Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Arıtma Tesisleri Ekipmanları

Dersin Kodu : CEV336

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör.Dr. DEMET KALAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Arıtma tesislerinde kullanılan donanımların çalışma mekanizmaları, ızgaralar, öğütücülerin özelliklerini tanımlar ve belirler.
Karıştırma ekipmanlarını, havalandırma ekipmanları, difüzörler, blowerları tanımlar ve seçer.
Yüzeysel aeratörler, saf oksijen sistemlerinde kullanılan donatıları listeler ve seçer.
Dozlama sistemleri, pompalar, membranlar, sıyırıcıları belirler ve seçer.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Arıtma sistemlerinde uygun donanım seçimi ve kullanılması

Dersin İçeriği : Arıtma tesislerinde kullanılan donanımların çalışma mekanizmaları, özellikleri ve seçimleri/ Izgaralar, Öğütücüler Karıştırma ekipmanları Havalandırma ekipmanları, Difüzörler, Blowerlar Yüzeysel aeratörler Saf Oksijen sistemlerinde kullanılan donatılar Dozlama Sistemleri Pompalar Membranlar Sıyırıcılar Arıtma Sistemlerinde güç kullanımı ve kontrolu, Kontrol Panelleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Arıtma tesislerinde kullanılan donanımların çalışma mekanizmaları, özellikleri ve seçimleri/ Izgaralar, Öğütücüler Düz anlatım
2 Karıştırma ekipmanları Düz anlatım
3 Havalandırma ekipmanları, Difüzörler, Blowerlar Düz anlatım
4 Yüzeysel aeratörler Düz anlatım
5 Yüzeysel aeratörler Düz anlatım
6 Saf Oksijen sistemlerinde kullanılan donatılar Düz anlatım
7 Ara Sınav Klasik Sınav
8 Dozlama Sistemleri Düz anlatım
9 Membranlar Düz anlatım
10 Sıyırıcılar Düz anlatım
11 Arıtma Sistemlerinde güç kullanımı ve kontrolu, Kontrol Panelleri Düz anlatım
12 Kimyasal Arıtma Sistemlerinde uygulama Düz anlatım
13 Biyolojik Arıtma Sistemlerinde uygulama Düz anlatım
14 Fiziksel Arıtma sistemlerinde uygulama Düz anlatım
15 Final Klasik Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1.Industrial Waste Treatment Handbook F.Woodart;Butherworht Hiennermen, 2001 2. Wastewater Engineering, Treatment, Disposal, Reuse; Metcalf&Eddy, Inc., l991
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 5
2 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme 4
3 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 5
4 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 5
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 4
6 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 3
7 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme 3
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 3
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 5
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma 4
11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 4
12 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 1
13 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık 3
14 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 4
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 71
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.84
Dersin AKTS Kredisi: 3