Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitki Biyoteknolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-536 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. NESLİHAN YEŞİM YALÇIN MENDİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Biyoteknoloji ile ilgili temel kavramlarını öğrenir.
Biyoteknolojinin bitkilerde kullanım alanlarını tartışır. Doku kültürü ve moleküler teknikler hakkında bilgi edinir. Araştırma bulguları ve teorik bilgilerin uygulamaya nasıl aktarılacağı konusunda uygulama becerisi kazanır. Araştırma bulgularını yorumlar ve bitki biyoteknolojisindeki güncel gelişmeleri takip eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bitki biyoteknolojisi, çeşitli doku kültürü ve genetik mühendisliği tekniklerini kullanarak bitkilerin moleküler seviyede iyileştirilmesini amaçlamaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders, bitki biyoteknolojisindeki temel kavramlar, doku kültürü, totipotensi, haploid bitki üretimi, sekonder metabolit üretimi, hastalıksız bitki üretimi, germplasm muhafazası gibi konuları içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çukurova üniversitesi, Ziraat fakültesi bahçe bitkileri derslikleri ve laboratuvarları. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bitki Biyoteknolojisi İçerisindeki Kavramlar |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Basılı kaynaklar ve internetten yayarlanılarak hazırlanan powerpoint ve video sunusu |
|
2 |
Doku kültürü: Temel Laboratuvar Teknikleri |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Basılı kaynaklar ve internetten yayarlanılarak hazırlanan powerpoint ve video sunusu |
|
3 |
Totipotensi ve rejenerasyon |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Basılı kaynaklar ve internetten yayarlanılarak hazırlanan powerpoint ve video sunusu |
|
4 |
Organogenesis |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Basılı kaynaklar ve internetten yayarlanılarak hazırlanan powerpoint ve video sunusu |
|
5 |
Somatik Embryogenesis |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Basılı kaynaklar ve internetten yayarlanılarak hazırlanan powerpoint ve video sunusu |
|
6 |
Haploid Bitki Kültürü |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Basılı kaynaklar ve internetten yayarlanılarak hazırlanan powerpoint ve video sunusu |
|
7 |
Hastalıksız Bitki Üretimi |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Basılı kaynaklar ve internetten yayarlanılarak hazırlanan powerpoint ve video sunusu |
|
8 |
ARA SINAV |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Sekonder Metabolit Üretimi |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Basılı kaynaklar ve internetten yayarlanılarak hazırlanan powerpoint ve video sunusu |
|
10 |
Mikroçoğaltım |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Basılı kaynaklar ve internetten yayarlanılarak hazırlanan powerpoint ve video sunusu |
|
11 |
Germplasm muhafazası |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Basılı kaynaklar ve internetten yayarlanılarak hazırlanan powerpoint ve video sunusu |
|
12 |
Embryo Kültürü |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Basılı kaynaklar ve internetten yayarlanılarak hazırlanan powerpoint ve video sunusu |
|
13 |
Somaklonal varyasyon |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Basılı kaynaklar ve internetten yayarlanılarak hazırlanan powerpoint ve video sunusu |
|
14 |
Transgenik Bitkiler ve Biyogüvenlik |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Basılı kaynaklar ve internetten yayarlanılarak hazırlanan powerpoint ve video sunusu |
|
15 |
Transgenik Bitkiler ve Biyogüvenlik |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Basılı kaynaklar ve internetten yayarlanılarak hazırlanan powerpoint ve video sunusu |
|
16/17 |
YIL SONU SINAVI |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
4 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
4 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
4 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
5 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
4 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
4 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
3 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
4 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
5 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
4 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
5 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|