Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Matematiksel İktisat I

Dersin Kodu : IEM 707

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. CEVAT BİLGİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Fayda maksimizasyonu yapar ve yorumlar
Harcama minimizasyonu yapar ve yorumlar
Kar maksimizasyonunu açıklar
Maliyet minizasyonunu çözümler
Kar ve maliyet fonksiyonlarının özelliklerini tanımlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Matematiksel yöntemler kullanılarak ve matematiksel modeller geliştirerek iktisadi unsurlar arasındaki ilişkilerin analizi ve anlaşılması

Dersin İçeriği : Fayda maksimizasyonu, harcama minimizasyonu, teknoloji, kar maksimizasyonu, maliyet minimizasyonu

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tüketici tercihleri ve fayda maksimizasyonuna giriş kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
2 Marshalyan talep fonksiyonları ve dolaylı fayda fpnsiyonu kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
3 Harcama minimizasyonu: Hicksiyan talep fonksiyonları ve harcama fonksiyonu kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
4 Bazı önemli özdeşlikler ve Roy özdeşliği kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
5 Slutsky denklemi kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
6 Teknolojiye giriş: üretim faktörleri, eş ürün eğrisi kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
7 Üretim planı, girdi gereksinim seti, üretim fonksiyonu, dönüşüm fonksiyonu kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
8 Ara sınav
9 Monoton ve conveks teknolojiler kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
10 Teknik ikame oranı ve ikame esnekliği kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
11 Kar maksimizasyonuna giriş kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
12 Faktör talep fonksiyonları ve dolaylı kar fonksiyonu kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
13 Talep ve arz fonksiyonlarının özellikleri kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
14 Maliyet minimizasyonu kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
15 Koşullu faktör talep fonksiyonları ve maliyet fonksiyonu kaynak okuma
16/17 Dönem sonu sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Mikroekonomik Analiz, H.R.Varian, Norton Yayınevi, Üçüncü Basım, 1992
 Ortadüzey Mikroekonomi, H.R.Varian, Norton Yayınevi, Yedinci Basım, 2006
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 2 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ekonometri kavramlarını açıklar 1
2 İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur 5
3 Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller 2
4 Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir 4
5 Veri toplar, düzenler ve analiz eder 4
6 Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili ileri düzey paket programlarını kullanabilir 0
7 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 3
8 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 4
9 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 4
10 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular 4
11 Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar 2
12 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 2
13 İstatistik, yöneylem araştırması ve Matematik bilgilerini tanımlar 2
14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 1
15 Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar 3
16 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6