Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fizik 1

Dersin Kodu : FM 103

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. SÜLEYMAN ÇABUK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenci analitik düşünür ve problem çözer
Fizik yasalarını uygular
Etrafında oluşan doğa olaylarını fiziksel olarak yorumlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu fizik dersinin genel amacı fiziğin temel kavram ve prensiplerini öğrenciye açık ve mantıklı bir şekilde vermek ve gerçek dünyadaki ilginç uygulamalarla birlikte geniş bir bakış açısı içinde fiziğin temel prensip ve kavramlarının anlaşılırlığını sağlamaktır. Fiziğin heycan verici dünyasına hoş geldiniz.

Dersin İçeriği : Fizik ve ölçme; vektörler; bir boyutta hareket; iki boyutta hareket; hareket kanunları; dairesel hareket ve Newton kanunlarının uygulamaları; statik denge; iş ve enerji; potansiyel enerji ve enerjinin korunumu; çizgisel momentum ve çarpışma; katı cismin sabit bir eksen etrafında dönmesi; yuvarlanma hareketi, açısal momentum ve tork

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Birimler, fiziksel nicelikler ve vektörler Kitapta ilgili bölüm okunmalı Düz anlatım ve tartışma
2 Bir boyutta hareket Kitapta ilgili bölüm okunmalı Düz anlatım ve tartışma
3 İki boyutta hareket Kitapta ilgili bölüm okunmalı Düz anlatım ve tartışma
4 Newton´un yasaları Kitapta ilgili bölüm okunmalı Düz anlatım ve tartışma
5 Newton´un yasalarının uygulaması Kitapta ilgili bölüm okunmalı Düz anlatım ve tartışma
6 Statik denge Kitapta ilgili bölüm okunmalı Düz anlatım ve tartışma
7 İş ve enerji Kitapta ilgili bölüm okunmalı Düz anlatım ve tartışma
8 Ara sınav Tekrar Yazılı sınav
9 Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu Kitapta ilgili bölüm okunmalı Düz anlatım ve tartışma
10 Çizgisel momentum ve itme Kitapta ilgili bölüm okunmalı Düz anlatım ve tartışma
11 Çarpışma Kitapta ilgili bölüm okunmalı Düz anlatım ve tartışma
12 Katı cisimin sabit bir eksen etrafında dönmesi Kitapta ilgili bölüm okunmalı Düz anlatım ve tartışma
13 Dönme kinetik enerjisi Kitapta ilgili bölüm okunmalı Düz anlatım ve tartışma
14 Yuvarlanma hareketi Kitapta ilgili bölüm okunmalı Düz anlatım ve tartışma
15 Açısal momentum ve tork Kitapta ilgili bölüm okunmalı Düz anlatım ve tartışma
16/17 Final Sınavı Tekrar Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Young ve Freedman Üniversite Fiziği Cilt I
 Fishbane, Gasiorowicz, Thornton Temel Fizik Cilt I
 Serway ve Beichner Fen ve Mühendislik için Fizik Cilt I
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 85
    Ödev/Proje/Diğer 10 15
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Orta Öğretimde kazandırılan matematik bilgilerini teorik temellere dayandırarak ispat eder. 4
2 Cebir, Analiz ve Topolojinin temel kavramlarının önemini farkeder. 2
3 Matematiksel akıl yürütme olgunluğu kazanarak matematiksel ispatlar geliştirir ve yazar 5
4 Matematiğin temel teorilerini düzgün ve doğru olarak hem yazılı hem de sözlü olarak ifade eder 3
5 Matematiğin farklı alanları arasındaki ilişkinin ve diğer disiplinlerle olan bağlantısının farkına varır. 5
6 Herhangi bir problem için model oluştururken nesneler arasındaki ilişkileri en anlaşılır bir şekilde ifade eder. 5
7 Formül, grafik, tablo ve şema gibi matematiksel modelleri çizer ve açıklar 3
8 Karşılaştığı problemleri matematiksel olarak yeniden düzenleme, analiz etme ve modelleme yeteneğine sahip olur. 5
9 Bilgisayar programlama dillerinden en az birini bilir. 0
10 Problem çözmede bilimsel yöntemleri ve uygun teknolojileri etkin olarak kullanma becerisine sahip olur. 5
11 Programlama tekniklerini bilir ve proğram yapabilme yetenegine sahip olur 0
12 Gerek bağımsız gerekse grup olarak matematik çalışma yeteneğine sahip olur. 1
13 Matematiksel kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kurabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 2
14 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 2 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 8 16
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 13 13
Toplam İş Yükü: 133
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.32
Dersin AKTS Kredisi: 5