Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Analitik Geometri |
|
Dersin Kodu |
: |
MT 122 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ZERRİN GÜL ESMERLİGİL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Düzlemde koordinat dönüşümlerinin ne anlama geldiğini ve nasıl yapıldığını bilir.
Çemberin tanımını bilir ve verilen bir denklemin çember olup olmadığını açıklayabilir
Elips, Hiperbol ve Parabol tanımını ve bunların formüllerinin elde edilişini bilir
Odak noktası, asal eksen, yedek eksen,doğrultman kavramlarını ve bunların ne işe yaradığını açıklayabilir.
Verilen ikinci dereceden genel bir eğrinin yapılan incelemeler sonucunda hangi kanonik formda olduğunu söyleyebilr.
Konik demetini açıklayabilir.
Uzayda Doğru ve Düzlem kavramlarını açıklayabilir ve değişik durumlarda olan doğru ve düzlem denklemlerini yazar.
Yüzey kavramını açıklayabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Geometrik bazı özelliklere sahip olan ve herhangi bir biçimde tanımlanan bir noktalar kümesi verildiğinde buna ait denklem ya da denklemleri ve verilen bir denkleme uyan noktalar kümesinin geometrik karakteristiklerini bulmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Düzlemde Koordinat dönüşümleri, Konikler, Koniklerin ortak tanımı, Konik Demetleri, Uzayda Doğru ve Düzlem; Bir dört yüzlünün hacmi ve Uzayda Simetri, Yüzeyler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Düzlemde Koordinat dönüşümleri: Ötelemeler |
Ders kitabının ilgili kısımlarını çalışmak |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Düzlemde Koordinat dönüşümleri: Dönmeler |
Ders kitabının ilgili kısımlarını çalışmak |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Koniklerle ilgili hatırlatmalar: Çember, Elips |
Ders kitabının ilgili kısımlarını çalışmak |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Koniklerle ilgili hatırlatmalar: Hiperbol, Parabol |
Ders kitabının ilgili kısımlarını çalışmak |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Koniklerin Ortak tanımı |
Ders kitabının ilgili kısımlarını çalışmak |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Düzlemde ikinci dereceden eğriler |
Ders kitabının ilgili kısımlarını çalışmak |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Düzlemde ikinci dereceden eğriler (Devam) |
Ders kitabının ilgili kısımlarını çalışmak |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Ara Sınavı |
Tekrar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Eğri Aileleri: Konik Demetleri |
Ders kitabının ilgili kısımlarını çalışmak |
Düz anlatım ve tartışma |
|
10 |
Uzayda Doğru ve Düzlem: Doğru |
Ders kitabının ilgili kısımlarını çalışmak |
Düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Uzayda Doğru ve Düzlem: Düzlem |
Ders kitabının ilgili kısımlarını çalışmak |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Doğru ve Düzlemle ilgili çeşitli Problemler |
Ders kitabının ilgili kısımlarını çalışmak |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Bir dört yüzlünün hacmi ve uzayda simetri |
Ders kitabının ilgili kısımlarını çalışmak |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
Yüzeyler |
Ders kitabının ilgili kısımlarını çalışmak |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Problem Çözümü |
Ders kitabınındaki problemleri çözmek |
Problem Çözümü |
|
16/17 |
Final sınavı |
Tekrar |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Orta Öğretimde kazandırılan matematik bilgilerini teorik temellere dayandırarak ispat eder. |
4 |
|
2 |
Cebir, Analiz ve Topolojinin temel kavramlarının önemini farkeder. |
1 |
|
3 |
Matematiksel akıl yürütme olgunluğu kazanarak matematiksel ispatlar geliştirir ve yazar |
3 |
|
4 |
Matematiğin temel teorilerini düzgün ve doğru olarak hem yazılı hem de sözlü olarak ifade eder |
1 |
|
5 |
Matematiğin farklı alanları arasındaki ilişkinin ve diğer disiplinlerle olan bağlantısının farkına varır. |
4 |
|
6 |
Herhangi bir problem için model oluştururken nesneler arasındaki ilişkileri en anlaşılır bir şekilde ifade eder. |
3 |
|
7 |
Formül, grafik, tablo ve şema gibi matematiksel modelleri çizer ve açıklar |
1 |
|
8 |
Karşılaştığı problemleri matematiksel olarak yeniden düzenleme, analiz etme ve modelleme yeteneğine sahip olur. |
3 |
|
9 |
Bilgisayar programlama dillerinden en az birini bilir. |
4 |
|
10 |
Problem çözmede bilimsel yöntemleri ve uygun teknolojileri etkin olarak kullanma becerisine sahip olur. |
0 |
|
11 |
Programlama tekniklerini bilir ve proğram yapabilme yetenegine sahip olur |
2 |
|
12 |
Gerek bağımsız gerekse grup olarak matematik çalışma yeteneğine sahip olur. |
0 |
|
13 |
Matematiksel kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kurabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|