Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bahçe Bitkilerinde Yaprak Gübrelemesi |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-574 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ÖMER GEZEREL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sıvı ve katı gübrelerin özellikleri özellikleri kullanım şekilleri, sıvı gübrelerin çözeltilerinin hazırlanması ve şelatasyon tekniği ve bu gübrelerin yapraktan verilme şekilleri ve zamanı
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bahçe bitkilerinde ortaya çokan fizyolojik hastalıklar ve bitki besin maddesi noksanlıkları ve bunların yaprak gübreleriyle giderilme şekilleri |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bahçe bitkileri tür ve çeşitlerinde yaprak gübrelerinin verilme şekilleri ve zamanı verim ve kalite üzerine bunların etkileri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çukurova üniversitesi, Ziraat fakültesi bahçe bitkileri derslikleri ve laboratuvarları. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Gübreler ve özellikleri |
Verilen kaynaktan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinden uygulamalı bilgi aktarımı |
|
2 |
Sıvı gübre hazırlanması buna göre makro mikro elementlerin kullanımı |
Verilen kaynaktan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinden uygulamalı bilgi aktarımı |
|
3 |
Şelatasyon tekniği |
Verilen kaynaktan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinden uygulamalı bilgi aktarımı |
|
4 |
Tekli ve çoklu sıvı gübreler ve özellikleri |
Verilen kaynaktan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinden uygulamalı bilgi aktarımı |
|
5 |
Gübrelerin verilme zamanları ve şekli |
Verilen kaynaktan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinden uygulamalı bilgi aktarımı |
|
6 |
Element noksanlıkları ve yapraklardaki simptomları |
Verilen kaynaktan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinden uygulamalı bilgi aktarımı |
|
7 |
Ara sınav |
|
|
|
8 |
Noksanlıklardan dolayı ortaya çıkan fizyolojik hastalıklar |
Verilen kaynaktan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinden uygulamalı bilgi aktarımı |
|
9 |
Tek yıllık bitkilerde yaprak gübresi kullanımı |
Verilen kaynaktan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinden uygulamalı bilgi aktarımı |
|
10 |
Çok yıllık bitkilerde yaprak gübresi kullanımı |
Verilen kaynaktan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinden uygulamalı bilgi aktarımı |
|
11 |
Yaprak gübrelerinin tarımsal ilaçlarla kullanımı |
Verilen kaynaktan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinden uygulamalı bilgi aktarımı |
|
12 |
Sıvı gübrelerin fertigasyon yoluyla verilmesi |
Verilen kaynaktan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinden uygulamalı bilgi aktarımı |
|
13 |
Yaprak analizi için tür ve ve çeşide göre yaprak örneği alma |
Verilen kaynaktan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinden uygulamalı bilgi aktarımı |
|
14 |
Yaprakların laboratuvarda analizi |
Verilen kaynaktan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinden uygulamalı bilgi aktarımı |
|
15 |
AAS ile analiz tekniği |
Verilen kaynaktan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinden uygulamalı bilgi aktarımı |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
1 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
2 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
2 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
1 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
2 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
3 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
2 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
1 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
1 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
2 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
2 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
2 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|