İkinci türev testi. Asimptotlar. Ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve Problem çözülmesi Düz anlatım ve tartışma
11 Grafik çizme. Uygulamamlı Maksimum ve Minimum teoremleri. Ters Fonksiyonun Türevi. Ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve Problem çözülmesi Düz anlatım ve tartışma
12 Logaritma Fonksiyonu. Logaritma Fonksiyonunun Özellikleri. Ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve Problem çözülmesi Düz anlatım ve tartışma
13 Üstel Fonksiyon. Üstel Fonksiyonun özellikleri. Ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve Problem çözülmesi Düz anlatım ve tartışma
14 Trigonometrik ve Ters trigonometik Fonksiyonlar. Hiperbolik Fonksiyonlar, ters hiperbolik fonksiyonlar Ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve Problem çözülmesi Düz anlatım ve tartışma
15 L´Hospital Kuralı ve Kalanlı Taylor teoremi. Kalanlı Taylor Teoreminin Uygulamalar. Ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve Problem çözülmesi Düz anlatım ve tartışma
16/17 YARIYIL SONU SINAVI Tekrar ve Problem Çözme YAZILI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Analize Giriş Cilt I ; Fikri Akdeniz, Yusuf Ünlü, Doğan Dönmez
Diğer Kaynaklar  http://math.cu.edu.tr/ddonmez/MT131.htm


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Orta Öğretimde kazandırılan matematik bilgilerini teorik temellere dayandırarak ispat eder. 5
2 Cebir, Analiz ve Topolojinin temel kavramlarının önemini farkeder. 3
3 Matematiksel akıl yürütme olgunluğu kazanarak matematiksel ispatlar geliştirir ve yazar 2
4 Matematiğin temel teorilerini düzgün ve doğru olarak hem yazılı hem de sözlü olarak ifade eder 5
5 Matematiğin farklı alanları arasındaki ilişkinin ve diğer disiplinlerle olan bağlantısının farkına varır. 2
6 Herhangi bir problem için model oluştururken nesneler arasındaki ilişkileri en anlaşılır bir şekilde ifade eder. 5
7 Formül, grafik, tablo ve şema gibi matematiksel modelleri çizer ve açıklar 5
8 Karşılaştığı problemleri matematiksel olarak yeniden düzenleme, analiz etme ve modelleme yeteneğine sahip olur. 4
9 Bilgisayar programlama dillerinden en az birini bilir. 0
10 Problem çözmede bilimsel yöntemleri ve uygun teknolojileri etkin olarak kullanma becerisine sahip olur. 0
11 Programlama tekniklerini bilir ve proğram yapabilme yetenegine sahip olur 0
12 Gerek bağımsız gerekse grup olarak matematik çalışma yeteneğine sahip olur. 0
13 Matematiksel kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kurabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 0
14 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 203
Toplam İş Yükü / 25 (s): 8.12
Dersin AKTS Kredisi: 8