Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bahçe Bitkileri Laboratuvar Tekniği I |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-503 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ÖMÜR DÜNDAR Prof.Dr. SİNAN ETİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Laboratuarda çalışırken dikkat edilecek hususlar hakkında bilgi sahibi olur. Bahçe bitkileri araştırmalarında laboratuarda yararlanılan çeşitli malzeme, alet ve cihazları tanır ve bunları kullanacak duruma gelir. Laboratuarda kullanılan kimyasal maddelerin özellikleri ve çözelti hazırlama hakkında bilgi sahibi olur. Mikroskop incelemelerine yönelik preparat hazırlama teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. Değişik mikroskopları tanır ve kullanacak duruma gelir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mikroskop çeşitleri, mikroskop kullanımı ve değişik preparasyon teknikleri hakkında temel bilgiler verilmesi, laboratuarda kullanılan çeşitli malzeme ve aletlerin tanıtılması ve bazı temel analiz yöntemlerinin öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bahçe Bitkileri araştırmalarında yararlanılan çeşitli malzeme, alet ve cihazın tanıtılması, kullanılması ve bunlarla çalışırken dikkat edilmesi gereken hususlar, laboratuvarda kullanılan kimyasal maddelerin özellikleri ve çözeltilerin hazırlanması, mikroskopların tanıtılması ve kullanım esasları, mikroskop incelemelerine yönelik preparat hazırlama teknikleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü.Bahçe Bitkileri Bölümü laboratuvar ve derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
-Metrik ölçü birimleri,
-Mikroskopların kullanım amaçları,
-Mikroskopların sınıflandırılması
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Dersi veren öğretim üyesi tarafından uygulamalı bilgi aktarımı |
|
2 |
-Bir mikroskobun kısımları ve fonksiyonları,
-Basit ışık mikroskopları ve stereoskobik mikroskopların çalışma prensipleri,
-Mikroskopların incelem |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Dersi veren öğretim üyesi tarafından uygulamalı bilgi aktarımı |
|
3 |
-Mikroskop büyütme güçlerinin hesaplanması,
-Objektif mikrometre ve oküler mikrometre kullanarak obje boyutlarının ölçülmesi,
-Oküler ağ mikrometr |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Dersi veren öğretim üyesi tarafından uygulamalı bilgi aktarımı |
|
4 |
-Mikroskopta fotoğraf çekme,
-Resim üzerinde boyutu bilinen bir objenin gerçek boyutunun hesaplanması,
-Gerçek boyutu bilinen bir objenin resim üz |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Dersi veren öğretim üyesi tarafından uygulamalı bilgi aktarımı |
|
5 |
-Faz-Kontrast, Karanlık Alan, Floresans, Polarizasyon ve Elektron mikroskoplarının çalışma prensipleri ve kullanım amaçları |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Dersi veren öğretim üyesi tarafından uygulamalı bilgi aktarımı |
|
6 |
-Mikroskopta incelemeye yönelik örnek fiksasyonu,
-Fiksasyon çeşitleri ve yöntemleri,
-Fiksasyon sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar
|
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Dersi veren öğretim üyesi tarafından uygulamalı bilgi aktarımı |
|
7 |
-Mikrotomlar ve kullanımı
-Preperasyon teknikleri |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Anlatılan konularla ilgili bölümlerin çalışılması |
|
8 |
ARA SINAVI |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Yazılı Sınav |
|
9 |
-Laboratuar kullanım ilkeleri,
-Laboratuarda alınması gerekli önlemler |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Dersi veren öğretim üyesi tarafından uygulamalı bilgi aktarımı |
|
10 |
-Çözelti hazırlama (ppm, %, normalite ve molarite) |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Dersi veren öğretim üyesi tarafından uygulamalı bilgi aktarımı |
|
11 |
-Laboratuarda en çok kullanılan cam malzemelerin tanıtımı, özellikleri ve kullanılması |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Dersi veren öğretim üyesi tarafından uygulamalı bilgi aktarımı |
|
12 |
Laboratuar aletlerinin tanıtımı ve kullanılması |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Dersi veren öğretim üyesi tarafından uygulamalı bilgi aktarımı |
|
13 |
Laboratuar aletlerinin tanıtımı ve kullanılması |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Dersi veren öğretim üyesi tarafından uygulamalı bilgi aktarımı |
|
14 |
--Titrasyon asitliğinin saptanması için gerekli çözeltiler, titrasyon ve hesaplamalar |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Dersi veren öğretim üyesi tarafından uygulamalı bilgi aktarımı |
|
15 |
Spektrofotometrelerle çalışma |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Anlatılan konularla ilgili bölümlerin çalışılması |
|
16/17 |
YILSONU SINAVI |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması |
Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
3 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
2 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
3 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
2 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
4 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
2 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
2 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
3 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
4 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
3 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
1 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
4 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|