|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Pratik İmmünoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
TİM-505 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. AKGÜN YAMAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Afinite ve avidite kavramlarını tanımlar.
Antijen- antikor reaksiyonun özelliklerini açıklar.
Dilusyon yapar
Prezon, optimal zon ve post zon kavramlarını ve önemini açıklar.
Aglutinasyon testlerini enfeksiyonların tanısında kullanır.
Presipitasyon test tekniğini tanımlar ve uygular.
IHA ve TPHA gibi testleri yapar ve çeşitli hastalıkların tanısında kullanır.
ELISA tekniğinin yapılışını ve çeşitlerini tanımlar; hastalıkların tanısında kullanır.
Floresan antikor testi çeşitlerini tanımlar ve hastalıkların tanısında kullanır.
RİA yapılışını, çeşitlerini ve hastalıkların tanısında kullanılışını açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
TİM-501 Temel İmmünoloji KMB-502 Tanısal Mikrobiyoloji
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İmmünolojik testlerin yapılış tekniği ve hastalıkların tanısında kullanılması hakkında temel bilgileri kazanmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Antikorlarla ilgili temel kavramlar açıklanarak, antikorların yer aldığı immünolojik testlerin kullanımı teorik dersler ve uygulamalarla öğretilmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü Tıp Fakültesi Tıbbi Mikrobiyoloji Anabilim Dalı toplantı salonu ve laboratuvarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Afinite-Avidite |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
2 |
Antijen-antikor reaksiyonlarının özellikleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
3 |
Dilusyon |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım,gösterim |
|
4 |
Prezon-optimal zon, post zon kavramları |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım,gösterim |
|
5 |
Aglutinasyon testleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım,gösterim |
|
6 |
Presipitasyon testleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
7 |
Eritrositlerin yer aldığı aglutinasyon reaksiyonları(IHA, TPHA vb.) |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım,gösterim |
|
8 |
Vize |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
ELISA |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım,gösterim |
|
10 |
Floresan antikor |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım,gösterim |
|
11 |
RIA |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım,gösterim |
|
12 |
Uygulama |
Laboratuvar hazırlığı |
Laboratuvar |
|
13 |
Uygulama |
Laboratuvar hazırlığı |
Laboratuvar |
|
14 |
Uygulama |
Laboratuvar hazırlığı |
Laboratuvar |
|
15 |
Dersin genel değerlendirmesi |
Yok |
Düz anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Final |
Sınav hazırlığı |
Uygulamalı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Delves PJ, Martin SJ, Burton DR, Roitt IM, Çeviri editörü: Ilıman MN, Editör Yardımcısı: Yıldız M, Temel İmmünoloji. Atlas Kitapçılık. 2008
Male D, Brostoff J, Roth DB, Roitt I, Immunology. seventh edition
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mikroorganizmaların morfolojik ve fizyolojik özelliklerini tanımlar.
|
2 |
|
2 |
Mikroorganizmaların genomik yapıları tanımlar.
|
2 |
|
3 |
Mikroorganizmaların virulans faktörlerini ve enfeksiyon oluşturma mekanizmaları açıklar.
|
3 |
|
4 |
Mikroorganizmalara karşı gelişen immun cevabı ve savunma mekanizmalarını tanımlar.
|
5 |
|
5 |
Mikroorganizmalara karşı etkili antimikrobiyal ajanları listeler.
. |
3 |
|
6 |
Mikroorganizmaların antimikrobiyallere karşı direnç geliştirme mekanizmalarını açıklar. |
3 |
|
7 |
Enfeksiyöz mikroorganizmaların laboratuvar tanısında kullanılan mikroskobi, kültür, serolojik tanı ve moleküler tanı prensiplerini listeler.
|
5 |
|
8 |
Mikroorganizmaların tanımlanabilmeleri için gerekli mikrobiyolojik testleri listeler. |
5 |
|
9 |
Klinik örneklerin alınmasından etken mikroorganizmanın tanımlanmasına kadar geçen süreçte kullanılan yöntemleri planlar ve uygular. |
5 |
|
10 |
Mİkroorganizmaları klinik örneklerden üretmek ve tanımlamak amacıyla uygun kültür ortamlarını, boyama yöntemlerini, biyokimyasal testleri ve moleküler tanı yöntemlerini uygular.
|
5 |
|
11 |
Mikroskobik inceleme için gerekli temel mikrobiyolojik boyama yöntemlerini ve biyokimyasal testleri uygular.
|
5 |
|
12 |
Mikroorganizmaları temel moleküler tanı yöntemlerini kullanarak tespit eder.
|
2 |
|
13 |
Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. |
5 |
|
14 |
Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapar. |
5 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. |
4 |
|
16 |
Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir. |
4 |
|
17 |
Etkili iletişim kurar.
|
4 |
|
18 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. |
4 |
|
19 |
Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelere uymayı gözetir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
3 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 133 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|