Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bahçe Bitkilerinde Büyümeyi Düzenleyici Maddelerin Kullanımı

Dersin Kodu : BB-530

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. AHSEN IŞIK ÖZGÜVEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu ders kapsamında büyümeyi düzenleyici maddelerin önemi açıklanmaktadır.
Büyümeyi düzenleyici maddelerin kullanımı konusunda teknik bilgi edinilir.
Büyümeyi düzenleyici maddelerin kullanımı konusunda yapılan araştırmalar konusunda bilgi edinilir.
Büyümeyi düzenleyici maddelerin kullanımı konusunda pratik ve uygulamalı bilgi edinilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bahçe bitkilerinde büyümeyi düzenleyici maddelerin kullanımı ile ilgili teknik ve pratik bilgi ve açıklamaları hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği : Büyümeyi düzenleyici maddelerin çiçek tozu ve tohumlarda çimlenme, çeliklerin köklendirilmesi, meyve seyreltmesi ve kalitesi, meyve tutumu ve derim öncesi dökümlerin önlenmesi üzerine etkileri incelenmektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bitki hormonlarının tanımı ve önemi Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
2 Oksinlerin önemi ve kullanımı Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
3 Oksinlerin önemi ve kullanımı Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
4 Gibberelinler önemi ve kullanımı Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
5 Gibberelinler önemi ve kullanımı Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
6 Sitokininlerin önemi ve kullanımı Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
7 ARA SINAV Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Yazılı sınav
8 Sitokininler önemi ve kullanımı Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
9 Sitokininler önemi ve kullanımı Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
10 Absizik asitin önemi ve kullanımı Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma
11 Absizik asitin önemi ve kullanımı Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma
12 Etilenin önemi ve kullanımı Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma
13 Etilenin önemi ve kullanımı Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma
14 Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma
15 Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma
16/17 Yıl sonu sınavı Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış, resimlerle zenginleştirilmiş ve sürekli olarak güncellenen ders notlarının elektronik ortama aktarılmış sunusu
Diğer Kaynaklar  Natural Growth Inhibitors and Phytohormones in Plants and Environtment Kefeli I.V and Kalaevitch M.V, Kluwer Academic Publishers, 2003
 Plant Growth Regulating Chemicals . Nichell, L.G. Florida.1984.
 Proceeding of the Eleventh International Symposium on Plant Bioregulators in Fruit Production. Costa G. ACTa Number 884.2010
 Plant Hormones, Biosynthesis, Signal Transduction,Action. Davies, P.J. Kluwer Academic Publishers, Nedherlands, 2004
 Ferguson, J.J.1986. Citrus Flowering, Fruit Set and Development, Univ.Of. Florida. Plant Hormones, Biosynthesis, Signal Transduction,Action. Davies, P.J. Kluwer Academic Publishers, Nedherlands, 2004.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 90
    Ödev/Proje/Diğer 4 10
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 4
2 Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme 3
3 Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme 3
4 Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme 4
5 Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 4
6 Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme 4
7 Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma 4
8 Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme 3
9 Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme 2
10 Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme 4
11 Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme 3
12 Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme 2
13 Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 8 64
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 6 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6