|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bahçe Bitkilerinde Büyümeyi Düzenleyici Maddelerin Kullanımı |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-530 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. AHSEN IŞIK ÖZGÜVEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu ders kapsamında büyümeyi düzenleyici maddelerin önemi açıklanmaktadır. Büyümeyi düzenleyici maddelerin kullanımı konusunda teknik bilgi edinilir. Büyümeyi düzenleyici maddelerin kullanımı konusunda yapılan araştırmalar konusunda bilgi edinilir. Büyümeyi düzenleyici maddelerin kullanımı konusunda pratik ve uygulamalı bilgi edinilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bahçe bitkilerinde büyümeyi düzenleyici maddelerin kullanımı ile ilgili teknik ve pratik bilgi ve açıklamaları hedeflenmektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Büyümeyi düzenleyici maddelerin çiçek tozu ve tohumlarda çimlenme, çeliklerin köklendirilmesi, meyve seyreltmesi ve kalitesi, meyve tutumu ve derim öncesi dökümlerin önlenmesi üzerine etkileri incelenmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bitki hormonlarının tanımı ve önemi |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
2 |
Oksinlerin önemi ve kullanımı |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
3 |
Oksinlerin önemi ve kullanımı |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
4 |
Gibberelinler önemi ve kullanımı |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
5 |
Gibberelinler önemi ve kullanımı |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
6 |
Sitokininlerin önemi ve kullanımı |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
7 |
ARA SINAV |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Yazılı sınav |
|
8 |
Sitokininler önemi ve kullanımı |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
9 |
Sitokininler önemi ve kullanımı |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
10 |
Absizik asitin önemi ve kullanımı |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
11 |
Absizik asitin önemi ve kullanımı |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
12 |
Etilenin önemi ve kullanımı |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
13 |
Etilenin önemi ve kullanımı |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
14 |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
15 |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış, resimlerle zenginleştirilmiş ve sürekli olarak güncellenen ders notlarının elektronik ortama aktarılmış sunusu
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Natural Growth Inhibitors and Phytohormones in Plants and Environtment Kefeli I.V and Kalaevitch M.V, Kluwer Academic Publishers, 2003
Plant Growth Regulating Chemicals . Nichell, L.G. Florida.1984.
Proceeding of the Eleventh International Symposium on Plant Bioregulators in Fruit Production. Costa G. ACTa Number 884.2010
Plant Hormones, Biosynthesis, Signal Transduction,Action. Davies, P.J. Kluwer Academic Publishers, Nedherlands, 2004
Ferguson, J.J.1986. Citrus Flowering, Fruit Set and Development, Univ.Of. Florida. Plant Hormones, Biosynthesis, Signal Transduction,Action. Davies, P.J. Kluwer Academic Publishers, Nedherlands, 2004.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
4 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
3 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
3 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
4 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
4 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
4 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
4 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
3 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
2 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
4 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
3 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
2 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
8 |
8 |
64 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
6 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|