|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kitlesel Faciaların Yönetimi ve Organizasyonu (Z) |
|
Dersin Kodu |
: |
ADO520 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NECMİ ÇEKİN Doç.Dr. AHMET HİLAL Prof.Dr. METE KORKUT GÜLMEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ülkemizde meydana gelebilecek büyük facialarda, facia organizasyonu ve yönetimi bilgileri hakkında bilgi sahibidir
Felaket öncesi ve anında ekiplerin oluşturulması konusunda bilgilidir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kitlesel Faciaların yönetimi ve organizasyonu ile ilgili bilgi vermektir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hekim ve Dişhekimlerine konuyla ilgili yasa ve yönetmeliklerin aktarılması, facia alanının tanımlanması (deprem, büyük kazalar, sel, yangın, seferberlik ve savaş halleri) ve kontrol altına alınması, alanda çalışacak ekiplerin belirlenmesi, alandan örneklerin alınarak uygun laboratuar ya da merkezlere iletilmesi, facia alanının fotoğraf ve krokilerle gösterilmesi, facia alanında felakete uğrayan aileler ve medya ile iletişim. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Adli Tıp Anabilim Dalı Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Konu ile ilgili yasa ve yönetmeliklerin aktarılması |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
2 |
Facia alanlarının tanımlanması
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
3 |
Facia alanlarında çalışacak ekiplerin belirlenmesi
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
4 |
Ekiplerin görev dağılımları
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
5 |
Olay yerinin fotoğraflanması
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
6 |
Olay yeri fotoğrafları ile ilgili çalışmalar
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
7 |
Facialarda kimlik tespiti
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
8 |
Vize
|
Sınav |
Sınav |
|
9 |
Örnek olay yeri incelemeleri üzerinde grup çalışması
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
10 |
Olay yerinden örneklerin toplanması
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
11 |
Toplanan örneklerin çalışılacak laboratuarlara gönderilme prosedürleri
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
12 |
Facia alanlarında çalışılacak personelin eğitimi
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
13 |
Facia alanında felakete uğrayan ailelere yaklaşım
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
14 |
Medya ile iletişim
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
15 |
Seminer sunumu
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
16/17 |
Final
|
Sınav |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
FBI, Handbook of Forensic Services (revised 2007) Editor Kim Waggoner
Payne Forensic Ensyclopedia 2005, Saukko 2000 Forensic Ensyclopedia
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel Adli Tıp Bilgisine sahip olabilir |
5 |
|
2 |
Türk Ceza Kanununda ve Ceza Muhakemeleri kanununda bulunan ilgili yasaları bilir |
4 |
|
3 |
Adli Bilimler ve alt başlıkları bilir |
3 |
|
4 |
Adli Bilimler laboratuvar çalışmalarını uygular |
3 |
|
5 |
Adli Bilimler alanında kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma |
4 |
|
6 |
laboratuvar sonuçlarının yorumlar |
2 |
|
7 |
Adli olaylarda karşılaşılan olayları çözebilir |
3 |
|
8 |
Biyolojik örneklerin analizi ve yorumlar |
1 |
|
9 |
Bağımsız bilirkişi olarak hizmet verebilir |
3 |
|
10 |
Meslek sorumluluğu kazanır |
4 |
|
11 |
Meslek Etiğini Öğrenebilir |
5 |
|
12 |
Bir araştırmayı planlar |
2 |
|
13 |
Blgilerini akademik ortamda sunabilme yeteneğine sahipdir |
3 |
|
14 |
Adli Bilimlerin herbir alanında bilirkişi donanımına sahip olabilir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
1 |
13 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
10 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 84 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|