Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dönem Projesi |
|
Dersin Kodu |
: |
MGP 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. CANAN MADRAN Prof.Dr. FATMA DEMİRCİ OREL Doç.Dr. HİLAL İNAN Prof.Dr. SERAP ÇABUK Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.A.BURAK NAKIBOĞLU Öğr.Gör.Dr. DENİZ MÜFTÜOĞLU ZEREN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Proje konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisine sahip olur.
Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme becerisine sahip olur.
Proje konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme becerisine sahip olur.
Proje konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme becerisine sahip olur.
Proje konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme becerisine sahip olur.
Proje konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dönem projesi, bir öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencinin bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir. Bu nedenle çalışma süresince öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Danışmanın Ofisi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Proje hazırlama sürecinin incelenmesi |
Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi |
Danışman ile görüşme-tartışma |
|
2 |
Proje ana konusunun belirlenmesi |
Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi |
Danışman ile görüşme-tartışma |
|
3 |
Kaynak taraması |
Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi |
Danışman ile görüşme-tartışma |
|
4 |
Proje konusunun netleştirilmesi |
Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi |
Danışman ile görüşme-tartışma |
|
5 |
Kaynak taraması |
Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi |
Danışman ile görüşme-tartışma |
|
6 |
İçerik oluşturma |
Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi |
Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi |
|
7 |
Ön yazıma başlama |
Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi |
Danışman ile görüşme-tartışma |
|
8 |
Ara değerlendirme |
Danışman tarafından ön değerlendirme |
Danışman ile görüşme-tartışma |
|
9 |
Proje sürecini değerleme eksik yerleri tamamlama |
Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi |
Danışman ile görüşme-tartışma |
|
10 |
Proje sürecini değerleme eksik yerleri tamamlama |
Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi |
Danışman ile görüşme-tartışma |
|
11 |
Bulguları değerlendirme ve sonucu yazma |
Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi |
Danışman ile görüşme-tartışma |
|
12 |
İlk okuma ve değerlendirme |
Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi |
Danışman ile görüşme-tartışma |
|
13 |
Eksiklikleri tamamlama |
Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi |
Danışman ile görüşme-tartışma |
|
14 |
Eksiklikleri tamamlama |
Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi |
Danışman ile görüşme-tartışma |
|
15 |
Son Kontrol ve Değerlendirme |
Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi |
Danışman ile görüşme-tartışma |
|
16/17 |
Proje sunumu ve teslimi |
Danışman tarafından değerlendirme |
Danışman ile görüşme-tartışma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Pazarlama fonksiyonunun planlama, uygulama ve kontrol aşamalarına yönelik bilgi ve beceriye sahip olur. |
3 |
|
2 |
Pazarlama bilimini disiplinlerarası bir çerçevede sistematik olarak düşünebilir. |
5 |
|
3 |
Pazarlama alan yazınındaki materyalleri analiz edebilir, farklı teorik görüşleri fark edebilir ve değerlendirebilir. |
5 |
|
4 |
Pazarlama yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistiki yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. |
5 |
|
5 |
Karşılaştığı pazarlama sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. |
5 |
|
6 |
Pazarlama yönetiminin temel adımlarını izleyerek uygular. |
5 |
|
7 |
Karar alma süreçlerine yardımcı olacak elektronik veri tabanlarını ve istatistik yazılımlarını kullanma yeteneklerini geliştirebilir. |
5 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışabilir. |
4 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincinde olarak pazarlama alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
5 |
|
10 |
Pazarlama alanında akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Pazarlama ile ilgili bir konuda, görsellerden de destek alarak Türkçe ve en az bir yabancı dilde akademik yaşama ve iş yaşamına uygun konuşmalar ya da sunumlar yapabilme becerisine sahip olur. |
5 |
|
12 |
Geleneksel yaklaşımı, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirebilme ve uygulama becerisine sahiptir. |
5 |
|
13 |
Pazarlama biliminin alanları üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. |
5 |
|
14 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun pazarlama yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahiptir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|