Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Süs Bitkilerinde Ağaçlar ve Çalılar

Dersin Kodu : BB-593

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. NESLİHAN YEŞİM YALÇIN MENDİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dünya’daki ve Türkiye’deki süs bitkilerinin durumunu bilir.
Dış mekan süs bitkileri (ağaçlar ve çalılar) yetiştiriciliğinin temel prensiplerini öğrenir.
Doğadaki dış mekan süs bitkilerini tanır.
Tohumdan ve vejetatif yöntemlerle yetiştirme tekniklerini bilir ve uygular.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Süs bitkileri dahilindeki ağaçlar ve çalıların tanımlanması, sınıflandırılması, yetiştiricilik yöntemleri, hastalık ve zararlılarıyla mücadele konularında bilgi sahibi olmak.

Dersin İçeriği : Bu ders süs bitkileri dahilindeki ağaçlar ve çalıların tanımlanması, sınıflandırılması, yetiştiricilik yöntemleri, hastalık ve zararlılarıyla mücadele konularını kapsamaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü.Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ağaç nedir, sınıflandırma, adlandırma, Ders notundaki ilgili konular İnternet ve yazılı kaynaklardan derlenerek hazırlanan powerpoint sunumu ve video gösterimi
2 Türkiye´de yetişen ağaçlar ve çalılar, Ders notundaki ilgili konular İnternet ve yazılı kaynaklardan derlenerek hazırlanan powerpoint sunumu ve video gösterimi
3 Açık tohumlular (Gymnospermae); Fil kulağı yapraklılar (Gynkgoinae), Ders notundaki ilgili konular internet ve yazılı kaynaklardan derlenerek hazırlanan powerpoint sunumu ve video gösterimi
4 Kozalaklılar (Coniferae), Ders notundaki ilgili konular internet ve yazılı kaynaklardan derlenerek hazırlanan powerpoint sunumu ve video gösterimi
5 Palmiye yapraklılar (Cycadinae), Ders notundaki ilgili konular internet ve yazılı kaynaklardan derlenerek hazırlanan powerpoint sunumu ve video gösterimi
6 Taç yapraklı çiçekliler (Gnetinae) Ders notundaki ilgili konular internet ve yazılı kaynaklardan derlenerek hazırlanan powerpoint sunumu ve video gösterimi
7 Kapalı tohumlular (Angiospermae); Bir çenekliler (Monocotyledonae), Ders notundaki ilgili konular internet ve yazılı kaynaklardan derlenerek hazırlanan powerpoint sunumu ve video gösterimi
8 İki çenekliler (Dicotyledonae), Ders notundaki ilgili konular internet ve yazılı kaynaklardan derlenerek hazırlanan powerpoint sunumu ve video gösterimi
9 Çiçekliler (Floriferae), Ders notundaki ilgili konular internet ve yazılı kaynaklardan derlenerek hazırlanan powerpoint sunumu ve video gösterimi
10 Ayrı taç yapraklılar (Polypetalae), Ders notundaki ilgili konular internet ve yazılı kaynaklardan derlenerek hazırlanan powerpoint sunumu ve video gösterimi
11 Birleşik taç yapraklılar (Sympetalae), Ders notundaki ilgili konular internet ve yazılı kaynaklardan derlenerek hazırlanan powerpoint sunumu ve video gösterimi
12 Taç yapraksızlar (Apetalae), Ders notundaki ilgili konular internet ve yazılı kaynaklardan derlenerek hazırlanan powerpoint sunumu ve video gösterimi
13 Sarkık Başaklılar (Amentiferae), Ders notundaki ilgili konular internet ve yazılı kaynaklardan derlenerek hazırlanan powerpoint sunumu ve video gösterimi
14 Uygulama Ç.Ü. kampüs alanında bulunan ağaçlar va çalıların tanınması amacıyla gezilmesi
15 Yılsonu sınavı Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. Yazılı sınav
16/17 Genel tekrar Ders notundaki ilgili konular internet ve yazılı kaynaklardan derlenerek hazırlanan powerpoint sunumu ve video gösterimi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve resimlerle zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu, CD’ler; Türkiye´nin Ağaçları ve Çalıları, Necati Güvenç Mamıkoğlu; Park ve Bahçe Süs Bİtkileri (Atilla Odabaş) Süs Bitkileri (YAYÇEP); Çukurova Üniversitesi Kampüsü Bazı Ağaç ve Çalıları (Prof. Dr. Cengiz Darıcı, Arş. Gör. Hüsniye Sağlıker, Biyolog Bahattin Ari)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 90
    Ödev/Proje/Diğer 2 10
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 5
2 Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme 4
3 Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme 5
4 Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme 4
5 Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 5
6 Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme 4
7 Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma 4
8 Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme 5
9 Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme 5
10 Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme 5
11 Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme 4
12 Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme 4
13 Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 20 1 20
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 15 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 22 22
Toplam İş Yükü: 143
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.72
Dersin AKTS Kredisi: 6