Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bahçe Bitkilerinin Atomik Absorpsiyon Spektrofotometrede Analizlenmesi |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-585 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ÖMER GEZEREL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Atomik absorbsiyon cihazının tanıtımı, işlevi, analizleme yöntemleri ve yaprak analizlerini öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Alınan yaprak örneklerinin analize hazırlanması ve makro ve mikro elementlerin analizlenmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
AAS ile gerek toprak ve gerekse yaprak analizlerinin yapılmasıyla pratik kazanılması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü.Ziraat Fak.Bahçe Bitkileri Derslikleri ve Laboratuvarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Atomik absorbsiyon spektrofotometrenin tanıtımı |
Verilen kaynaklardan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinin uygulamalı bilgi aktarımı |
|
2 |
AAS´ nin kullanımı |
Verilen kaynaklardan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinin uygulamalı bilgi aktarımı |
|
3 |
AAS´ nin fonksiyonları |
Verilen kaynaklardan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinin uygulamalı bilgi aktarımı |
|
4 |
AAS´ nin lambaları |
Verilen kaynaklardan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinin uygulamalı bilgi aktarımı |
|
5 |
AAS ile analizleme tekniği |
Verilen kaynaklardan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinin uygulamalı bilgi aktarımı |
|
6 |
Makro element analizi |
Verilen kaynaklardan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinin uygulamalı bilgi aktarımı |
|
7 |
Ara sınav |
Verilen kaynaklardan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinin uygulamalı bilgi aktarımı |
|
8 |
Mikro element analizi |
Verilen kaynaklardan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinin uygulamalı bilgi aktarımı |
|
9 |
AAS´ de eğrilerin belirlenmesi |
Verilen kaynaklardan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinin uygulamalı bilgi aktarımı |
|
10 |
Eğrilerin hesaplanması |
Verilen kaynaklardan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinin uygulamalı bilgi aktarımı |
|
11 |
PPM değerlerinin belirlenmesi |
Verilen kaynaklardan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinin uygulamalı bilgi aktarımı |
|
12 |
PPM yüzdelerinin belirlenmesi |
Verilen kaynaklardan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinin uygulamalı bilgi aktarımı |
|
13 |
Standart çözeltilerin hazırlanması |
Verilen kaynaklardan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinin uygulamalı bilgi aktarımı |
|
14 |
Standart çözeltilerin hazırlanması |
Verilen kaynaklardan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinin uygulamalı bilgi aktarımı |
|
15 |
Analiz sonuçlarının değerlendirilmesi |
Verilen kaynaklardan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinin uygulamalı bilgi aktarımı |
|
16/17 |
Final sınavı |
Verilen kaynaklardan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinin uygulamalı bilgi aktarımı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
3 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
1 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
4 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
2 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
4 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
3 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
5 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
3 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
2 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
3 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
2 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
3 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|