|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yeraltı Suyu Arıtma Teknolojileri |
|
Dersin Kodu |
: |
CEV443 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. A.AZRABİLGİN PEHLİVANOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kirlenmiş sahaların karakterizasyonunu yapabilecektir Toprak ve yeraltısuyu remediasyonunda kullanılan fiziksel, kimyasal ve biyolojik teknolojiler hakkında bilgi sahibi olacaktır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kirlenmiş sahaların karakterizasyonunun nasıl yapıldığı kavranacaktır
Toprak ve yeraltısuyu remediasyonunda kullanılan fiziksel, kimyasal ve biyolojik teknolojiler hakkında bilgi sahibi olunacaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Kirlenmiş toprak ve yeraltı suyu sistemlerinin karakterizasyonunda ve remediasyonunda kullanılan mevcut ve gelişmekte olan teknolojileri tanıtmaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Remediasyon mühendisliğine giriş, günümüzde remediasyon mühendisliği uygulamalrı |
kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir |
anlatım, tartışma |
|
2 |
kirleticilerin yapısı-organik kirleticiler, organik kirleticileri belirlemede kullanılan genel parametreler |
kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
anlatım, tartışma |
|
3 |
kirleticilerin yapısı- inorganik kirleticiler, metal kirleticiler ve radyoaktif kirleticiler |
kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
anlatım, tartışma |
|
4 |
Kirletici özellikleri |
kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
anlatım, tartışma |
|
5 |
yeraltında hidrodinamik prosesler, adveksiyon, difüzyon ve dispersiyon,vadoz bölgede suyun hareketi |
kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
anlatım, tartışma |
|
6 |
yeraltında abiyotik prosesler ve biyotik prosesler |
kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
anlatım, tartışma |
|
7 |
nümerik uygulamalar |
kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
anlatım, tartışma |
|
8 |
vize |
ders notları ve kaynak kitaplar tekrar edilir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
klasik yazılı sınav |
|
9 |
toprak buhar ekstraksiyonu |
donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır, |
sunum ve tartışma |
|
10 |
hava ile sıyırma |
|
sunum ve tartışma |
|
11 |
biyoremediasyon ve fitoremediasyon |
|
sunum ve tartışma |
|
12 |
pasif reaktif bariyerler |
|
sunum ve tartışma |
|
13 |
pompala arıt yöntemi |
|
sunum ve tartışma |
|
14 |
katılaştırma ve sabitleştirme |
|
sunum ve tartışma |
|
15 |
yeraltısuyu arıtme teknolojilerinin dünyada yapılan başarılı örneklerinin incelenip tartışılması |
|
sunum ve tartışma |
|
16/17 |
Final |
ders notları, derslerde yapılan sunumlar tekrar edilir |
klasik sınav türü |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Remediation Engineering Design Concept, S.S. Suthersan, Lewis Publisher. 1999.
Diğer kaynaklar:
- Fundamentals of Hazardous Waste Site Remediation, K. Sellers, CRC Press, 1999.
- Groundwater Contamination: Transport and Remediation, P.B. Bedient, H.S. Rifai, J. C., Newell, Prentice Hall, 1999.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma |
4 |
|
2 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme |
5 |
|
3 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
4 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi |
4 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
3 |
|
6 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
3 |
|
7 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme |
3 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
4 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma |
5 |
|
11 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
5 |
|
12 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
5 |
|
13 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık |
2 |
|
14 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
5 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
3 |
39 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 83 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|