Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Analitik Geometri 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
MT 121 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ZERRİN GÜL ESMERLİGİL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Lineer Denklem sistemlerini değişik yöntemlerle çözebilir.
Düzlemsel Koordinatlar (Sayı Doğrusu, Dik, Paralel, Kutupsal ve Homogen Koordinatlar) kavramlarını açıklayabilir
Uzayda Dik Koordinatları kullanarak geometrik kavramları açıklayabilir.
Vektör kavramını öğrenir ve vektörlerle ilgili işlemleri yapabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Düzlem ve uzayda koordinat sistemlerini anlamak ve geometrik özelliklerini kavramak. Denklem sistemleri ve matrisler arasındaki ilişkiyi kavramak.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Lineer denklem sistemleri,matrisler deteminantlar, Düzlemde koordinatlar. Vektörler, vektörler arasında işlemler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyat Fakültesi Ek Bina Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Lineer Denklem Sistemleri |
Ders kitabının ilgili kısımlarının çalışılması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Matrisler, Elemanter Satır İşlemleri ve Eşelon matrisler |
Ders kitabının ilgili kısımlarının çalışılması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Matrislerin Lineer Denklem Sisteminin Çözümünde Kullanılması |
Ders kitabının ilgili kısımlarının çalışılması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Permütasyonlar, Determinantlar |
Ders kitabının ilgili kısımlarının çalışılması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Determinantın özellikleri ve Cramer Kuralı |
Ders kitabının ilgili kısımlarının çalışılması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Düzlemsel Koordinatlar |
Ders kitabının ilgili kısımlarının çalışılması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Uzayda dik koordinatlar |
Ders kitabının ilgili kısımlarının çalışılması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Ara Sınavı |
Konuların tekrar edilmesi |
Yazılı sınav |
|
9 |
Skaler,Yönlendirilmiş doğru parçaları ve vektörler |
Ders kitabının ilgili kısımlarının çalışılması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
10 |
Vektörler cebirine Giriş |
Ders kitabının ilgili kısımlarının çalışılması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Lineer bağımlı ve Lineer bağımsız vektörler |
Ders kitabının ilgili kısımlarının çalışılması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
İki vektörün skaler çarpımı |
Ders kitabının ilgili kısımlarının çalışılması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Vektörel çarpma ve karma çarpım |
Ders kitabının ilgili kısımlarının çalışılması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
Vektörel çarpma ve karma çarpımın geometrik yorum ve kullanılışları |
Ders kitabının ilgili kısımlarının çalışılması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Problem çözümü |
Ders kitabının ilgili kısımlarının çalışılması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Fnal sınavı |
konuların tekrar edilmesi |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Orta Öğretimde kazandırılan matematik bilgilerini teorik temellere dayandırarak ispat eder. |
5 |
|
2 |
Cebir, Analiz ve Topolojinin temel kavramlarının önemini farkeder. |
1 |
|
3 |
Matematiksel akıl yürütme olgunluğu kazanarak matematiksel ispatlar geliştirir ve yazar |
4 |
|
4 |
Matematiğin temel teorilerini düzgün ve doğru olarak hem yazılı hem de sözlü olarak ifade eder |
1 |
|
5 |
Matematiğin farklı alanları arasındaki ilişkinin ve diğer disiplinlerle olan bağlantısının farkına varır. |
4 |
|
6 |
Herhangi bir problem için model oluştururken nesneler arasındaki ilişkileri en anlaşılır bir şekilde ifade eder. |
3 |
|
7 |
Formül, grafik, tablo ve şema gibi matematiksel modelleri çizer ve açıklar |
4 |
|
8 |
Karşılaştığı problemleri matematiksel olarak yeniden düzenleme, analiz etme ve modelleme yeteneğine sahip olur. |
3 |
|
9 |
Bilgisayar programlama dillerinden en az birini bilir. |
4 |
|
10 |
Problem çözmede bilimsel yöntemleri ve uygun teknolojileri etkin olarak kullanma becerisine sahip olur. |
0 |
|
11 |
Programlama tekniklerini bilir ve proğram yapabilme yetenegine sahip olur |
2 |
|
12 |
Gerek bağımsız gerekse grup olarak matematik çalışma yeteneğine sahip olur. |
0 |
|
13 |
Matematiksel kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kurabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|