|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Matematiksel İktisat I |
|
Dersin Kodu |
: |
IEM 707 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CEVAT BİLGİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Fayda maksimizasyonu yapar ve yorumlar Harcama minimizasyonu yapar ve yorumlar Kar maksimizasyonunu açıklar Maliyet minizasyonunu çözümler Kar ve maliyet fonksiyonlarının özelliklerini tanımlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Matematiksel yöntemler kullanılarak ve matematiksel modeller geliştirerek iktisadi unsurlar arasındaki ilişkilerin analizi ve anlaşılması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fayda maksimizasyonu, harcama minimizasyonu, teknoloji, kar maksimizasyonu, maliyet minimizasyonu |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tüketici tercihleri ve fayda maksimizasyonuna giriş |
kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Marshalyan talep fonksiyonları ve dolaylı fayda fpnsiyonu |
kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Harcama minimizasyonu: Hicksiyan talep fonksiyonları ve harcama fonksiyonu |
kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Bazı önemli özdeşlikler ve Roy özdeşliği |
kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Slutsky denklemi |
kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Teknolojiye giriş: üretim faktörleri, eş ürün eğrisi |
kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Üretim planı, girdi gereksinim seti, üretim fonksiyonu, dönüşüm fonksiyonu |
kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Monoton ve conveks teknolojiler |
kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
10 |
Teknik ikame oranı ve ikame esnekliği |
kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Kar maksimizasyonuna giriş |
kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Faktör talep fonksiyonları ve dolaylı kar fonksiyonu |
kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Talep ve arz fonksiyonlarının özellikleri |
kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
Maliyet minimizasyonu |
kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Koşullu faktör talep fonksiyonları ve maliyet fonksiyonu |
kaynak okuma |
|
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Mikroekonomik Analiz, H.R.Varian, Norton Yayınevi, Üçüncü Basım, 1992
Ortadüzey Mikroekonomi, H.R.Varian, Norton Yayınevi, Yedinci Basım, 2006
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ekonometri kavramlarını açıklar |
1 |
|
2 |
İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur |
5 |
|
3 |
Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller |
2 |
|
4 |
Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir |
4 |
|
5 |
Veri toplar, düzenler ve analiz eder |
4 |
|
6 |
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili ileri düzey paket programlarını kullanabilir |
0 |
|
7 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
3 |
|
8 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
4 |
|
9 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
4 |
|
10 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
4 |
|
11 |
Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar |
2 |
|
12 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
2 |
|
13 |
İstatistik, yöneylem araştırması ve Matematik bilgilerini tanımlar |
2 |
|
14 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
1 |
|
15 |
Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar |
3 |
|
16 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
6 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|