Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sınırlı Bağımlı Değişkenli Modeller I

Dersin Kodu : IEM 721

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SEDA ŞENGÜL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenci sınırlı bağımlı değişkenli modelerde kullanılan verilerin yapısını kavrar.
Öğrenciler bağımlı değişkeni sansürlü, iki değerli, sıralı, nominal, sayma olan regresyon modellerini kavrar ve uygular.
Öğrenciler Sınırlı Bağımlı değişkenli modellerle ilgili uygulama yapar ve elde edilen sonuçları yorumlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrenciler, bağımlı değişkeni iki değerli, sıralı, nominal, sayma, ardışık, sansürlü veya kırpılmış olan regresyon modellerini kavrar. Öğrenciler, bu modellerle ilgi uygulamalar yapar ve elde edilen sonuçları yorumlar.

Dersin İçeriği : Sınırlı Bağımlı Değişkenli modelerde kullanılan verilerin yapısı, Sınırlı Bağımlı Değişkenli modellerin yapısı, Doğrusal Olasılık Modeli, binomial probit,binomial logit Sıralı probit, sıralı logit , Ardışık probit, ardışık logit, multinomial probit, multinominal logit, Bivariate Probit ve Bivariate logit modeller

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sınırlı Bağımlı Değişkenli Modellerde kullanılan verilerin yapısı İlgili Okuma Ders Anlatımı
2 Sınırlı Bağımlı Değişkenli modeller ve En küçük Kareler tahmin Edicisi İlgili Okuma Ders Anlatımı
3 Doğrusal Olasılık Modeli,İki değerli probit, iki değerli l logit İlgili Okuma Ders Anlatımı
4 Doğrusal Olasılık Modeli, binomial probit,binomial logit İlgili Okuma ve Veri seti oluşturma Ders Anlatımı ve uygulama
5 Doğrusal Olasılık Modeli, binomial probit,binomial logit İlgili Okuma, problem seti ve uygulama Ders Anlatımı ve uygulama
6 Sıralı Probit modeli ve Sıralı Logit Modeli İlgili Okuma Ders Anlatımı
7 Sıralı Probit modeli ve Sıralı Logit Modeli İlgili Okuma, problem seti ve uygulama Ders Anlatımı ve uygulama
8 Ara Sınav
9 Multinominal Probit modeli ve Multinominal Logit Modeli İlgili Okuma Ders Anlatımı
10 Multinominal Probit modeli ve Multinominal Logit Modeli İlgili Okuma, problem seti ve uygulama Ders Anlatımı ve uygulama
11 Ardışık Probit Modeli ve Ardışık Logit Modeli İlgili Okuma Ders Anlatımı
12 Ardışık Probit Modeli ve Ardışık Logit Modeli İlgili Okuma, problem seti ve uygulama Ders Anlatımı ve uygulama
13 Bivariate Probit ve Bivariate Logit Modelleri İlgili Okuma Ders Anlatımı
14 Bivariate Probit ve Bivariate Logit Modelleri İlgili Okuma, problem seti ve uygulama Ders Anlatımı ve uygulama
15 Koşullu Probit ve Koşullu Logit Modelleri İlgili Okuma, problem seti ve uygulama Ders Anlatımı ve uygulama
16/17 Yarıyıl Sonu Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Maddala, G.S (1988), Limited Dependent and Qualitative Variables in Econometrics
 Cameron C.A., Trivedi P, K, (2005). Microeconometrics Methods and Applications. Cambridge University Press.
 J. Scott Long, Regression Models for Categorical and Limited Dependent Variables, 1997, Sage Publications;
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 75
    Ödev/Proje/Diğer 6 25
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ekonometri kavramlarını açıklar 4
2 İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur 5
3 Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller 4
4 Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir 5
5 Veri toplar, düzenler ve analiz eder 4
6 Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili ileri düzey paket programlarını kullanabilir 5
7 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 5
8 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 5
9 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 2
10 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular 4
11 Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar 4
12 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 2
13 İstatistik, yöneylem araştırması ve Matematik bilgilerini tanımlar 3
14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 0
15 Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar 3
16 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 5 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 146
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.84
Dersin AKTS Kredisi: 6