|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sera Sebzeciliğinin Prensipleri |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-553 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HAYRİYE YILDIZ DAŞGAN Prof.Dr. NEBAHAT SARI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yeni sera sebze tür ve çeşitlerini öğrenme Sera sebzyetiştiriciliğinde modern yetiştirme tekniklerini uygulayabilmee Aşıl-aşısız yetiştiricilik, topraklı-topraksız yetiştiricilik, arı-hormon uygulamaları gibi tekniklerin bitkiler üzerindeki fizyolojik ve agromomik etkilerini kavrayabilme ve bunları sahada uygulayabilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Modern sera yetiştiriciliğinin prensiplerini öğretmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Serada yetiştiriciliği yapılan önemli sebze türlerindeki yeni çeşitler ve bunların özellikleri, modern yetiştirme teknikleri; fide yetiştirme, dikim, aşılama, budama, sulama, gübreleme, CO2 gübrelemesi, tozlanma ve döllenme vb. ile bu uygulamaların sera bitkiler üzerindeki fizyolojik, agronomik ve pomolojik etkileri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve sera |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Seralarda kullanılan yeni çeşitler, özellikleri, biyotik ve abiyotik koşullara karşı dirençleri |
Ders notları, güncel literatürler ve kaynak kitaplar |
Yüz yüze eğitim |
|
2 |
Fide yetiştiriciliğinin fizyolojisi |
Ders notları, güncel literatürler ve kaynak kitaplar |
Yüz yüze eğitim |
|
3 |
Aşılamanın fizyoloji ve histolojisi |
Ders notları, güncel literatürler ve kaynak kitaplar |
Yüz yüze eğitim |
|
4 |
Sera sebzelerinde dikim mesafeleri, fotosentez ve diğer agronomik özelliklerle ilişkileri-1 |
Ders notları, güncel literatürler ve kaynak kitaplar |
Yüz yüze eğitim |
|
5 |
Sera sebzelerinde dikim mesafeleri, fotosentez ve diğer agronomik özelliklerle ilişkileri-2 |
Ders notları, güncel literatürler ve kaynak kitaplar |
Yüz yüze eğitim |
|
6 |
Sera sebzelerinde budamanın, fotosentez ve diğer agronomik özelliklerle ilişkileri-1 |
Ders notları, güncel literatürler ve kaynak kitaplar |
Yüz yüze eğitim |
|
7 |
Sera sebzelerinde budamanın, fotosentez ve diğer agronomik özelliklerle ilişkileri-2 |
Ders notları, güncel literatürler ve kaynak kitaplar |
Yüz yüze eğitim |
|
8 |
Ara sınavı |
Bu haftaya kadar incelenen konular ders notları önerilen kaynaklardan çalışılması |
Yazılı sınav |
|
9 |
Sera sebzelerinde beslenme ve gübrelemenin esasları-1 |
Ders notları, güncel literatürler ve kaynak kitaplar |
Yüz yüze eğitim |
|
10 |
Sera sebzelerinde beslenme ve gübreleme esasları-2 |
Ders notları, güncel literatürler ve kaynak kitaplar |
Yüz yüze eğitim |
|
11 |
Sera sebzelerinde CO2 gübrelemesi |
Ders notları, güncel literatürler ve kaynak kitaplar |
Yüz yüze eğitim |
|
12 |
Sera sebzelerinde sulamanın esasları, topraksız yetiştirme teknikleri |
Ders notları, güncel literatürler ve kaynak kitaplar |
Yüz yüze eğitim |
|
13 |
Sera sebzelerinde tozlanma ve döllenmeye yardım-1 |
Ders notları, güncel literatürler ve kaynak kitaplar |
Yüz yüze eğitim |
|
14 |
Sera sebzelerinde tozlanma ve döllenmeye yardım-2 |
Ders notları, güncel literatürler ve kaynak kitaplar |
Yüz yüze eğitim |
|
15 |
Sera sebzelerinde hasat kriterleri, üründe kalite özellikleri, bunlara etkili faktörler |
Ders notları, güncel literatürler ve kaynak kitaplar |
Yüz yüze eğitim |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Dönem boyunca incelenen tüm konular ders notları önerilen kaynaklardan çalışılması |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Serada sebze yetiştiriciliği konusunda güncel kongre, simpozyum ve dergi makaleleri
Sevgican, A., 1999. Örtüaltı Sebzeciliği, Cilt 1. Ege Üniversitesi Basımevi, 302 s.
Greenhouse Operation and Management, Nelson, P.V., Ball Publishing, 1998.
The Physiology of Vegetable Crops, CAB International, Wien, H.C., 1997.
Hydroponic Production of Vegetables and Ornementals, D. Savvas and H. Passam, Embriyo publications, Athens, 2002.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
4 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
3 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
3 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
3 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
4 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
5 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
3 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
5 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
5 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
5 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
4 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
4 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
15 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 155 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|