|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İleri Atıksu Arıtımı |
|
Dersin Kodu |
: |
CEV436 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ÇAĞATAYHAN BEKİRERSU Dr.Öğr. ÜyesiDr. TURAN YILMAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Geleneksel ikincil arıtma çıkış suyunda bulunabilen kirleticileri ve bu kirleticilerin önem ve özelliklerinin anlaşılması 2. Bu kirleticilerin hangi proseslerle giderilebileceğini anlaşılması 3. İleri arıtma yöntemlerinin çalışma prensiplerinin ve tasarım ile işletme kriterlerinin anlaşılması 4. Amaca uygun ileri arıtma yönteminin seçilmesi ve tasarımının yapılması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Geleneksel ikincil arıtmanın çıkış suyunda bulunabilen askıda, kolloidal ve çözünmüş maddeleri gidermek amacıyla uygulanan prosesleri tanımlamak, tasarıma yönelik detayları vermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Geleneksel ikincil arıtma çıkış suyunda bulunabilen kirleticileri ve bu kirleticilerin önem ve özelliklerinin anlaşılması. Bu kirleticilerin hangi proseslerle giderilebileceğini anlaşılması, İleri arıtma yöntemlerinin çalışma prensiplerinin ve tasarım ile işletme kriterlerinin anlaşılması, ileri arıtma yönteminin seçilmesi ve tasarımının yapılması, Membran Prosesleri. Membran Biyoreaktörler (MBR), İleri Oksidasyon Prosesleri (İOP) , Ultraviyole Işını (UV) ile Dezenfeksiyon gibi ileri atıtma yöntemleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İleri Arıtma Gereksinimi |
Yok. |
Yüz yüze |
|
2 |
İleri Arıtma için Kullanılan Teknolojiler |
Yok. |
Yüz yüze |
|
3 |
Derin Filtrasyona Giriş |
Yok. |
Yüz yüze |
|
4 |
Derin Filtrelerin Seçimi ve Tasarım Kriterleri |
Yok. |
Yüz yüze |
|
5 |
Yüzey Filtrasyonu |
Yok. |
Yüz yüze |
|
6 |
Membran Filtrasyon Prosesleri |
Yok. |
Yüz yüze |
|
7 |
Arasınav |
Yok. |
Sınıfta yazılı sınav |
|
8 |
Adsorbsiyon |
Yok. |
Yüz yüze |
|
9 |
Adsorbsiyon |
Yok. |
Yüz yüze |
|
10 |
Gaz Sıyırma |
Yok. |
Yüz yüze |
|
11 |
İyon Değiştirme |
Yok. |
Yüz yüze |
|
12 |
İleri oksidasyon Prosesleri |
Yok. |
Yüz yüze |
|
13 |
İleri oksidasyon Prosesleri |
Yok. |
Yüz yüze |
|
14 |
Damıtma (Distilasyon) |
Yok. |
Yüz yüze |
|
15 |
Final Sınavı |
Yok. |
Sınıfta yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma |
4 |
|
2 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme |
5 |
|
3 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
5 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi |
3 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
5 |
|
6 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
1 |
|
7 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme |
1 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
3 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma |
1 |
|
11 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
3 |
|
12 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
1 |
|
13 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık |
1 |
|
14 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
3 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
3 |
39 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 96 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|