Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Ekonometri I

Dersin Kodu : IEM 701

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HASAN ALTAN ÇABUK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersi alan öğrenciler temel ekonometri yöntemleri hakkında bilgi sahibi olacaktır.
Bu ders ekonometrik araştırma yapmak isteyen öğrencilere destek our

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ekonometri iktisadi ilişkilerin tahmini ve iktisadi davranışlarla ilgili hipotezlerin test edilmesi ile iktisadi değişkenlerin davranışının öngörülmesi ile ilgili olmaktadır. Matrisler bağlamında tek denklemli doğrusal regresyon modeli ve iktisadi sorunlara uygulanışı. En küçük kareler yöntemi, genelleştirilmiş en küçük kareler ve standart modelin diğer uzantıları. Özel koşullar altında tek denklemli model ve çok denklemli modelin geliştirilmesi.

Dersin İçeriği : Ekonometrinin konusu, tarihçesi, bazı temel matematik ve istatistik kuralları, iktisadi teorenin matematiksel bir kalıba oturtulması, basit klasik doğrusal regresyon modeli, çoklu klasik doğrusal regresyon modeli, klasik doğrusal regresyon modelinden bazı sapmalar, doğrusal regresyon ile ilgili diğer bazı konular

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ekonometrinin Konusu Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır Düz sözel anlatım
2 Ekonometrinin Tarihçesi Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır Düz sözel anlatım
3 Bazı Temel Matematik ve İstatistik Kuralları Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır Düz sözel anlatım
4 İktisadi Teorinin Matematiksel Bir Kalıba Oturtulması Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır Düz sözel anlatım
5 Basit Klasik Doğrusal Regresyon Modeli Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır Düz sözel anlatım
6 Çoklu Klasik Doğrusal Regresyon Modeli Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır Düz sözel anlatım
7 Klasik Doğrusal Regresyon Modelinden Sapmalar Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır Düz sözel anlatım
8 Ara Sınav
9 Doğrusal Regresyon ile İlgili Diğer Bazı Konular Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır Düz sözel anlatım
10 Çok Değişkenli Doğrusal Regresyon Modeli ve Doğrusal Hipotez Testleri Tekrarı Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır Düz sözel anlatım
11 Çok Değişkenli Doğrusal Regresyon Modelinden Sapmalar Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır Düz sözel anlatım
12 Yapısal Değişiklik ve İki Değerli (Dummy) Değişkenler Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır Düz sözel anlatım
13 Doğrusal Regresyon Modeli ile İllgili Diğer Bazı Konuların Tekrarı Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır Düz sözel anlatım
14 Birden Çok Denklemli Ekonometrik Modeller Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır Düz sözel anlatım
15 Birden Çok Denklemli Ekonometrik Modeller, modern zaman serisi analizine giriş Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır Düz sözel anlatım
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Gujarati, D. N., 2004, McGraw Hill
 Ramanathan, R., 2002, Harcourt College Publishers
 Johnston, J., 1984, McGraw Hill
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ekonometri kavramlarını açıklar 5
2 İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur 5
3 Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller 3
4 Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir 4
5 Veri toplar, düzenler ve analiz eder 4
6 Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili ileri düzey paket programlarını kullanabilir 3
7 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 3
8 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 2
9 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 3
10 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular 3
11 Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar 5
12 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 5
13 İstatistik, yöneylem araştırması ve Matematik bilgilerini tanımlar 5
14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 5
15 Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar 5
16 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 10 50
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6