|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dönem Projesi |
|
Dersin Kodu |
: |
MGP 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. TURGUT ÇÜRÜK Dr.Öğr. ÜyesiDr. JALE SAĞLAR Dr.Öğr. ÜyesiDr. ELİF NURSUN DEMİRCİOĞLU Prof.Dr. VEYİS NACİ TANIŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Proje konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi.
Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi.
Proje konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme.
Proje konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme becerisi.
Proje konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme becerisi.
Proje konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok. |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dönem projesi, bir öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencinin bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir. Bu nedenle çalışma süresince öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Blok 2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma
|
|
2 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma
|
|
3 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma
|
|
4 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma
|
|
5 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma
|
|
6 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma
|
|
7 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma
|
|
8 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma
|
|
9 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma
|
|
10 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma
|
|
11 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma
|
|
12 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma
|
|
13 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma
|
|
14 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma
|
|
15 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma
|
|
16/17 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Muhasebe, denetim ve vergi konularının temel ilkelerini kavrama ve bu ilkeleri karar alma sürecinde etkin biçimde kullanma yetkinliği. |
4 |
|
2 |
Muhasebe bilim dalında var olan temel kuramsal modeller ile literatüre yeni giren sistemleri listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya sistemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme. |
4 |
|
3 |
Muhasebe mesleğinde karşılaşılan yasal ve etik konuları anlama. |
4 |
|
4 |
Muhasebe bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama. |
4 |
|
5 |
Muhasebe mesleğinde karşılaşılan yasal ve etik konuları anlama. |
5 |
|
6 |
İşletme yönetimi yöntemleri ile muhasebe metodlarını birleştirerek uygulama. |
5 |
|
7 |
Temel mali analiz tekniklerini kullanarak en uygun sonuca ulaşma. |
5 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapma ve gerekli çalışmaları yerine getirerek muhasebe sürecini etkin bir şekilde yönetme. |
5 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak muhasebe alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. |
4 |
|
10 |
Muhasebenin yeni bir alanında, akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. |
5 |
|
11 |
Yazılı ve sözlü iletişim yetkinliği. |
3 |
|
12 |
Uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
4 |
|
13 |
Muhasebe bilimi üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
0 |
0 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
9 |
144 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|