|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Subtropik Meyve Türlerinde Çoğaltma Teknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-563 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. BİLGE YILMAZ Prof.Dr. TURGUT YEŞİLOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu ders kapsamında açıkta ve serada fidancılık tekniği konusunda bilgi edinilir. Turunçgil, Trabzon hurması, avokado, pikan ve kivi meyve türlerinde yeni çeşitler, anaç kullanımı ve anaç-kalem ilişkileri hakkında bilgi edinilir. Turunçgil, Trabzon hurması, avokado, pikan ve kivi meyve türlerinde bahçe tesisi ve modern yetiştirme teknikleri konusunda bilgi edinilir. Teorik ve uygulamaya yönelik olarak kullanıcı araştırmalarında izlenebilecek yöntemler konusunda bilgi edinir. Araştırma bulguları ve teorik bilgilerin uygulamaya nasıl aktarılacağı konusunda uygulama becerisi kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Turunçgiller, Trabzon hurması, Avokado, Pikan cevizi ve kivi meyvelerinde açıkta ve serada fidan yetiştirme teknikleri, anaçlar ve anaç- kalem ilişkileri, Türkiye ve dünyadaki yeni çeşitler ve özellikleri, bahçe tesisi için planlama ve modern yetiştiricilik teknikleri konularında çağdaş gelişmelerin açıklanması hedeflenmektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Turunçgiller, Trabzon hurması, Avokado, Pikan cevizi ve kivi meyvelerinde açıkta ve serada fidan yetiştirme tekniklerini, anaçları ve anaç- kalem ilişkilerini, yeni çeşitleri , bahçe tesisi planlaması ve modern yetiştiricilik tekniklerini kapsar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Turunçgillerde fidan yetiştirme teknikleri |
Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
2 |
Turunçgillerde anaçlar ve anaç kalem ilişkileri |
Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
3 |
Türkiye ve dünyada yetişen yeni turunçgil çeşitleri ve özellikleri |
Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
4 |
Turunçgillerde bahçe tesisi planlaması ve modern yetiştiricilik teknikleri |
Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
5 |
Trabzon hurmasında fidan yetiştirme teknikleri |
Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
6 |
Trabzon hurmasında anaçlar ve anaç kalem ilişkileri |
Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
7 |
Türkiye ve dünyada yetişen yeni Trabzon hurması çeşitleri ve özellikleri |
Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması |
Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
|
8 |
Trabzon hurmasında bahçe tesisi planlaması ve modern yetiştiricilik teknikleri |
Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
9 |
ARA SINAV |
Ara sınava bireysel hazırlık |
Yazılı sınav |
|
10 |
Pikan cevizi fidan yetiştirme teknikleri
Pikan cevizi anaçlar ve anaç kalem ilişkileri |
Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
11 |
Türkiye ve dünyada yetişen yeni pikan cevizi çeşitleri ve özellikleri
Pikan cevizi bahçe tesisi planlaması ve modern yetiştiricilik teknikleri |
Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
12 |
Avokado fidan yetiştirme teknikleri
Avokado anaçlar ve anaç kalem ilişkileri |
Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
13 |
Türkiye ve dünyada yetişen yeni avokado çeşitleri ve özellikleri
Avokado bahçe tesisi planlaması ve modern yetiştiricilik teknikleri |
Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
14 |
Kivi fidan yetiştirme teknikleri
Kivi anaçlar ve anaç kalem ilişkileriteknikleri |
Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
15 |
Türkiye ve dünyada yetişen yeni kivi cevizi çeşitleri ve özellikleri
Kivi bahçe tesisi planlaması ve modern yetiştiricilik teknikleri |
Ders ile ilgili ders notları, yardımcı kaynaklardaki ilgili konular ve akademik makalelerin okunması |
Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Final sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış, resimlerle zenginleştirilmiş ve sürekli olarak güncellenen ders notlarının elektronik ortama aktarılmış sunusu
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
•Citrus. F.S. Davies ve L.G. Albrigo, Crop Protection Science in Horticulture, No: 2, CAB International, Redwood Books, Trowbridge, Wiltshire, UK. 1994.
•Citrus nurseries and planting techniques, B. Aubert, G. Vullin, Cirad, France, 1998.
•Kiwifruit. Science and Management, I.J. Warrington ve G.C. Weston, New Zealand Society for Horticultural Science, Auckland, New Zealand, 1992.
•Persimmon culture in New Zealand. H. Kitagawa, P.G. Glucina, Wellington, 1984.
The Avocado Botany, Production and Uses. A.W. Whiley, B. Schaffer and B.N. Wolstenholme, CABİ publishing, USA, 2002
•Pecan Cultivars the Orchard’s Foundation. D., Sparks, Department of Horticulture, University of Georgia, Athens, Georgia. 1992.
•Pecans. A Grower’s Perspective. W., Rice, PecanQuest Publications. Ponca City, Oklahoma. 1994.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
4 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
1 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
1 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
3 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
2 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
2 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
1 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
1 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
1 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
3 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
3 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
4 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 156 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|