Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Analitik Geometri 1

Dersin Kodu : MT 121

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ZERRİN GÜL ESMERLİGİL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Lineer Denklem sistemlerini değişik yöntemlerle çözebilir.
Düzlemsel Koordinatlar (Sayı Doğrusu, Dik, Paralel, Kutupsal ve Homogen Koordinatlar) kavramlarını açıklayabilir
Uzayda Dik Koordinatları kullanarak geometrik kavramları açıklayabilir.
Vektör kavramını öğrenir ve vektörlerle ilgili işlemleri yapabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Düzlem ve uzayda koordinat sistemlerini anlamak ve geometrik özelliklerini kavramak. Denklem sistemleri ve matrisler arasındaki ilişkiyi kavramak.

Dersin İçeriği : Lineer denklem sistemleri,matrisler deteminantlar, Düzlemde koordinatlar. Vektörler, vektörler arasında işlemler.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fen Edebiyat Fakültesi Ek Bina Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Lineer Denklem Sistemleri Ders kitabının ilgili kısımlarının çalışılması Düz anlatım ve tartışma
2 Matrisler, Elemanter Satır İşlemleri ve Eşelon matrisler Ders kitabının ilgili kısımlarının çalışılması Düz anlatım ve tartışma
3 Matrislerin Lineer Denklem Sisteminin Çözümünde Kullanılması Ders kitabının ilgili kısımlarının çalışılması Düz anlatım ve tartışma
4 Permütasyonlar, Determinantlar Ders kitabının ilgili kısımlarının çalışılması Düz anlatım ve tartışma
5 Determinantın özellikleri ve Cramer Kuralı Ders kitabının ilgili kısımlarının çalışılması Düz anlatım ve tartışma
6 Düzlemsel Koordinatlar Ders kitabının ilgili kısımlarının çalışılması Düz anlatım ve tartışma
7 Uzayda dik koordinatlar Ders kitabının ilgili kısımlarının çalışılması Düz anlatım ve tartışma
8 Ara Sınavı Konuların tekrar edilmesi Yazılı sınav
9 Skaler,Yönlendirilmiş doğru parçaları ve vektörler Ders kitabının ilgili kısımlarının çalışılması Düz anlatım ve tartışma
10 Vektörler cebirine Giriş Ders kitabının ilgili kısımlarının çalışılması Düz anlatım ve tartışma
11 Lineer bağımlı ve Lineer bağımsız vektörler Ders kitabının ilgili kısımlarının çalışılması Düz anlatım ve tartışma
12 İki vektörün skaler çarpımı Ders kitabının ilgili kısımlarının çalışılması Düz anlatım ve tartışma
13 Vektörel çarpma ve karma çarpım Ders kitabının ilgili kısımlarının çalışılması Düz anlatım ve tartışma
14 Vektörel çarpma ve karma çarpımın geometrik yorum ve kullanılışları Ders kitabının ilgili kısımlarının çalışılması Düz anlatım ve tartışma
15 Problem çözümü Ders kitabının ilgili kısımlarının çalışılması Düz anlatım ve tartışma
16/17 Fnal sınavı konuların tekrar edilmesi Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Analitik Geometri, Yazar: Rüstem Kaya
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Orta Öğretimde kazandırılan matematik bilgilerini teorik temellere dayandırarak ispat eder. 5
2 Cebir, Analiz ve Topolojinin temel kavramlarının önemini farkeder. 1
3 Matematiksel akıl yürütme olgunluğu kazanarak matematiksel ispatlar geliştirir ve yazar 4
4 Matematiğin temel teorilerini düzgün ve doğru olarak hem yazılı hem de sözlü olarak ifade eder 1
5 Matematiğin farklı alanları arasındaki ilişkinin ve diğer disiplinlerle olan bağlantısının farkına varır. 4
6 Herhangi bir problem için model oluştururken nesneler arasındaki ilişkileri en anlaşılır bir şekilde ifade eder. 3
7 Formül, grafik, tablo ve şema gibi matematiksel modelleri çizer ve açıklar 4
8 Karşılaştığı problemleri matematiksel olarak yeniden düzenleme, analiz etme ve modelleme yeteneğine sahip olur. 3
9 Bilgisayar programlama dillerinden en az birini bilir. 4
10 Problem çözmede bilimsel yöntemleri ve uygun teknolojileri etkin olarak kullanma becerisine sahip olur. 0
11 Programlama tekniklerini bilir ve proğram yapabilme yetenegine sahip olur 2
12 Gerek bağımsız gerekse grup olarak matematik çalışma yeteneğine sahip olur. 0
13 Matematiksel kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kurabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 0
14 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 109
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.36
Dersin AKTS Kredisi: 4