|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Birimler, fiziksel nicelikler ve vektörler |
Kitapta ilgili bölüm okunmalı |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Bir boyutta hareket |
Kitapta ilgili bölüm okunmalı |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
İki boyutta hareket |
Kitapta ilgili bölüm okunmalı |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Newton´un yasaları |
Kitapta ilgili bölüm okunmalı |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Newton´un yasalarının uygulaması |
Kitapta ilgili bölüm okunmalı |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Statik denge |
Kitapta ilgili bölüm okunmalı |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
İş ve enerji |
Kitapta ilgili bölüm okunmalı |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Tekrar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu |
Kitapta ilgili bölüm okunmalı |
Düz anlatım ve tartışma |
|
10 |
Çizgisel momentum ve itme |
Kitapta ilgili bölüm okunmalı |
Düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Çarpışma |
Kitapta ilgili bölüm okunmalı |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Katı cisimin sabit bir eksen etrafında dönmesi |
Kitapta ilgili bölüm okunmalı |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Dönme kinetik enerjisi |
Kitapta ilgili bölüm okunmalı |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
Yuvarlanma hareketi |
Kitapta ilgili bölüm okunmalı |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Açısal momentum ve tork |
Kitapta ilgili bölüm okunmalı |
Düz anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Tekrar |
Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Orta Öğretimde kazandırılan matematik bilgilerini teorik temellere dayandırarak ispat eder. |
4 |
|
2 |
Cebir, Analiz ve Topolojinin temel kavramlarının önemini farkeder. |
2 |
|
3 |
Matematiksel akıl yürütme olgunluğu kazanarak matematiksel ispatlar geliştirir ve yazar |
5 |
|
4 |
Matematiğin temel teorilerini düzgün ve doğru olarak hem yazılı hem de sözlü olarak ifade eder |
3 |
|
5 |
Matematiğin farklı alanları arasındaki ilişkinin ve diğer disiplinlerle olan bağlantısının farkına varır. |
5 |
|
6 |
Herhangi bir problem için model oluştururken nesneler arasındaki ilişkileri en anlaşılır bir şekilde ifade eder. |
5 |
|
7 |
Formül, grafik, tablo ve şema gibi matematiksel modelleri çizer ve açıklar |
3 |
|
8 |
Karşılaştığı problemleri matematiksel olarak yeniden düzenleme, analiz etme ve modelleme yeteneğine sahip olur. |
5 |
|
9 |
Bilgisayar programlama dillerinden en az birini bilir. |
0 |
|
10 |
Problem çözmede bilimsel yöntemleri ve uygun teknolojileri etkin olarak kullanma becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Programlama tekniklerini bilir ve proğram yapabilme yetenegine sahip olur |
0 |
|
12 |
Gerek bağımsız gerekse grup olarak matematik çalışma yeteneğine sahip olur. |
1 |
|
13 |
Matematiksel kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kurabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
2 |
|
14 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|