|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sebze Tohumculuk Tekniği |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-575 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NEBAHAT SARI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sebze tohumlarının morfolojisi, dormansi, çimlenme ve canlılığı ile ilgili kavramları açıklayabilme Tohum işleme ve depolama teknolojilerini sınıflayabilme Çeşitli sebze türlerinde tohum üretim yöntemlerini karşılaştırabilme Çeşitli sebze türlerinde tohum üretebilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sebze tohumculuğu endüstrisinin dünya ve Türkiye’deki durumu, yapısı ve özellikleri; tohum morfolojisi ve gelişimi, tohumluk üretiminde temel prensipler, tohum işleme ve depolama teknolojileri, ile türlere göre sebze tohumluk üretim yöntemleri amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sebze tohumculuk endüstrisinin dünya ve Türkiye’deki durumu, yapısı ve özellikleri; sebzelerdeki çeşit tipleri, tohumluk sınıfları ve kademeleri; tohumluklarda kalite özellikleri (genetik, biyolojik, fiziksel, fizyolojik ve patolojik özellikler); türlere göre sebze tohumluk üretimi yöntemleri, üretim sırasında özen gösterilmesi gerekli konular ve tarla ve laboratuvar kontrolleri, türlere göre tohumlukların hasadı, ayrılması, kurutulması, ambalajlanması, tohumlukların muhafazası ve depolanması konuları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çukurova Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Bahçe Bitkileri Bölümü seminer salonu ve uygulama alanı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sebze tohumculuğu endüstrisinin Türkiye´deki ve dünyadaki durumu ile geçirdiği aşamalar |
Ders notları, kaynak kitaplar ve güncel literatürler |
Yüz yüze eğitim |
|
2 |
Tohum morfolojisi ve gelişimi |
Ders notları, kaynak kitaplar ve güncel literatürler |
Yüz yüze eğitim |
|
3 |
Tohumlarda dormansi ve dormansinin kırılması için uygulamalar |
Ders notları, kaynak kitaplar ve güncel literatürler |
Yüz yüze eğitim |
|
4 |
Tohumlarda çimlenme |
Ders notları, kaynak kitaplar ve güncel literatürler |
Yüz yüze eğitim |
|
5 |
Tohumlarda canlılık |
Ders notları, kaynak kitaplar ve güncel literatürler |
Yüz yüze eğitim |
|
6 |
Sebze tohum üretimin temel ilkeleri |
Ders notları, kaynak kitaplar ve güncel literatürler |
Yüz yüze eğitim |
|
7 |
Solanaceae familyası sebzelerinde tohum üretimleri |
Ders notları, kaynak kitaplar ve güncel literatürler |
Yüz yüze eğitim |
|
8 |
Ara sınav |
Sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
9 |
Cucurbitaceae familyası sebzelerinde tohum üretimleri |
Ders notları, kaynak kitaplar ve güncel literatürler |
Yazılı sınav |
|
10 |
Leguminaceae familyası sebzelerinde tohum üretimleri |
Ders notları, kaynak kitaplar ve güncel literatürler |
Yüz yüze eğitim |
|
11 |
Cruciferae familyası sebzelerinde tohum üretimleri |
Ders notları, kaynak kitaplar ve güncel literatürler |
Yüz yüze eğitim |
|
12 |
Alliaceae familyası sebzelerinde tohum üretimleri |
Ders notları, kaynak kitaplar ve güncel literatürler |
Yüz yüze eğitim |
|
13 |
Umbelliferae familyası sebzelerinde tohum üretimleri |
Ders notları, kaynak kitaplar ve güncel literatürler |
Yüz yüze eğitim |
|
14 |
Compositae familyası sebzelerinde tohum üretimleri |
Ders notları, kaynak kitaplar ve güncel literatürler |
Yüz yüze eğitim |
|
15 |
Tohum kurutma, işleme ve depoloma |
Ders notları, kaynak kitaplar ve güncel literatürler |
Yüz yüze eğitim |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Desai, B.B., 2004. Seeds Handbook: Biology, Production, Processing and Storage. Marcel Dekker, INC, New York, Basel, 787 p.
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve fotoğraflarla zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu
Şehirali, S., 1997. Tohumluk ve Teknolojisi. Fakülteler Matbaası, İstanbul, 422 s.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
3 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
3 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
5 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
2 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
2 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
2 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
5 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
5 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
5 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
4 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
4 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
15 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|