|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilgisayarda programlama ortamının tanıtılması ve bazı örnek programların incelenmesi. |
Yok |
Düz Anlatım, Bilgisayarda uygulama |
|
2 |
Bilgisayar programlama dilinin yapısı ve özelliklerinin açıklanması. |
Öğrencilerin kişisel bilgisayarlarına programların yüklenmesi sonrasında ortaya çıkan problemlerin düzeltilmesi |
Düz Anlatım, Bilgisayarda uygulama |
|
3 |
Bilgisayar programlama dilinde algoritma hazırlanması. |
Bireysel algoritmalar ve akış diyagramları ile ilgili çalışmalar. |
Düz Anlatım, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
4 |
Bilgisayar programlamada girdi çıktı işlemlerinin anlatılması. |
Derste verilen uygulamaların ders saati dışında tekrarı. |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
5 |
Bilgisayar programlama dilinde kontrol karar yapılarının incelenmesi. |
Derste verilen uygulamaların ders saati dışında tekrarı. |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
6 |
Bilgisayar programlama dilinde döngü yapılarının anlatılması. |
Derste verilen uygulamaların ders saati dışında tekrarı. |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
7 |
Bilgisayar programlama dilinde yerel, genel ve ortak değişkenlerin açıklanması. |
Derste verilen uygulamaların ders saati dışında tekrarı. |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
8 |
Arasınav |
Genel tekrar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Bilgisayar programlama dilinde indisli değişkenlerin anlatılması. |
Derste verilen uygulamaların ders saati dışında tekrarı. |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
10 |
Bilgisayar programlama dilinde karakter dizisi işleme fonksiyonlarının açıklanması. |
Derste verilen uygulamaların ders saati dışında tekrarı. |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
11 |
Bilgisayar programlama dilinde ana program alt program yapısının incelenmesi. |
Derste verilen uygulamaların ders saati dışında tekrarı. |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
12 |
Bilgisayar programlama dilinde modül kullanımı ve alt programların anlatılması. |
Derste verilen uygulamaların ders saati dışında tekrarı. |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
13 |
Bilgisayar programlama dilinde işletim sistemiyle ilgili komutlar ve fonksiyonların açıklanması. |
Derste verilen uygulamaların ders saati dışında tekrarı. |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
14 |
Bilgisayar programlama dilinde işletim sistemiyle ilgili komutlar ve fonksiyonların açıklanması. |
Derste verilen uygulamaların ders saati dışında tekrarı. |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
15 |
Bilgisayar programlama dilinde dosyalar ve dosya işlemlerinin anlatılması. |
Derste verilen uygulamaların ders saati dışında tekrarı. |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
16/17 |
Dönem Sonu Sınavı |
Genel Tekrar |
Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Orta Öğretimde kazandırılan matematik bilgilerini teorik temellere dayandırarak ispat eder. |
0 |
|
2 |
Cebir, Analiz ve Topolojinin temel kavramlarının önemini farkeder. |
0 |
|
3 |
Matematiksel akıl yürütme olgunluğu kazanarak matematiksel ispatlar geliştirir ve yazar |
2 |
|
4 |
Matematiğin temel teorilerini düzgün ve doğru olarak hem yazılı hem de sözlü olarak ifade eder |
0 |
|
5 |
Matematiğin farklı alanları arasındaki ilişkinin ve diğer disiplinlerle olan bağlantısının farkına varır. |
5 |
|
6 |
Herhangi bir problem için model oluştururken nesneler arasındaki ilişkileri en anlaşılır bir şekilde ifade eder. |
2 |
|
7 |
Formül, grafik, tablo ve şema gibi matematiksel modelleri çizer ve açıklar |
1 |
|
8 |
Karşılaştığı problemleri matematiksel olarak yeniden düzenleme, analiz etme ve modelleme yeteneğine sahip olur. |
4 |
|
9 |
Bilgisayar programlama dillerinden en az birini bilir. |
4 |
|
10 |
Problem çözmede bilimsel yöntemleri ve uygun teknolojileri etkin olarak kullanma becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Programlama tekniklerini bilir ve proğram yapabilme yetenegine sahip olur |
2 |
|
12 |
Gerek bağımsız gerekse grup olarak matematik çalışma yeteneğine sahip olur. |
0 |
|
13 |
Matematiksel kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kurabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|