|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Taze Doğranmış Ürünlerin Fizyolojisi, Ambalajlanması ve Muhafazası |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-560 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ÖMÜR DÜNDAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Taze doğranmış ürünler konusunda kavramsal ve kuramsal bilgiler edinilir. Taze doğranmışlarda kimyasal değişmeleri yönlendirecek teknik ve kültürel uygulamaları yapma becerisi kazanılır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Taze doğranmış ürünleri öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Taze dilimlenmiş ve kısmen işlenmiş olarak işlemeye uygun ürünlerin, hazırlanması (boylama, temizleme, doğrama, kimyasal uygulamalar), farklı ambalaj malzemelerinde (modifiye atmosfer torbaları, stretch filmler) paketlenmesi ve bu ürünlerin taşınma ve depolanması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dünyada ve Türkiye´de taze dilimlenmiş ürünler
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Yüz yüze eğitim |
|
2 |
Derim zamanı saptanması |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Yüz yüze eğitim |
|
3 |
Taze dilimlenmiş ürünlerin avantajları
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Yüz yüze eğitim |
|
4 |
Solunum hızını azaltma
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Yüz yüze eğitim |
|
5 |
Taze dilimlenmeye uygun ürünler |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Yüz yüze eğitim |
|
6 |
Kaliteyi etkileyen faktörler
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Yüz yüze eğitim |
|
7 |
Kesme işlemi
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Yüz yüze eğitim |
|
8 |
Ara sınav |
Sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
9 |
Kararmayı önleme |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Yüz yüze eğitim |
|
10 |
Paketleme
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Yüz yüze eğitim |
|
11 |
Depolama |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Yüz yüze eğitim |
|
12 |
Modifiye atmosferde paketleme
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Yüz yüze eğitim |
|
13 |
Sıcaklık kontrolü
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Yüz yüze eğitim |
|
14 |
Bulaşmaların önlenmesi
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Yüz yüze eğitim |
|
15 |
Çevre dostu uygulamar |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Yüz yüze eğitim |
|
16/17 |
YILSONU SINAVI
|
Sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Processing Fruit Science and Technology (D. Barett editör).
CRC Press Inc. Florida
Postharvest Technology of Fruit and Vegetables (A.K. Thompson, editör). Blacwell Science.
Fresh-cut Fruits and Vegetables Science, Technology, and Market (O. Lamikanra, editör). CRC Press Inc. Florida.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
3 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
3 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
3 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
4 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
3 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
4 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
4 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
3 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
3 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
4 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
4 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
4 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 162 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|