|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Veri Analizi |
|
Dersin Kodu |
: |
IEM 737 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU ÖZGÜR GÜLER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel istatistiksel kavramları açıklar Veri tipleri ve bu verilere uygun istatistiksel yöntemleri belirler Araştırma hipotezini istatistiksel olarak oluşturabilir Oluşturduğu hipotezi uygun yöntemle analiz edip sonuçları yorumlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilimsel olarak ortaya atılan teorinin geçerliliği ve doğruluğunun uygun istatistiksel yöntemlerle sınanması. Eldeki veriye göre uygun istatistiksel tekniğin seçimi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Araştırma yöntemleri, veri ve ölçme düzeyleri, veri toplama, verinin grafiksel olarak özetlenmesi, verinin sayısal olarak özetlenmesi, güven aralıkları, hipotez testleri, parametrik olmayan yöntemler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İİBF derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Araştırma yönteminin aşamaları |
Kaynaktan ilgili bölüm |
Sözlü anlatım |
|
2 |
Ölçme düzeyleri |
Kaynaktan ilgili bölüm |
Sözlü anlatım |
|
3 |
Örnekleme yöntemleri, Veri toplama teknikleri |
Kaynaktan ilgili bölüm |
Sözlü anlatım |
|
4 |
Grafik çizimi ve yorumlanması |
Kaynaktan ilgili bölüm |
Sözlü anlatım, bilgisayar uygulaması |
|
5 |
Grafik çizimi ve yorumlanması |
Kaynaktan ilgili bölüm |
Sözlü anlatım, bilgisayar uygulaması |
|
6 |
Betimsel istatistiklerin hesaplanması ve yorumlanması |
Kaynaktan ilgili bölüm |
Sözlü anlatım, bilgisayar uygulaması |
|
7 |
Betimsel istatistiklerin hesaplanması ve yorumlanması |
Kaynaktan ilgili bölüm |
Sözlü anlatım, bilgisayar uygulaması |
|
8 |
Arasınav |
|
|
|
9 |
Güven aralıkları (Tek örneklem) |
Kaynaktan ilgili bölüm |
Sözlü anlatım, bilgisayar uygulaması |
|
10 |
Güven aralıkları (İki veya daha fazla örneklem) |
Kaynaktan ilgili bölüm |
Sözlü anlatım, bilgisayar uygulaması |
|
11 |
Hipotez testleri (Tek örneklem) |
Kaynaktan ilgili bölüm |
Sözlü anlatım, bilgisayar uygulaması |
|
12 |
Hipotez testleri (İki veya daha fazla örneklem) |
Kaynaktan ilgili bölüm |
Sözlü anlatım, bilgisayar uygulaması |
|
13 |
Bağımsızlık testleri ve Korelasyon |
Kaynaktan ilgili bölüm |
Sözlü anlatım, bilgisayar uygulaması |
|
14 |
Parametrik olmayan yöntemler (Tek örneklem) |
Kaynaktan ilgili bölüm |
Sözlü anlatım, bilgisayar uygulaması |
|
15 |
Parametrik olmayan yöntemler (İki veya daha fazla örneklem) |
Kaynaktan ilgili bölüm |
Sözlü anlatım, bilgisayar uygulaması |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Lisansüstü Araştırmalarda İstatistik Uygulamaları (SPSS Uygulamalı), Murat Atan (Ed.), Murat Atan, Sibel Atan, Yalçın Arslantürk, Dama Kitabevi, Kasım 2012, Ankara
Betimsel İstatistik, Necmi Gürsakal, Dora Kitabevi, 2012, Bursa
Çıkarımsal İstatistik, Necmi Gürsakal, Dora Kitabevi, 2009, Bursa
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ekonometri kavramlarını açıklar |
2 |
|
2 |
İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur |
1 |
|
3 |
Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller |
4 |
|
4 |
Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir |
5 |
|
5 |
Veri toplar, düzenler ve analiz eder |
5 |
|
6 |
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili ileri düzey paket programlarını kullanabilir |
4 |
|
7 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
4 |
|
8 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
3 |
|
9 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
2 |
|
10 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
1 |
|
11 |
Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar |
4 |
|
12 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
1 |
|
13 |
İstatistik, yöneylem araştırması ve Matematik bilgilerini tanımlar |
3 |
|
14 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
0 |
|
15 |
Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar |
0 |
|
16 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
8 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|