Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yeraltı Suyu Arıtma Teknolojileri

Dersin Kodu : CEV443

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör.Dr. A.AZRABİLGİN PEHLİVANOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kirlenmiş sahaların karakterizasyonunu yapabilecektir
Toprak ve yeraltısuyu remediasyonunda kullanılan fiziksel, kimyasal ve biyolojik teknolojiler hakkında bilgi sahibi olacaktır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kirlenmiş sahaların karakterizasyonunun nasıl yapıldığı kavranacaktır Toprak ve yeraltısuyu remediasyonunda kullanılan fiziksel, kimyasal ve biyolojik teknolojiler hakkında bilgi sahibi olunacaktır.

Dersin İçeriği : Kirlenmiş toprak ve yeraltı suyu sistemlerinin karakterizasyonunda ve remediasyonunda kullanılan mevcut ve gelişmekte olan teknolojileri tanıtmaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Remediasyon mühendisliğine giriş, günümüzde remediasyon mühendisliği uygulamalrı kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir anlatım, tartışma
2 kirleticilerin yapısı-organik kirleticiler, organik kirleticileri belirlemede kullanılan genel parametreler kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır anlatım, tartışma
3 kirleticilerin yapısı- inorganik kirleticiler, metal kirleticiler ve radyoaktif kirleticiler kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır anlatım, tartışma
4 Kirletici özellikleri kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır anlatım, tartışma
5 yeraltında hidrodinamik prosesler, adveksiyon, difüzyon ve dispersiyon,vadoz bölgede suyun hareketi kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır anlatım, tartışma
6 yeraltında abiyotik prosesler ve biyotik prosesler kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır anlatım, tartışma
7 nümerik uygulamalar kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır anlatım, tartışma
8 vize ders notları ve kaynak kitaplar tekrar edilir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır klasik yazılı sınav
9 toprak buhar ekstraksiyonu donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır, sunum ve tartışma
10 hava ile sıyırma sunum ve tartışma
11 biyoremediasyon ve fitoremediasyon sunum ve tartışma
12 pasif reaktif bariyerler sunum ve tartışma
13 pompala arıt yöntemi sunum ve tartışma
14 katılaştırma ve sabitleştirme sunum ve tartışma
15 yeraltısuyu arıtme teknolojilerinin dünyada yapılan başarılı örneklerinin incelenip tartışılması sunum ve tartışma
16/17 Final ders notları, derslerde yapılan sunumlar tekrar edilir klasik sınav türü


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Remediation Engineering Design Concept, S.S. Suthersan, Lewis Publisher. 1999. Diğer kaynaklar: - Fundamentals of Hazardous Waste Site Remediation, K. Sellers, CRC Press, 1999. - Groundwater Contamination: Transport and Remediation, P.B. Bedient, H.S. Rifai, J. C., Newell, Prentice Hall, 1999.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 4
2 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme 5
3 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 4
4 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 4
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 3
6 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 3
7 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme 3
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 4
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 4
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma 5
11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 5
12 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 5
13 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık 2
14 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 5
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 83
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.32
Dersin AKTS Kredisi: 3