Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Asma Fizyolojisi

Dersin Kodu : BB-583

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SEMİH TANGOLAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Asmada terleme, fotosentez ve solunumu etkileyen faktörler bilinir
Asmada uyanma, çiçeklenme, tane tutumu, tane olgunlaşması ve bu devreleri etkileyen faktörler öğrenilir.
Asmanın fizyolojisi konusunda güncel araştırmalar bilinir.
Üzüm verimini etkileyen faktörler öğrenilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu derste; asmada terleme, fotosentez ve solunumu etkileyen faktörler, tohum fizyolojisi, köklerin, sürgünlerin ve çiçek salkımlarının oluşumu ve gelişmesine etki eden faktörler, çiçeklenme fizyolojisi, tane büyümesi ve gelişmesiyle asmanın yıllık yaşam döngüsü konuları öğrenilir.

Dersin İçeriği : Asmada, Fotosentez, solunum ve terlemeyi etkileyen faktörler, Tohum Fizyolojisi, Kök büyüme ve gelişme fizyolojisi, Vejetatif büyüme ve gelişme, Asmanın yıllık yaşam döngüsü, Generatif büyüme ve gelişme, Çiçek salkımı oluşumuna etki eden içsel ve dışsal faktörler, Tane Büyümesi ve Gelişmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Derslikleri ve Araştırma Bağı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş, Program üzerinde genel görüşme Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
2 Asmadan Su Kaybı, Topraktan Suyun Alınması, Topraktan Mineral Besin Maddelerinin Alınması, Taşınım Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
3 Tohum Fizyolojisi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
4 Asma Tohum fizyolojisi üzerinde yapılan çalışmalar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
5 Kök büyüme ve gelişme fizyolojisi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
6 Vejetatif büyüme ve gelişme fizyolojisi, Asmanın yıllık yaşam döngüsü Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
7 Asmada Vejetatif büyüme ve gelişme fizyolojisi üzerinde yapılan çalışmalar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
8 Generatif büyüme ve gelişme fizyolojisi, Çiçek salkımı oluşumuna etki eden içsel ve dışsal faktörler Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
9 Ara sınav Ara sınav hazırlığı Yazılı sınav
10 Asmada Generatif büyüme ve gelişme fizyolojisi üzerinde yapılan çalışmalar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
11 Çiçeklenme Fizyolojisi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
12 Asmada çiçeklenme fizyolojisi üzerinde yapılan çalışmalar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
13 Tane Büyümesi ve Gelişmesi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
14 Asmada tane büyümesi üzerinde yapılan çalışmalar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
15 Asmada tane büyümesi üzerinde yapılan çalışmalar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
16/17 Yıl sonu sınavı Final sınavına hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Çelik, S., 2007. Bağcılık (Ampeloloji). Trakya Üniv. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü, Anadolu Matbaa Ambalaj San. ve Tic. Ltd. Şti. 426.
 Ağaoğlu, Y. S., 2002. Bilimsel ve Uygulamalı BAĞCILIK (Asma Fizyolojisi -1). Kavaklıdere Eğitim Yayınları, 446 s.
Diğer Kaynaklar  Winkler, A.J., Cook, J.A., Kliewer, W.M., Lider, L.A., 1974. General Viticulture. Univ. Of California Press. Berkeley, Los Angeles And London. 710 p.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 4
2 Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme 3
3 Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme 3
4 Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme 3
5 Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 3
6 Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme 4
7 Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma 3
8 Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme 4
9 Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme 3
10 Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme 4
11 Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme 4
12 Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme 3
13 Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 3 48
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 24 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6