Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Analitik Geometri

Dersin Kodu : MT 122

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ZERRİN GÜL ESMERLİGİL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Düzlemde koordinat dönüşümlerinin ne anlama geldiğini ve nasıl yapıldığını bilir.
Çemberin tanımını bilir ve verilen bir denklemin çember olup olmadığını açıklayabilir
Elips, Hiperbol ve Parabol tanımını ve bunların formüllerinin elde edilişini bilir
Odak noktası, asal eksen, yedek eksen,doğrultman kavramlarını ve bunların ne işe yaradığını açıklayabilir.
Verilen ikinci dereceden genel bir eğrinin yapılan incelemeler sonucunda hangi kanonik formda olduğunu söyleyebilr.
Konik demetini açıklayabilir.
Uzayda Doğru ve Düzlem kavramlarını açıklayabilir ve değişik durumlarda olan doğru ve düzlem denklemlerini yazar.
Yüzey kavramını açıklayabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Geometrik bazı özelliklere sahip olan ve herhangi bir biçimde tanımlanan bir noktalar kümesi verildiğinde buna ait denklem ya da denklemleri ve verilen bir denkleme uyan noktalar kümesinin geometrik karakteristiklerini bulmak.

Dersin İçeriği : Düzlemde Koordinat dönüşümleri, Konikler, Koniklerin ortak tanımı, Konik Demetleri, Uzayda Doğru ve Düzlem; Bir dört yüzlünün hacmi ve Uzayda Simetri, Yüzeyler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Düzlemde Koordinat dönüşümleri: Ötelemeler Ders kitabının ilgili kısımlarını çalışmak Düz anlatım ve tartışma
2 Düzlemde Koordinat dönüşümleri: Dönmeler Ders kitabının ilgili kısımlarını çalışmak Düz anlatım ve tartışma
3 Koniklerle ilgili hatırlatmalar: Çember, Elips Ders kitabının ilgili kısımlarını çalışmak Düz anlatım ve tartışma
4 Koniklerle ilgili hatırlatmalar: Hiperbol, Parabol Ders kitabının ilgili kısımlarını çalışmak Düz anlatım ve tartışma
5 Koniklerin Ortak tanımı Ders kitabının ilgili kısımlarını çalışmak Düz anlatım ve tartışma
6 Düzlemde ikinci dereceden eğriler Ders kitabının ilgili kısımlarını çalışmak Düz anlatım ve tartışma
7 Düzlemde ikinci dereceden eğriler (Devam) Ders kitabının ilgili kısımlarını çalışmak Düz anlatım ve tartışma
8 Ara Sınavı Tekrar Yazılı sınav
9 Eğri Aileleri: Konik Demetleri Ders kitabının ilgili kısımlarını çalışmak Düz anlatım ve tartışma
10 Uzayda Doğru ve Düzlem: Doğru Ders kitabının ilgili kısımlarını çalışmak Düz anlatım ve tartışma
11 Uzayda Doğru ve Düzlem: Düzlem Ders kitabının ilgili kısımlarını çalışmak Düz anlatım ve tartışma
12 Doğru ve Düzlemle ilgili çeşitli Problemler Ders kitabının ilgili kısımlarını çalışmak Düz anlatım ve tartışma
13 Bir dört yüzlünün hacmi ve uzayda simetri Ders kitabının ilgili kısımlarını çalışmak Düz anlatım ve tartışma
14 Yüzeyler Ders kitabının ilgili kısımlarını çalışmak Düz anlatım ve tartışma
15 Problem Çözümü Ders kitabınındaki problemleri çözmek Problem Çözümü
16/17 Final sınavı Tekrar Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Analitik Geometri , Yazar: Rüstem Kaya
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Orta Öğretimde kazandırılan matematik bilgilerini teorik temellere dayandırarak ispat eder. 4
2 Cebir, Analiz ve Topolojinin temel kavramlarının önemini farkeder. 1
3 Matematiksel akıl yürütme olgunluğu kazanarak matematiksel ispatlar geliştirir ve yazar 3
4 Matematiğin temel teorilerini düzgün ve doğru olarak hem yazılı hem de sözlü olarak ifade eder 1
5 Matematiğin farklı alanları arasındaki ilişkinin ve diğer disiplinlerle olan bağlantısının farkına varır. 4
6 Herhangi bir problem için model oluştururken nesneler arasındaki ilişkileri en anlaşılır bir şekilde ifade eder. 3
7 Formül, grafik, tablo ve şema gibi matematiksel modelleri çizer ve açıklar 1
8 Karşılaştığı problemleri matematiksel olarak yeniden düzenleme, analiz etme ve modelleme yeteneğine sahip olur. 3
9 Bilgisayar programlama dillerinden en az birini bilir. 4
10 Problem çözmede bilimsel yöntemleri ve uygun teknolojileri etkin olarak kullanma becerisine sahip olur. 0
11 Programlama tekniklerini bilir ve proğram yapabilme yetenegine sahip olur 2
12 Gerek bağımsız gerekse grup olarak matematik çalışma yeteneğine sahip olur. 0
13 Matematiksel kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kurabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 0
14 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 114
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.56
Dersin AKTS Kredisi: 5