|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Subtropik Meyveler Özel Yetiştiriciliği |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-567 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. BİLGE YILMAZ Prof.Dr. TURGUT YEŞİLOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu ders kapsamında Trabzon hurması, avokado, kivi ve pikan cevizi türlerinin ekolojik istekleri konusunda bilgi edinilir. Trabzon hurması, avokado, pikan ve kivi meyve türlerinde yeni çeşitler, anaç kullanımı ve ekolojik faktörlerin çeşit seçimine etkisi hakkında bilgi edinilir. Trabzon hurması, avokado, pikan ve kivi meyve türlerinde bahçe tesisi ve modern yetiştirme teknikleri konusunda bilgi edinilir. Teorik ve uygulamaya yönelik olarak kullanıcı araştırmalarında izlenebilecek yöntemler konusunda bilgi edinir. Araştırma bulguları ve teorik bilgilerin uygulamaya nasıl aktarılacağı konusunda uygulama becerisi kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Trabzon hurması, avokado, kivi ve pikan cevizi türlerinin ekolojik istekleri, çeşitleri, anaçları ve türlere özgü yetiştirme teknikleri ile kültürel uygulamalar ayrıntılı olarak anlatılarak öğrencinin bu meyvelerin yetiştiriciliğine dair ayrıntılı tüm bilgileri öğrenmesi hedeflenmektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Trabzon hurması, avokado, kivi ve pikan cevizi türlerinin ekolojik isteklerini, çeşitleri, anaçları ve türlere özgü yetiştirme teknikleri, kültürel uygulamaları kapsar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü derslik ve subtropik meyveler bahçeleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Trabzon hurmasının ekolojik istekleri |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
2 |
Trabzon hurması çeşitleri |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
3 |
Trabzon hurması anaçları |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
4 |
Trabzon hurması yetiştirme teknikleri ve kültürel uygulamalar |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
5 |
Pikan cevizinin ekolojik istekleri |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
6 |
Pikan cevizi çeşitleri |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
7 |
Pikan cevizi anaçları |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
8 |
Pikan cevizi yetiştirme teknikleri ve kültürel uygulamalar |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
9 |
ARA SINAV |
Önceki konulara çalışma |
Yazılı sınav |
|
10 |
Avokadonun ekolojik istekleri |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
11 |
Avokado çeşitleri |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
12 |
Avokado anaçları |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
13 |
Avokado yetiştirme teknikleri ve kültürel uygulamalar |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
14 |
Kivinin ekolojik istekleri, çeşitler ve anaçlar |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
15 |
Kivi yetiştirme teknikleri ve kültürel uygulamalar |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
16/17 |
YILSONU SINAVI |
Önceki konulara çalışma |
Final sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış, resimlerle zenginleştirilmiş ve sürekli olarak güncellenen ders notlarının elektronik ortama aktarılmış sunusu
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
•Kiwifruit. Science and Management, I.J. Warrington ve G.C. Weston, New Zealand Society for Horticultural Science, Auckland, New Zealand, 1992.
•Persimmon culture in New Zealand. H. Kitagawa, P.G. Glucina, Wellington, 1984.
The Avocado Botany, Production and Uses. A.W. Whiley, B. Schaffer and B.N. Wolstenholme, CABİ publishing, USA, 2002
•Pecan Cultivars the Orchard’s Foundation. D., Sparks, Department of Horticulture, University of Georgia, Athens, Georgia. 1992.
•Pecans. A Grower’s Perspective. W., Rice, PecanQuest Publications. Ponca City, Oklahoma. 1994.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
4 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
1 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
1 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
3 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
2 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
2 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
1 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
1 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
1 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
3 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
3 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
4 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
25 |
25 |
|
Toplam İş Yükü: | 147 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|