|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sınırlı Bağımlı Değişkenli Modeller I |
|
Dersin Kodu |
: |
IEM 721 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SEDA ŞENGÜL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenci sınırlı bağımlı değişkenli modelerde kullanılan verilerin yapısını kavrar. Öğrenciler bağımlı değişkeni sansürlü, iki değerli, sıralı, nominal, sayma olan regresyon modellerini kavrar ve uygular. Öğrenciler Sınırlı Bağımlı değişkenli modellerle ilgili uygulama yapar ve elde edilen sonuçları yorumlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenciler, bağımlı değişkeni iki değerli, sıralı, nominal, sayma, ardışık, sansürlü veya kırpılmış olan regresyon modellerini kavrar.
Öğrenciler, bu modellerle ilgi uygulamalar yapar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Sınırlı Bağımlı Değişkenli modelerde kullanılan verilerin yapısı, Sınırlı Bağımlı Değişkenli modellerin yapısı, Doğrusal Olasılık Modeli, binomial probit,binomial logit
Sıralı probit, sıralı logit , Ardışık probit, ardışık logit, multinomial probit, multinominal logit, Bivariate Probit ve Bivariate logit modeller |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sınırlı Bağımlı Değişkenli Modellerde kullanılan verilerin yapısı |
İlgili Okuma |
Ders Anlatımı |
|
2 |
Sınırlı Bağımlı Değişkenli modeller ve En küçük Kareler tahmin Edicisi |
İlgili Okuma |
Ders Anlatımı |
|
3 |
Doğrusal Olasılık Modeli,İki değerli probit, iki değerli l logit |
İlgili Okuma |
Ders Anlatımı |
|
4 |
Doğrusal Olasılık Modeli, binomial probit,binomial logit |
İlgili Okuma ve Veri seti oluşturma |
Ders Anlatımı ve uygulama |
|
5 |
Doğrusal Olasılık Modeli, binomial probit,binomial logit |
İlgili Okuma, problem seti ve uygulama |
Ders Anlatımı ve uygulama |
|
6 |
Sıralı Probit modeli ve Sıralı Logit Modeli |
İlgili Okuma |
Ders Anlatımı |
|
7 |
Sıralı Probit modeli ve Sıralı Logit Modeli |
İlgili Okuma, problem seti ve uygulama |
Ders Anlatımı ve uygulama |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Multinominal Probit modeli ve Multinominal Logit Modeli |
İlgili Okuma |
Ders Anlatımı |
|
10 |
Multinominal Probit modeli ve Multinominal Logit Modeli |
İlgili Okuma, problem seti ve uygulama |
Ders Anlatımı ve uygulama |
|
11 |
Ardışık Probit Modeli ve Ardışık Logit Modeli |
İlgili Okuma |
Ders Anlatımı |
|
12 |
Ardışık Probit Modeli ve Ardışık Logit Modeli |
İlgili Okuma, problem seti ve uygulama |
Ders Anlatımı ve uygulama |
|
13 |
Bivariate Probit ve Bivariate Logit Modelleri |
İlgili Okuma |
Ders Anlatımı |
|
14 |
Bivariate Probit ve Bivariate Logit Modelleri |
İlgili Okuma, problem seti ve uygulama |
Ders Anlatımı ve uygulama |
|
15 |
Koşullu Probit ve Koşullu Logit Modelleri |
İlgili Okuma, problem seti ve uygulama |
Ders Anlatımı ve uygulama |
|
16/17 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Maddala, G.S (1988), Limited Dependent and Qualitative Variables in Econometrics
Cameron C.A., Trivedi P, K, (2005). Microeconometrics Methods and Applications. Cambridge University Press.
J. Scott Long, Regression Models for Categorical and Limited Dependent Variables, 1997, Sage Publications;
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
75 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
25 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ekonometri kavramlarını açıklar |
4 |
|
2 |
İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur |
5 |
|
3 |
Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller |
4 |
|
4 |
Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir |
5 |
|
5 |
Veri toplar, düzenler ve analiz eder |
4 |
|
6 |
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili ileri düzey paket programlarını kullanabilir |
5 |
|
7 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
5 |
|
8 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
5 |
|
9 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
2 |
|
10 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
4 |
|
11 |
Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar |
4 |
|
12 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
2 |
|
13 |
İstatistik, yöneylem araştırması ve Matematik bilgilerini tanımlar |
3 |
|
14 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
0 |
|
15 |
Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar |
3 |
|
16 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
5 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 146 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|