|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Önemli Doğal Alanlar Ve Türler |
|
Dersin Kodu |
: |
CEV331 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. OLCAYTO KESKİNKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çevre Mühendisi adayı ÖDA kavramını ve ÖDA yaklaşımını , ÖDA Kriterlerini, Türkiye´nin biyocoğrafyası ve doğal yaşam ortamlarını öğrenir, Türkiye´nin koruma alanlarının nerelerde olduğunu öğrenir,
Türkiye´nin ÖDA ´nda nesli tehlike altında, endemik, koruma altında olan türlerini ve bulundukları yerlerini öğrenir, ÖDA kriterlerini öğrenir,
Türkiye´nin bölgeler bazında biyolojik zenginliklerini öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amaci, Çevre Mühendislerine Ülkemizin biyolojik değerlerini anlatmak, onlarda "doğa koruma" bilincinin tam olarak yerleşmesini sağlamak. Çevre Mühendisinin insanın doğa üzerine etkisini minimize edici teknolojiler üzerinde çalıştığını tam olarak kavramasını ve etik değerlerinin yükselmesini sağlamak, ÇED süreçlerinde karar verme aşamasında yardımcı olacak etkili bir alt yapı ve kaynak oluşturmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Önemli Doğa Alanı (ÖDA) nedir? ÖDA yaklaşımı, ÖDA Kriterleri, Türkiye´nin biyocoğrafyası ve doğal yaşam ortamları, Akdeniz Bölgesi Bölgesi ÖDA, Güneydoğu Anadolu Bölgesi ÖDA, Doğu Anadolu Bölgesi ÖDA, Karadeniz Bölgesi ÖDA, Marmara Bölgesi ÖDA, Ege Bölgesi ÖDA, İç Anadolu Bölgesi ÖDA. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çevre Mühendisliği Bölüm derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Önemli Doğa Alanı (ÖDA) nedir? ÖDA yaklaşımı, ÖDA Kriterleri, Türkiye´nin biyocoğrafyası ve doğal yaşam ortamları |
Ders Notu ilgili bölümleri |
Ders anlatımı ve slaytlarla örnek gösterimi |
|
2 |
Akdeniz Bölgesi Bölgesi ÖDA1 |
Ders Notu ilgili bölümleri |
Ders anlatımı ve slaytlarla ÖDA nın ve önemli türlerinin gösterimi |
|
3 |
Akdeniz Bölgesi Bölgesi ÖDA2 |
Ders Notu ilgili bölümleri |
Ders anlatımı ve slaytlarla ÖDA nın ve önemli türlerinin gösterimi |
|
4 |
Güneydoğu Anadolu Bölgesi ÖDA1 |
Ders Notu ilgili bölümleri |
Ders anlatımı ve slaytlarla ÖDA nın ve önemli türlerinin gösterimi |
|
5 |
Doğu Anadolu Bölgesi ÖDA1 |
Ders Notu ilgili bölümleri |
Ders anlatımı ve slaytlarla ÖDA nın ve önemli türlerinin gösterimi |
|
6 |
Doğu Anadolu Bölgesi ÖDA1 |
Ders Notu ilgili bölümleri |
Ders anlatımı ve slaytlarla ÖDA nın ve önemli türlerinin gösterimi |
|
7 |
Sınav |
Genel tekrar |
Test ve klasik soruların yer aldığı 1. arasınav |
|
8 |
Karadeniz Bölgesi ÖDA1 |
Ders Notu ilgili bölümleri |
Ders anlatımı ve slaytlarla ÖDA nın ve önemli türlerinin gösterimi |
|
9 |
Karadeniz Bölgesi ÖDA2 |
Ders Notu ilgili bölümleri |
Ders anlatımı ve slaytlarlaÖDA nın ve önemli türlerinin gösterimi |
|
10 |
Marmara Bölgesi ÖDA1 |
Ders Notu ilgili bölümleri |
Ders anlatımı ve slaytlarlaÖDA nın ve önemli türlerinin gösterimi |
|
11 |
Marmara Bölgesi ÖDA2 |
Ders Notu ilgili bölümleri |
Ders anlatımı ve slaytlarlaÖDA nın ve önemli türlerinin gösterimi |
|
12 |
Ege Bölgesi ÖDA1 |
Ders Notu ilgili bölümleri |
Ders anlatımı ve slaytlarlaÖDA nın ve önemli türlerinin gösterimi |
|
13 |
Ege Bölgesi ÖDA2 |
Ders Notu ilgili bölümleri |
Ders anlatımı ve slaytlarlaÖDA nın ve önemli türlerinin gösterimi |
|
14 |
İç Anadolu Bölgesi ÖDA |
Ders Notu ilgili bölümleri |
Ders anlatımı ve slaytlarlaÖDA nın ve önemli türlerinin gösterimi |
|
15 |
Sınav |
Genel tekrar |
Test ve klasik soruların yer aldığı Final sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Türkiye´nin önemli doğa alanları, Ed. Güven Eken, Murat Bozdoğan, Süreyya İsfendiyaroğlu, Dicle Tuba Kılıç, Yıldıray Lise. (2006) Doğa Derneği, Ankara.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma |
4 |
|
2 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme |
3 |
|
3 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
3 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi |
3 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
3 |
|
6 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
3 |
|
7 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme |
4 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
2 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
3 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma |
3 |
|
11 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
1 |
|
12 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
5 |
|
13 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık |
4 |
|
14 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
3 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 75 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|