Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seminer

Dersin Kodu : IEMS 700

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HASAN ALTAN ÇABUK
Prof.Dr. SEDA ŞENGÜL
Doç.Dr. S.BİLGİN KILIÇ
Doç.Dr. MEHMET ÖZMEN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. KENAN LOPÇU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERSİN KIRAL
Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU ÖZGÜR GÜLER
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLSEN KIRAL
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CEVAT BİLGİN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEMİN PAKSOY
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HÜSEYİN GÜLER
Arş.Gör. FELA ÖZBEY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Verilen konuda ulusal ve uluslararası literatürü tarar
Elde ettiği bilgileri sentezler, analiz eder ve yorumlar ve rapor haline getirir
Raporu toplum önünde sunar, soruları ve eleştirileri cevaplar
Araştırma süresince bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
Bir problemi Ekonometrik olarak analiz eder

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ekonometri alanında özel bir konu hakkında veri toplama, raporlama, yayınlamayı öğretmektir.

Dersin İçeriği : Seminer konusu belirleme, literatür araştırması, veri toplama, verilerin anallizi, bilgiyi raporlama ve sunum.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Öğretim Üyesi odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş, bilimsel etik Tartışmalı Ders
2 Konu araştırılması, yazım teknikleri hakkında bilgi Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Tartışmalı Ders
3 Konu araştırılması, sunum teknikleri hakkında bilgi Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders
4 Kaynak tarama Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders
5 Kaynak tarama Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri
6 Kaynak tarama Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri
7 Kaynak tarama Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri
8 Ara rapor sunma (Ara Sınav) Seminer
9 Kaynak tarama Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri
10 Sonuçların değerlendirilmesi DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Ankara:TUBİTAK) Beyin fırtınası
11 Sonuçların değerlendirilmesi DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Ankara:TUBİTAK) Beyin fırtınası
12 Sonuçların değerlendirilmesi DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Ankara:TUBİTAK) Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri
13 Sonuçların rapor haline getirilmesi Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kuralları Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri
14 Sonuçların rapor haline getirilmesi Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kuralları Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri
15 Sonuçların rapor haline getirilmesi Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kuralları Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri
16/17 Sunum ve tartışma (Final Sınavı) Seminer


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Ankara:TUBİTAK)
Diğer Kaynaklar  Seminer konusu ile ilgili kitap ve makaleler
 Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kuralları


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30
    Ödev/Proje/Diğer 1 70
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ekonometri kavramlarını açıklar 4
2 İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur 2
3 Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller 4
4 Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir 4
5 Veri toplar, düzenler ve analiz eder 5
6 Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili ileri düzey paket programlarını kullanabilir 4
7 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 5
8 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 3
9 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 4
10 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular 5
11 Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar 5
12 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 5
13 İstatistik, yöneylem araştırması ve Matematik bilgilerini tanımlar 4
14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 3
15 Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar 3
16 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 143
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.72
Dersin AKTS Kredisi: 6