Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İleri Atıksu Arıtımı

Dersin Kodu : CEV436

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ÇAĞATAYHAN BEKİRERSU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. TURAN YILMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Geleneksel ikincil arıtma çıkış suyunda bulunabilen kirleticileri ve bu kirleticilerin önem ve özelliklerinin anlaşılması
2. Bu kirleticilerin hangi proseslerle giderilebileceğini anlaşılması
3. İleri arıtma yöntemlerinin çalışma prensiplerinin ve tasarım ile işletme kriterlerinin anlaşılması
4. Amaca uygun ileri arıtma yönteminin seçilmesi ve tasarımının yapılması

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Geleneksel ikincil arıtmanın çıkış suyunda bulunabilen askıda, kolloidal ve çözünmüş maddeleri gidermek amacıyla uygulanan prosesleri tanımlamak, tasarıma yönelik detayları vermektir.

Dersin İçeriği : Geleneksel ikincil arıtma çıkış suyunda bulunabilen kirleticileri ve bu kirleticilerin önem ve özelliklerinin anlaşılması. Bu kirleticilerin hangi proseslerle giderilebileceğini anlaşılması, İleri arıtma yöntemlerinin çalışma prensiplerinin ve tasarım ile işletme kriterlerinin anlaşılması, ileri arıtma yönteminin seçilmesi ve tasarımının yapılması, Membran Prosesleri. Membran Biyoreaktörler (MBR), İleri Oksidasyon Prosesleri (İOP) , Ultraviyole Işını (UV) ile Dezenfeksiyon gibi ileri atıtma yöntemleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İleri Arıtma Gereksinimi Yok. Yüz yüze
2 İleri Arıtma için Kullanılan Teknolojiler Yok. Yüz yüze
3 Derin Filtrasyona Giriş Yok. Yüz yüze
4 Derin Filtrelerin Seçimi ve Tasarım Kriterleri Yok. Yüz yüze
5 Yüzey Filtrasyonu Yok. Yüz yüze
6 Membran Filtrasyon Prosesleri Yok. Yüz yüze
7 Arasınav Yok. Sınıfta yazılı sınav
8 Adsorbsiyon Yok. Yüz yüze
9 Adsorbsiyon Yok. Yüz yüze
10 Gaz Sıyırma Yok. Yüz yüze
11 İyon Değiştirme Yok. Yüz yüze
12 İleri oksidasyon Prosesleri Yok. Yüz yüze
13 İleri oksidasyon Prosesleri Yok. Yüz yüze
14 Damıtma (Distilasyon) Yok. Yüz yüze
15 Final Sınavı Yok. Sınıfta yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders notları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 4
2 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme 5
3 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 5
4 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 3
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 5
6 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 1
7 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme 1
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 3
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 4
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma 1
11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 3
12 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 1
13 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık 1
14 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 3
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 96
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.84
Dersin AKTS Kredisi: 4