|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Suyun Yeniden Kullanımı |
|
Dersin Kodu |
: |
CEV445 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. DEMET KALAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Atıksularla ilgili olarak, iyileştirilmiş su ve suyun yeniden kullanımı daha açık bir şekilde tanımlanırken, su kaynakları sistemi içinde yer alan iyileştirilmiş suyun planlanması, geri çevrimi, depolanması ve yeniden kullanım alanlarının bilinmesi.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Atıksularla ilgili olarak, iyileştirilmiş su ve suyun yeniden kullanımı daha açık bir şekilde tanımlanırken, su kaynakları sistemi içinde yer alan iyileştirilmiş suyun planlanması, geri çevrimi, depolanması ve yeniden kullanım alanlarının bilinmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Suların yeniden kullanımına genel giriş, kullanılan terimlerin tanımını ve tarihsel çerçeve. Hidrolik döngüde su döngüsünün rolü ve suyun yeniden kullanımı. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Suların yeniden kullanımına genel giriş, kullanılan terimlerin tanımını ve tarihsel çerçeve. Hidrolik döngüde su döngüsünün rolü ve suyun yeniden kull |
|
Düz anlatım |
|
2 |
Atıksuların yeniden kullanım alanları ve karşılaşılan zorlukların belirlenmesi. |
|
Düz anlatım |
|
3 |
İyileştirilmiş suların bileşimi, yönetmelikler çerçevesinde değerlendirilmesi |
|
Düz anlatım |
|
4 |
Suların yeniden kullanımının halk sağlığı ve çevresel açıdan değerlendirilmesi. |
|
Düz anlatım |
|
5 |
Risk analizi, riskin tanımlanması, |
|
Düz anlatım |
|
6 |
Su iyileştirmede kullanılan birincil arıtma teknolojilerinin arıtma nedenleri ve dereceleri acısından incelenmesi. |
|
Düz anlatım |
|
7 |
İyileştirilmiş suyun depolanması |
|
Düz anlatım |
|
8 |
Ara Sınav |
|
Klasik Sınav |
|
9 |
İyileştirilmiş suyun tarımsal ve bahçe sulama suyu olarak kullanımı |
|
Düz anlatım |
|
10 |
İyileştirilmiş suyun endüstriyel amaçla yeniden kullanımı |
|
Düz anlatım |
|
11 |
İyileştirilmiş suyun yer altına deşarjı |
|
Düz anlatım |
|
12 |
İçilebilir suyun yeniden kullanımı |
|
Düz anlatım |
|
13 |
Suların iyileştirilmesi ve yeniden kullanımının planlanması |
|
Düz anlatım |
|
14 |
Suların yeniden kullanımı konusunun geleceği |
|
Düz anlatım |
|
15 |
Final |
|
Klasik Sınav |
|
16/17 |
Final |
|
Klasik Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Wastewater Engineering, Treatment, Disposal, Reuse; Metcalf&Eddy, Inc., l991
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma |
4 |
|
2 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme |
5 |
|
3 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
4 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi |
1 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
5 |
|
6 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
3 |
|
7 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme |
4 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
3 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
5 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma |
4 |
|
11 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
4 |
|
12 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
5 |
|
13 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık |
5 |
|
14 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
5 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
3 |
39 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 86 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|