|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Adli Bilimlerde Araş. Teknik ve Yön. (Z) |
|
Dersin Kodu |
: |
ADT510 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. METE KORKUT GÜLMEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Araştırma yöntemlerini öğrenir Araştırma için gerekli kaynakların tarar Araştırma için uygun metodu belirler Makalenin nasıl yazılması gerektiği konusunda bilgi sahibidir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Araştırma teknik ve yöntemlerine genel bakış |
|
Dersin İçeriği |
: |
Araştırma teknik ve yöntemlerine genel bakış, araştırılmak istenen sorunun seçilmesi, kaynak taranması, ilgili laboratuarlarla ilişkiye geçilmesi, sonuçların değerlendirilmesi, istatistiksel yöntem seçimi, uluslar arası tıp dergilerinde tercih edilen makale yazım kuralları, makale yazımı. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Adli Tıp Anabilim Dalı dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Araş tırma teknik ve yöntemlerine genel bakış
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
2 |
Araştırma konusunun belirlenmesi
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
3 |
Araştırmanın projelendirilmesi
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
4 |
Araştırmanın çalışma aralığının belirlenmesi
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
5 |
Multidisipliner çalışma
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
6 |
Araştırma için gerekli etik kurallar
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
7 |
Araştırma kaynaklarının taranması
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
8 |
VİZE
|
Sınav |
Sınav |
|
9 |
Araştırma yapılacak uygun laboratuarların belirlenmesi
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
10 |
Sonuçların istatistiksel olarak değerlendirilmesi
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
11 |
Makale nasıl hazırlanır
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
12 |
Makale hazırlamada dikkat edilecek kriterler
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
13 |
Uluslar arası dergilerin incelenmesi
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
14 |
Makalenin dergiye gönderilmesi
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
15 |
SEMİNER
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
16/17 |
FİNAL |
Sınav |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
THE FORENSIC LABORATORY HANDBOOK: PROCEDURES AND PRACTICE, edited by Ashraf Mozayani and Carla Noziglia, 2006
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel Adli Tıp Bilgisine sahip olabilir |
4 |
|
2 |
Türk Ceza Kanununda ve Ceza Muhakemeleri kanununda bulunan ilgili yasaları bilir |
3 |
|
3 |
Adli Bilimler ve alt başlıkları bilir |
4 |
|
4 |
Adli Bilimler laboratuvar çalışmalarını uygular |
5 |
|
5 |
Adli Bilimler alanında kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma |
5 |
|
6 |
laboratuvar sonuçlarının yorumlar |
3 |
|
7 |
Adli olaylarda karşılaşılan olayları çözebilir |
3 |
|
8 |
Biyolojik örneklerin analizi ve yorumlar |
4 |
|
9 |
Bağımsız bilirkişi olarak hizmet verebilir |
3 |
|
10 |
Meslek sorumluluğu kazanır |
5 |
|
11 |
Meslek Etiğini Öğrenebilir |
3 |
|
12 |
Bir araştırmayı planlar |
5 |
|
13 |
Blgilerini akademik ortamda sunabilme yeteneğine sahipdir |
3 |
|
14 |
Adli Bilimlerin herbir alanında bilirkişi donanımına sahip olabilir |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
8 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 96 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|