|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Su Kalitesi |
|
Dersin Kodu |
: |
CEV332 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. A.AZRABİLGİN PEHLİVANOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Doğal su ortamındaki kirleticileri belirler ve etkilerini tespit eder yüzeysel ve yer altı su kaynaklarının kalitesini belirler ve yorumlayabilir su kaynaklarının iyileştirilme ve geliştirilme çalışmaları konularında bilgi kazanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin amacı, öğrencilere genel anlamda su kaynaklarımızdan bahsetmek ve doğadaki çevrimleri açıklayarak bu su kaynaklarının oluşumu ve korunumu hakkında bilgi vermektir. Su kaynaklarımızın nasıl kirlendiği ve bu kirliliklerin nasıl belirleneceğinden bahsetmek, hatta işletme izinlleri verirken ve/veya yerleşim yerleri belirlerken bunların belirlenmesi için yapılacak su kalitesi çalişmalarını belirlemek, ülkemizde ve dünyadaki su kalitesi standartlarını karşılaştırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Su kalitesi ve kirliliğinin tanımı, doğal su ortamları ve hidrolojik çevrim, suların fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri, su kalitesi değişimleri ve çevresel etkileri, nitrifikasyon ve denitrifikasyon, içme ve sulama suyu kalite kriterleri, akarsu kirlenmesi ve kontrolü, göl ve deniz kirliliği ve kontrolü, ötrofikasyon ve modelleme çalışmaları, yeraltı sularının kalite değişimleri, kirliliği, su kalitesinin korunması ve modelleme çalışmaları, su kalitesi korunmasında alınacak önlemler, su kalitesi standartları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Doğal suların oluşumu, dağılımı ve kalitesi. Hidrolojik çevrim |
Yok |
düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Su kalite kriterleri ve kıta içi su kaynaklarının kalite özellikleri. |
Yok |
düz anlatım, tartışma. |
|
3 |
Su kaynaklarının kirlenmesi. Ağır metal kirliliği, hidrokarbon kirliliği, endüstriyel kirlenme kaynakları. |
Yok |
düz anlatım, tartışma. |
|
4 |
Pestisit ve deterjanlardan kaynaklanan kirlilik. Isıl kirlenme. Radyoaktif kirlenme. |
Yok |
düz anlatım, tartışma. |
|
5 |
Kirliliğin belirlenmesinde kullanılan hidrolojik, fiziko- kimyasal ve biyolojik parametreler. |
Yok |
düz anlatım, tartışma. |
|
6 |
Akarsu kirlenmesi ve kirliliği belirleme yöntemleri. |
Yok |
düz anlatım, tartışma. |
|
7 |
Göl kirlenmesi ve kirliliği belirleme yöntemleri. |
Yok |
düz anlatım, tartışma. |
|
8 |
Ara sınav |
Ders Materyallerinin tekrarı |
Klasik sınav |
|
9 |
Yeraltı suyu kirlenmesi ve kirliliği belirleme yöntemleri. |
Yok |
düz anlatım, tartışma. |
|
10 |
Yüzey ve yeraltı suları için numune alma yöntemlerinin belirlenmesi |
Yok |
düz anlatım, tartışma. |
|
11 |
Su kalitesi parametrelerinin analiz yöntemlerinin belirlenmesi |
Yok |
düz anlatım, tartışma. |
|
12 |
Su kalitesi yönetimi nedir, nasıl ve kimler tarafından olurşturulur |
Yok |
düz anlatım, tartışma. |
|
13 |
Toplanan verilerin analiz edilme yöntemleri |
Yok |
düz anlatım, tartışma. |
|
14 |
Modelleme nedir, türleri nelerdir |
Yok |
düz anlatım, tartışma. |
|
15 |
Su kalitesi kirliliği Yönetmeliğinin incelenmesi ve diğer ülke yönetmelikleri ile karşılaştırılması |
Yok |
düz anlatım, tartışma. |
|
16/17 |
Çeşitli modelleme programlarının tanıtımı ve örnek senaryolar oluşturularak sonuçların tartışılması |
Yok |
Tartışma, sunum |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Water Quality Assessments - A Guide to Use of Biota,
Sediments and Water in Environmental Monitoring
Edited by
Deborah Chapman
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma |
4 |
|
2 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme |
4 |
|
3 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
2 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi |
3 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
1 |
|
6 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
1 |
|
7 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme |
1 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
1 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
3 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma |
1 |
|
11 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
1 |
|
12 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
5 |
|
13 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık |
4 |
|
14 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
4 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 56 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|