Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Önemli Doğal Alanlar Ve Türler

Dersin Kodu : CEV331

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. OLCAYTO KESKİNKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çevre Mühendisi adayı ÖDA kavramını ve ÖDA yaklaşımını , ÖDA Kriterlerini, Türkiye´nin biyocoğrafyası ve doğal yaşam ortamlarını öğrenir,
Türkiye´nin koruma alanlarının nerelerde olduğunu öğrenir,
Türkiye´nin ÖDA ´nda nesli tehlike altında, endemik, koruma altında olan türlerini ve bulundukları yerlerini öğrenir,
ÖDA kriterlerini öğrenir,
Türkiye´nin bölgeler bazında biyolojik zenginliklerini öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amaci, Çevre Mühendislerine Ülkemizin biyolojik değerlerini anlatmak, onlarda "doğa koruma" bilincinin tam olarak yerleşmesini sağlamak. Çevre Mühendisinin insanın doğa üzerine etkisini minimize edici teknolojiler üzerinde çalıştığını tam olarak kavramasını ve etik değerlerinin yükselmesini sağlamak, ÇED süreçlerinde karar verme aşamasında yardımcı olacak etkili bir alt yapı ve kaynak oluşturmak.

Dersin İçeriği : Önemli Doğa Alanı (ÖDA) nedir? ÖDA yaklaşımı, ÖDA Kriterleri, Türkiye´nin biyocoğrafyası ve doğal yaşam ortamları, Akdeniz Bölgesi Bölgesi ÖDA, Güneydoğu Anadolu Bölgesi ÖDA, Doğu Anadolu Bölgesi ÖDA, Karadeniz Bölgesi ÖDA, Marmara Bölgesi ÖDA, Ege Bölgesi ÖDA, İç Anadolu Bölgesi ÖDA.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Çevre Mühendisliği Bölüm derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Önemli Doğa Alanı (ÖDA) nedir? ÖDA yaklaşımı, ÖDA Kriterleri, Türkiye´nin biyocoğrafyası ve doğal yaşam ortamları Ders Notu ilgili bölümleri Ders anlatımı ve slaytlarla örnek gösterimi
2 Akdeniz Bölgesi Bölgesi ÖDA1 Ders Notu ilgili bölümleri Ders anlatımı ve slaytlarla ÖDA nın ve önemli türlerinin gösterimi
3 Akdeniz Bölgesi Bölgesi ÖDA2 Ders Notu ilgili bölümleri Ders anlatımı ve slaytlarla ÖDA nın ve önemli türlerinin gösterimi
4 Güneydoğu Anadolu Bölgesi ÖDA1 Ders Notu ilgili bölümleri Ders anlatımı ve slaytlarla ÖDA nın ve önemli türlerinin gösterimi
5 Doğu Anadolu Bölgesi ÖDA1 Ders Notu ilgili bölümleri Ders anlatımı ve slaytlarla ÖDA nın ve önemli türlerinin gösterimi
6 Doğu Anadolu Bölgesi ÖDA1 Ders Notu ilgili bölümleri Ders anlatımı ve slaytlarla ÖDA nın ve önemli türlerinin gösterimi
7 Sınav Genel tekrar Test ve klasik soruların yer aldığı 1. arasınav
8 Karadeniz Bölgesi ÖDA1 Ders Notu ilgili bölümleri Ders anlatımı ve slaytlarla ÖDA nın ve önemli türlerinin gösterimi
9 Karadeniz Bölgesi ÖDA2 Ders Notu ilgili bölümleri Ders anlatımı ve slaytlarlaÖDA nın ve önemli türlerinin gösterimi
10 Marmara Bölgesi ÖDA1 Ders Notu ilgili bölümleri Ders anlatımı ve slaytlarlaÖDA nın ve önemli türlerinin gösterimi
11 Marmara Bölgesi ÖDA2 Ders Notu ilgili bölümleri Ders anlatımı ve slaytlarlaÖDA nın ve önemli türlerinin gösterimi
12 Ege Bölgesi ÖDA1 Ders Notu ilgili bölümleri Ders anlatımı ve slaytlarlaÖDA nın ve önemli türlerinin gösterimi
13 Ege Bölgesi ÖDA2 Ders Notu ilgili bölümleri Ders anlatımı ve slaytlarlaÖDA nın ve önemli türlerinin gösterimi
14 İç Anadolu Bölgesi ÖDA Ders Notu ilgili bölümleri Ders anlatımı ve slaytlarlaÖDA nın ve önemli türlerinin gösterimi
15 Sınav Genel tekrar Test ve klasik soruların yer aldığı Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Türkiye´nin önemli doğa alanları, Ed. Güven Eken, Murat Bozdoğan, Süreyya İsfendiyaroğlu, Dicle Tuba Kılıç, Yıldıray Lise. (2006) Doğa Derneği, Ankara.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 4
2 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme 3
3 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 3
4 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 3
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 3
6 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 3
7 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme 4
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 2
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 3
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma 3
11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 1
12 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 5
13 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık 4
14 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 3
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 75
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3
Dersin AKTS Kredisi: 3