|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dönem Projesi |
|
Dersin Kodu |
: |
MGP 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. AZMİ YALÇIN Prof.Dr. HÜSEYİN ÖZGEN Prof.Dr. ÜNAL AY Dr.Öğr. ÜyesiDr. BAHATTİN KARADEMİR Doç.Dr. KEMAL CAN KILIÇ Doç.Dr. MEHMET TURAN Prof.Dr. HÜSEYİN ÖZGEN Doç.Dr. ALİ DANIŞMAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Proje konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilir, geliştirebilir ve bunları kullanabilir Bilgiye gereksinim duyar ve aradığı bilgiye ulaşabilir Proje konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilir Proje konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilir, geliştirebilir, sonuçları değerlendirebilir Proje konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözebilir Proje konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dönem projesi, bir öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencinin bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir. Bu nedenle çalışma süresince öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Öğretim üyesinin ofisi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma
|
|
2 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma
|
|
3 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma
|
|
4 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma
|
|
5 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma
|
|
6 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma
|
|
7 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma
|
|
8 |
Ön değerlendirme |
Danışman tarafından ön değerlendirme |
Anlatım, tartışma,ön değerlendirme |
|
9 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma
|
|
10 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma
|
|
11 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma
|
|
12 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma
|
|
13 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma
|
|
14 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma
|
|
15 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma
|
|
16/17 |
Belirlenen çalışmanın sunumu |
Çalışmanın sunumu ve danışman tarafından değerlendirilmesi |
yazılı ve sözlü sunum, tartışma, değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
American Psychological Association-APA (2001). Publication manual (5th ed.). Washington, DC: American Psychological Association.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İşletmelerde çalışan davranışlarının nasıl oluştuğunu ve değiştiğini analiz edebilir. |
5 |
|
2 |
Yönetim sorunlarının çözümüne ilişkin yönetim becerilerini kullanabilir. |
5 |
|
3 |
İşletmelerde, yönetim ve organizasyon sistemi içerisindeki aksaklıkları ve ihtiyaçları analiz edebilir. |
5 |
|
4 |
İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrar ve uygulayabilir. |
5 |
|
5 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. |
5 |
|
6 |
İşletmenin iç ve dış çevresine yönelik analiz yapabilir. |
5 |
|
7 |
Modern işletmecilik ve işletme yönetimine ilişkin temel ilke, strateji ve teknikleri uygulayabilir. |
5 |
|
8 |
İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrayabilir. |
5 |
|
9 |
Girişimcilik yeteneklerini kullanabilir |
3 |
|
10 |
Sosyal bilimler alanında, bilimsel ilkelere uygun olarak araştırma yapma, verileri analiz etme, sonuç çıkartma ve yorumlama becerisi kazanır. |
5 |
|
11 |
Bilgi sistemlerinden yararlanarak analitik bir yaklaşımla işletmecilik ile ilgili verileri toplayabilme; nitel -nicel araştırma ve karar verme teknikleri yardımı ile analiz edebilir; elde edilen bulguları raporlayabilme; sunabilme ve yorumlayarak stratejik kararlar verebilir |
5 |
|
12 |
İşletme yönetimi ve organizasyonu alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarıyla bütünleştirebilir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
20 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 160 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|