Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Meyve Ağaçlarında Özel Budama Teknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-529 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ALİ KÜDEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Meyve ağaçlarında vejetatif ve generatif organların yapısını tanır. Budamanın amacını ve yöntemlerini bilir. Güncel bundama sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. Bitki türüne, çeşidine, kullanılacak anaca ve amaca göre uygun budamanın belirler ve uygular. Budamanın hormonlar üzerindeki etkisinin bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Uygun budama sistemlerinin tanıtılması, pratiğe uygulanması ve sebep sonuç ilişkisinin, budamanın meyve ağaçları üzerine olan etkilerini tartışmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Meyve ağaçlarında budama ve amaçları, budamanın fizyolojik esasları, yaz budaması ve verimlilik ilişkileri, ABA birikimi ve budama ilişkileri, anaçlar ve budama, klasik budama şekilleri, modern budama teknikleri, dikim sistemleri ve buna uygun budama şekilleri, anaç kalem ilişkileri, alternatif budama sistemleri, meyve türlerine göre uygun budama şekilleri konuları işlenmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çukurova üniversitesi, ziraat fakültesi derslikleri ve araştırma bahçeleri. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Meyve ağaçlarının çeşitli organları ve işlevleri |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Ders anlatımı ve uygulama yapılması |
|
2 |
Kökler ve Gövdenin görevleri |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Ders anlatımı ve uygulama yapılması |
|
3 |
Yumuşak çekirdekli meyve türlerinin dal yapıları |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Ders anlatımı ve uygulama yapılması |
|
4 |
Sert çekirdekli meyve türlerinde dal yapıları |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Ders anlatımı ve uygulama yapılması |
|
5 |
Yumuşak, sert çekirdekli ve diğer meyve türlerinin meyve gözleri |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Ders anlatımı ve uygulama yapılması |
|
6 |
Meyve yetiştiriciliğinde kullanılan anaçlar ve özellikleri |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Ders anlatımı ve uygulama yapılması |
|
7 |
Budamanın tanımı ve amaçları |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Ders anlatımı ve uygulama yapılması |
|
8 |
Ara sınav |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Yazılı sınav |
|
9 |
Budamanın fizyolojik esasları |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Ders anlatımı ve uygulama yapılması |
|
10 |
Budama zamanı; yaz, kış budaması |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Ders anlatımı ve uygulama yapılması |
|
11 |
Meyve ağaçlarına verilecek şekiller 1 |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Ders anlatımı ve uygulama yapılması |
|
12 |
Meyve ağaçlarına verilecek şekiller 2 |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Ders anlatımı ve uygulama yapılması |
|
13 |
Budamanın karbon - azot dengesine ve hormonlar üzerine etkisi |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Ders anlatımı ve uygulama yapılması |
|
14 |
Yeni budama teknikleri ve budamaya alternatif kullanılan yeni teknikler( dal kırma) |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Ders anlatımı ve uygulama yapılması |
|
15 |
Budamanın hormonların sentezlenmesi üzerine etkileri |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Ders anlatımı ve uygulama yapılması |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
4 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
4 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
3 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
5 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
4 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
4 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
5 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
5 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
3 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
5 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
5 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|