Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Süs Bitkilerinde Ağaçlar ve Çalılar |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-593 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. NESLİHAN YEŞİM YALÇIN MENDİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dünya’daki ve Türkiye’deki süs bitkilerinin durumunu bilir.
Dış mekan süs bitkileri (ağaçlar ve çalılar) yetiştiriciliğinin temel prensiplerini öğrenir.
Doğadaki dış mekan süs bitkilerini tanır.
Tohumdan ve vejetatif yöntemlerle yetiştirme tekniklerini bilir ve uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Süs bitkileri dahilindeki ağaçlar ve çalıların tanımlanması, sınıflandırılması, yetiştiricilik yöntemleri, hastalık ve zararlılarıyla mücadele konularında bilgi sahibi olmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders süs bitkileri dahilindeki ağaçlar ve çalıların tanımlanması, sınıflandırılması, yetiştiricilik yöntemleri, hastalık ve zararlılarıyla mücadele konularını kapsamaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü.Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ağaç nedir, sınıflandırma, adlandırma, |
Ders notundaki ilgili konular |
İnternet ve yazılı kaynaklardan derlenerek hazırlanan powerpoint sunumu ve video gösterimi |
|
2 |
Türkiye´de yetişen ağaçlar ve çalılar, |
Ders notundaki ilgili konular |
İnternet ve yazılı kaynaklardan derlenerek hazırlanan powerpoint sunumu ve video gösterimi |
|
3 |
Açık tohumlular (Gymnospermae);
Fil kulağı yapraklılar (Gynkgoinae), |
Ders notundaki ilgili konular |
internet ve yazılı kaynaklardan derlenerek hazırlanan powerpoint sunumu ve video gösterimi |
|
4 |
Kozalaklılar (Coniferae), |
Ders notundaki ilgili konular |
internet ve yazılı kaynaklardan derlenerek hazırlanan powerpoint sunumu ve video gösterimi |
|
5 |
Palmiye yapraklılar (Cycadinae), |
Ders notundaki ilgili konular |
internet ve yazılı kaynaklardan derlenerek hazırlanan powerpoint sunumu ve video gösterimi |
|
6 |
Taç yapraklı çiçekliler (Gnetinae) |
Ders notundaki ilgili konular |
internet ve yazılı kaynaklardan derlenerek hazırlanan powerpoint sunumu ve video gösterimi |
|
7 |
Kapalı tohumlular (Angiospermae);
Bir çenekliler (Monocotyledonae), |
Ders notundaki ilgili konular |
internet ve yazılı kaynaklardan derlenerek hazırlanan powerpoint sunumu ve video gösterimi |
|
8 |
İki çenekliler (Dicotyledonae), |
Ders notundaki ilgili konular |
internet ve yazılı kaynaklardan derlenerek hazırlanan powerpoint sunumu ve video gösterimi |
|
9 |
Çiçekliler (Floriferae), |
Ders notundaki ilgili konular |
internet ve yazılı kaynaklardan derlenerek hazırlanan powerpoint sunumu ve video gösterimi |
|
10 |
Ayrı taç yapraklılar (Polypetalae), |
Ders notundaki ilgili konular |
internet ve yazılı kaynaklardan derlenerek hazırlanan powerpoint sunumu ve video gösterimi |
|
11 |
Birleşik taç yapraklılar (Sympetalae), |
Ders notundaki ilgili konular |
internet ve yazılı kaynaklardan derlenerek hazırlanan powerpoint sunumu ve video gösterimi |
|
12 |
Taç yapraksızlar (Apetalae), |
Ders notundaki ilgili konular |
internet ve yazılı kaynaklardan derlenerek hazırlanan powerpoint sunumu ve video gösterimi |
|
13 |
Sarkık Başaklılar (Amentiferae), |
Ders notundaki ilgili konular |
internet ve yazılı kaynaklardan derlenerek hazırlanan powerpoint sunumu ve video gösterimi |
|
14 |
Uygulama |
Ç.Ü. kampüs alanında bulunan ağaçlar va çalıların tanınması amacıyla gezilmesi |
|
|
15 |
Yılsonu sınavı |
Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
Yazılı sınav |
|
16/17 |
Genel tekrar |
Ders notundaki ilgili konular |
internet ve yazılı kaynaklardan derlenerek hazırlanan powerpoint sunumu ve video gösterimi |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
4 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
5 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
4 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
5 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
4 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
4 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
5 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
5 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
5 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
4 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
4 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|