|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Subtropik Meyveleri Islahı |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-504 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. BİLGE YILMAZ Prof.Dr. TURGUT YEŞİLOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Turunçgiller ağırlıklı olmak üzere Avokado, Pikan Cevizi, Trabzon hurması, Kivi ve Litchi meyvelerinde çiçek biyolojisi hakkında bilgi edinilir. DÖÇ 2. Turunçgiller ağırlıklı olmak üzere Avokado, Pikan Cevizi, Trabzon hurması, Kivi ve Litchi meyvelerinde ıslah amaçları, ıslah metodları ve uygulama teknikleri hakkında bilgi edinilir. DÖÇ 3. Turunçgiller ağırlıklı olmak üzere Avokado, Pikan Cevizi, Trabzon hurması, Kivi ve Litchi meyvelerinde çeşit, verimlilik ve anaç ıslahı konusunda bilgi edinilir. DÖÇ 4. Teorik ve uygulamaya yönelik olarak kullanıcı araştırmalarında izlenebilecek yöntemler konusunda bilgi edinir. DÖÇ 5. Araştırma bulguları ve teorik bilgilerin uygulamaya nasıl aktarılacağı konusunda uygulama becerisi kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Turunçgiller ağırlıklı olmak üzere Avokado, Pikan Cevizi, Trabzon hurması, Kivi ve Litchi meyvelerinde çiçek biyolojisi, ıslahın amaçları, kullanılan ıslah yöntemleri ve uygulama teknikleri ile çeşit, verimlilik ve anaç ıslahının ayrı ayrı ele alınmaları konusunda teorik ve uygulamaya yönelik bilgilerin sağlanması amaçlanmaktadır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Turunçgiller, Avokado, Pikan Cevizi, Trabzon hurması, Kivi ve Litchi meyvelerinde çiçek biyolojisi, ıslahın amaçları, kullanılan ıslah yöntemleri ve uygulama teknikleri ile çeşit, verimlilik ve anaç ıslahını kapsamaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü derslik ve subtropik meyve bahçeleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Meyvecilikte ıslah ve ıslah stratejisi, melezleme, seleksiyon ve mutasyon ıslahı hakkında genel bilgiler |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
2 |
Klasik ıslaha yardımcı yöntemler |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
3 |
Subtropik meyve türlerinin ıslahı ve dikkat edilecek temel prensipler |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
4 |
Turunçgillerde çiçek yapısı, döllenme biyolojisi ve çeşit ıslahında amaçlar ve dikkat edilmesi gereken hususlar |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
5 |
Turunçgillerde portakal, mandarin, limon ve altıntop türlerinde çeşit, verimlilik ıslahı ve kullanılabilecek yöntemler |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
6 |
Turunçgillerde anaç ıslahında amaçlar, kullanılacak yöntemler ve dikkat edilmesi gereken hususlar |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
7 |
Trabzon hurması çiçek yapısı, döllenme biyolojisi ve çeşit ıslahında amaçlar ve dikkat edilmesi gereken hususlar |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
8 |
ARA SINAV |
Ara sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Trabzon hurması anaç ıslahında amaçlar ve dikkat edilmesi gereken hususlar |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
10 |
Avokadoda çiçek yapısı, döllenme biyolojisi ve çeşit ıslahında amaçlar ve dikkat edilmesi gereken hususlar |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
11 |
Avokadoda anaç ıslahında amaçlar ve dikkat edilmesi gereken hususlar |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
12 |
Pikan çiçek yapısı, döllenme biyolojisi ve çeşit ıslahında amaçlar ve dikkat edilmesi gereken hususlar |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
13 |
Pikan anaç ıslahında amaçlar ve dikkat edilmesi gereken hususlar |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
14 |
Kivi ve litchi çiçek yapısı, döllenme biyolojisi ve çeşit ıslahında amaçlar ve dikkat edilmesi gereken hususlar |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
15 |
Kivi ve litchi anaç ıslahında amaçlar ve dikkat edilmesi gereken hususlar |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
|
16/17 |
YILSONU SINAVI |
Final sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış, resimlerle zenginleştirilmiş ve sürekli olarak güncellenen ders notlarının elektronik ortama aktarılmış sunusu
• Methods in Fruit Breeding
• Advances in Fruit Breeding
• Plant Breeding Systems
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
4 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
3 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
3 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
4 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
2 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
2 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
3 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
2 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
1 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
3 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
3 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
4 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 156 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|