Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Ekonometri II

Dersin Kodu : IEM 702

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HASAN ALTAN ÇABUK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenci Temel ekonometri bilgisini ileri düzeye taşır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı Ekonometri, Matematik veya İstatistik lisans bölümlerinden mezun olmuş öğrencilere ekonometri yöntemlerini ileri düzeyde öğretmektir.

Dersin İçeriği : Çoklu doğrusal regresyon modeli, en küçük kareler kestirimi, ekk tahmin edicilerinin sonlu örneklem özellikleri, asimptotik özellikler. Fonksiyonel biçim ve yapısal değişiklik; ikili değişkenler, yapısal kırılmanın modellenmesi ve testi, model istikrar testi. Doğrusal olmayan regresyon modelleri, genelleştirilmiş regresyon modeli, değişen varyans sorunu, çoklu bağıntı, panel veri modelleri, regresyon denklemeleri sitemi, eşanlı denklemler modeli, en çok olabilirlik kestirimi, gecikmeli değişkene sahip modeller, zaman serisi modelleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çoklu Doğrusal Regresyon Modeli ve Doğrusal Hipotez Testleri Tekrarı Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır Düz sözel anlatım ve problem çözümü
2 Klasik Doğrusal Regresyon Modelinden Sapmalar : Çoklu Doğrusal Bağlantı Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır Düz sözel anlatım ve problem çözümü
3 Klasik Doğrusal Regresyon Modelinden Sapmalar : Otokorelasyon Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır Düz sözel anlatım ve problem çözümü
4 Klasik Doğrusal Regresyon Modelinden Sapmalar : Değişen Varyans Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır Düz sözel anlatım ve problem çözümü
5 Klasik Doğrusal Regresyon Modelinden Sapmalar : Genel Tekrar Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır Düz sözel anlatım ve problem çözümü
6 Yapısal değişiklik ve Chow Testi Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır Düz sözel anlatım ve problem çözümü
7 Makale çalışması Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır Düz sözel anlatım ve problem çözümü
8 Vize sınavı
9 Yapısal değişiklik ve İki Değerli (Dummy) Değişkenler Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır Düz sözel anlatım ve problem çözümü
10 Çok Denklemli Ekonometrik Modeller: Yapısal Model ve İndirgenmiş Kalıp Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır Düz sözel anlatım ve problem çözümü
11 Birden Çok Denklemli Ekonometrik Modeller: Yapısal Model Üzerinden Belirlenebilmenin İncelenmesi Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır Düz sözel anlatım ve problem çözümü
12 Birden Çok Denklemli Ekonometrik Modeller: İndirgenmiş Kalıp Üzerinden Belirlenebilmenin İncelenmesi Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır Düz sözel anlatım ve problem çözümü
13 Birden Çok Denklemli Ekonometrik Modeller: İndirgenmiş Kalıp Üzerinden Belirlenebilmenin İncelenmesi Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır Düz sözel anlatım ve problem çözümü
14 Makale çalışması Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır Düz sözel anlatım ve problem çözümü
15 Makale çalışması Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır Düz sözel anlatım ve problem çözümü
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Johnston, J. Econometric Methods, McGraw Hill Book, 1986
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ekonometri kavramlarını açıklar 5
2 İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur 4
3 Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller 5
4 Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir 5
5 Veri toplar, düzenler ve analiz eder 3
6 Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili ileri düzey paket programlarını kullanabilir 2
7 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 3
8 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 2
9 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 3
10 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular 3
11 Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar 5
12 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 5
13 İstatistik, yöneylem araştırması ve Matematik bilgilerini tanımlar 5
14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 5
15 Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar 5
16 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 10 50
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 154
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.16
Dersin AKTS Kredisi: 6