|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bahçe Bitkilerinde Organik Tarım ve Uygulumaları |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-552 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NURGÜL TÜREMİŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dünya´da ve Türkiye´de organik tarım uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. Organik gübreleme uygulamalarının tüm çeşitleri hakkında bilgi edinir. Organik biyolojik mücadele uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur. Organik biyoteknik mücadele yöntemleri konusunda bilgi edinir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Organik tarım hakkında bilgi vermek, Türkiye ve Dünya üretimi hakkında bilgi vermek, organik meyve yetiştiriciliği, organik sebze yetiştiriciliği ve organik bağ yetiştiriciliği hakkında bilgi vermek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Organik tarım ve tanımı, fosfor ve potasyum gübrelemesi, kompost ve organik gübreler. organik tarımda gübre uygulamaları, biyolojik kontrol, biyoteknik mücadele, yabancı ot kontrolü, serada organik tarım, organik tarım yönetmeliği, organik meyve, bağ ve sebze yetiştiriciliği. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Derslikleri ve Bahçe Bitkileri Uygulama Alanı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Organik tarım ve tanımı |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, arazi uygulaması ve tartışma |
|
2 |
Dünyada ve Türkiyede organik tarım uygulamaları |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, arazi uygulaması ve tartışma |
|
3 |
Azot, Fosfor ve Potasyum gübrelemesi |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, arazi uygulaması ve tartışma |
|
4 |
Kompost ve organik gübreler |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, arazi uygulaması ve tartışma |
|
5 |
Organik tarımda gübre uygulamaları |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, arazi uygulaması ve tartışma |
|
6 |
Organik tarımda biyolojik kontrol |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, arazi uygulaması ve tartışma |
|
7 |
Organik tarımda biyoteknik mücadele |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, arazi uygulaması ve tartışma |
|
8 |
Oragnik tarımda yabancı ot mücadelesi |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, arazi uygulaması ve tartışma |
|
9 |
Organik meyve yetiştiriciliği |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, arazi uygulaması ve tartışma |
|
10 |
Ara Sınav |
Sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
11 |
Serada organik tarım |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, arazi uygulaması ve tartışma |
|
12 |
Organik sebze üretimi |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, arazi uygulaması ve tartışma |
|
13 |
Organik bağ üretimi |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, arazi uygulaması ve tartışma |
|
14 |
Organik tarım yönetmeliği |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, arazi uygulaması ve tartışma |
|
15 |
Organik sertifikasyon |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, arazi uygulaması ve tartışma |
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı |
Sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Organic Farming. Organic (ecological), Agriculture Training Course Notes.
2. Principles and Practices Act and the Regulation on Organic Farming.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
75 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
25 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
2 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
3 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
3 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
3 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
1 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
2 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
2 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
3 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
3 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
2 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
1 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
5 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|