Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bilgisayar Programlama

Dersin Kodu : ENF204

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. İRFAN MACİT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilgisayar programlama kavramlarını tanıyabilme.
Bilgisayar programlama ortamını kullanabilme.
Bilgisayar programlamada karar yapılarını kullanabilme.
Bilgisayar programlamada döngü yapılarını kullanabilme.
Bilgisayar programlamada ana program alt program yapısını oluşturabilme.
Bilgisayar programlamada büyük miktardaki kayıtları depolamak ve işlemek için kaynak kod yazabilme.
Bilgisayar programlamada kod içindeki hataları ayıklayabilme.
Bilgisayar ortamında programları çalıştırabilme.
Bilgisayar ortamında programı uygulamaya dönüştürebilme.
Bilgisayar programlamada karmaşık bilgisayar programlama problemlerine sistematik yaklaşımla çözümler üretebilme.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu derste öğrencilere bilgisayar programlama becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır. Öğrencilerin mesleklerinde karşılaşacakları bilgisayar ile ilgili problemleri çözmeleri hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği : Bilgisayar programlama için kullanılan yöntemler ve araçlar öğrencilere tanıtılmaktadır. Bilgisayar ile ilgili problemler algoritmalar ve akış diyagramlarını probleme çözme, bilgisayar uygulaması ile pekiştirilmektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bilgisayarda programlama ortamının tanıtılması ve bazı örnek programların incelenmesi. Yok Düz Anlatım, Bilgisayarda uygulama
2 Bilgisayar programlama dilinin yapısı ve özelliklerinin açıklanması. Öğrencilerin kişisel bilgisayarlarına programların yüklenmesi sonrasında ortaya çıkan problemlerin düzeltilmesi Düz Anlatım, Bilgisayarda uygulama
3 Bilgisayar programlama dilinde algoritma hazırlanması. Bireysel algoritmalar ve akış diyagramları ile ilgili çalışmalar. Düz Anlatım, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama
4 Bilgisayar programlamada girdi çıktı işlemlerinin anlatılması. Derste verilen uygulamaların ders saati dışında tekrarı. Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama
5 Bilgisayar programlama dilinde kontrol karar yapılarının incelenmesi. Derste verilen uygulamaların ders saati dışında tekrarı. Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama
6 Bilgisayar programlama dilinde döngü yapılarının anlatılması. Derste verilen uygulamaların ders saati dışında tekrarı. Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama
7 Bilgisayar programlama dilinde yerel, genel ve ortak değişkenlerin açıklanması. Derste verilen uygulamaların ders saati dışında tekrarı. Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama
8 Arasınav Genel tekrar Yazılı sınav
9 Bilgisayar programlama dilinde indisli değişkenlerin anlatılması. Derste verilen uygulamaların ders saati dışında tekrarı. Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama
10 Bilgisayar programlama dilinde karakter dizisi işleme fonksiyonlarının açıklanması. Derste verilen uygulamaların ders saati dışında tekrarı. Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama
11 Bilgisayar programlama dilinde ana program alt program yapısının incelenmesi. Derste verilen uygulamaların ders saati dışında tekrarı. Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama
12 Bilgisayar programlama dilinde modül kullanımı ve alt programların anlatılması. Derste verilen uygulamaların ders saati dışında tekrarı. Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama
13 Bilgisayar programlama dilinde işletim sistemiyle ilgili komutlar ve fonksiyonların açıklanması. Derste verilen uygulamaların ders saati dışında tekrarı. Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama
14 Bilgisayar programlama dilinde işletim sistemiyle ilgili komutlar ve fonksiyonların açıklanması. Derste verilen uygulamaların ders saati dışında tekrarı. Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama
15 Bilgisayar programlama dilinde dosyalar ve dosya işlemlerinin anlatılması. Derste verilen uygulamaların ders saati dışında tekrarı. Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama
16/17 Dönem Sonu Sınavı Genel Tekrar Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Microsoft Visual Basic 6.0 ile Görsel Programlama, Prof.Dr. Hamza EROL, Nobel Kitabevi, 2009, Adana.
Diğer Kaynaklar  Visual Basic 6.0 ile Yazılım Geliştirme, Prof.Dr. Mithat Uysal, BETA Basım Yayım Dağıtım A.Ş., 1999, Cağaloğlu – İstanbul (1. Baskı).
 Adım Adım Microsoft Visual Basic 6.0 Professional, Michael Halvorson, (Çeviri: Selim GÖKSU, Editör: Selen YAĞCI), Arkadaş Yayınları, 1998, Ankara (2. Baskı).
 
 


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Orta Öğretimde kazandırılan matematik bilgilerini teorik temellere dayandırarak ispat eder. 0
2 Cebir, Analiz ve Topolojinin temel kavramlarının önemini farkeder. 0
3 Matematiksel akıl yürütme olgunluğu kazanarak matematiksel ispatlar geliştirir ve yazar 2
4 Matematiğin temel teorilerini düzgün ve doğru olarak hem yazılı hem de sözlü olarak ifade eder 0
5 Matematiğin farklı alanları arasındaki ilişkinin ve diğer disiplinlerle olan bağlantısının farkına varır. 5
6 Herhangi bir problem için model oluştururken nesneler arasındaki ilişkileri en anlaşılır bir şekilde ifade eder. 2
7 Formül, grafik, tablo ve şema gibi matematiksel modelleri çizer ve açıklar 1
8 Karşılaştığı problemleri matematiksel olarak yeniden düzenleme, analiz etme ve modelleme yeteneğine sahip olur. 4
9 Bilgisayar programlama dillerinden en az birini bilir. 4
10 Problem çözmede bilimsel yöntemleri ve uygun teknolojileri etkin olarak kullanma becerisine sahip olur. 5
11 Programlama tekniklerini bilir ve proğram yapabilme yetenegine sahip olur 2
12 Gerek bağımsız gerekse grup olarak matematik çalışma yeteneğine sahip olur. 0
13 Matematiksel kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kurabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 0
14 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 2 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 109
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.36
Dersin AKTS Kredisi: 4