|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Virüs Enfeksiyonlarından Korunma |
|
Dersin Kodu |
: |
VİR-506 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. FÜGEN YARKIN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Canlı virus aşılarını tanımlar.
İnaktiv aşılar, rekombinant virus aşıları ve alt ünit aşıları tanımlar.
Viral aşılarının hazırlanma koşullarını açıklar.
Aşıların yan etkilerini tanımlar.
Güncel virus aşılarını değerlendirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Viral infeksiyonlara karşı korunma, aşılar, viral infeksiyonların kontrolü ve eradikasyonunu tanımlama |
|
Dersin İçeriği |
: |
Viral infeksiyonlara karşı aktif- pasif bağışıklama, canlı virus aşıları, inaktiv aşılar, rekombinant virus aşıları, alt ünit aşıları ve İnfluenza, Hepatit B, Hepatit A, Polio, Kızamık, Kabakulak,Rubella,Varisella zoster,Kuduz, Rotavirus, Human papilloma virus ve Sarı humma aşısını öğrenmek.
Dna aşılarının hazırlanması, aşıların yan etkileri, hijyen sanitasyon, viral vektör kontrolü ve eradikasyon hakkında bilgi kazanmak.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü Tıp Fakültesi Tıbbi Mikrobiyoloji Anabilim Dalı toplantı salonu ve laboratuvarları
Ç.Ü Tıp Fakültesi Tıbbi Viroloji Bilim Dalı laboratuvarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Viral infeksiyonlara karşı bağışıklama (immunizasyon) |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Düz anlatım, gösterim |
|
2 |
Viral infeksiyonlar için aktif ve pasif bağışıklama |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Düz anlatım, gösterim |
|
3 |
Canlı virus aşıları, inaktiv aşılar, rekombinant virus aşıları, alt ünit aşıları |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Düz anlatım, gösterim |
|
4 |
İnfluenza aşıları |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Düz anlatım, gösterim |
|
5 |
Hepatit B aşısı |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Düz anlatım, gösterim |
|
6 |
Hepatit A aşısı |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Düz anlatım, gösterim |
|
7 |
Polio aşısı |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Düz anlatım, gösterim |
|
8 |
Vize sınavı |
Sınava Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Kızamık aşısı
Kabakulak aşısı |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Düz anlatım, gösterim |
|
10 |
Rubella aşısı |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Düz anlatım, gösterim |
|
11 |
Varisella zoster aşısı |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Düz anlatım, gösterim |
|
12 |
Kuduz aşısı |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Düz anlatım, gösterim |
|
13 |
Rotavirus aşıları |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Düz anlatım, gösterim |
|
14 |
Human papilloma virus aşısı ve Sarı humma aşısı |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Düz anlatım, gösterim |
|
15 |
Dna aşılarının hazırlanması,
aşıların yan etkileri,
hijyen sanitasyon,
viral vektör kontrolü,
eradikasyon |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Düz anlatım, gösterim tartışma |
|
16/17 |
Final |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Genel Viroloji, Şemsettin ustaçelebi, Pelikan yayınları, 2008
Moleküler klinik ve tanısal viroloji: Prof. Dr. Şemsettin USTAÇELEBİ, Güneş Tıp Kitabevi 2004
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Cellular and Molecular Immunology, 6th Edition
Authors: Abul K. Abbas, Andrew H. Lichtman, & Shiv Pillai, 2007
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mikroorganizmaların morfolojik ve fizyolojik özelliklerini tanımlar.
|
0 |
|
2 |
Mikroorganizmaların genomik yapıları tanımlar.
|
0 |
|
3 |
Mikroorganizmaların virulans faktörlerini ve enfeksiyon oluşturma mekanizmaları açıklar.
|
4 |
|
4 |
Mikroorganizmalara karşı gelişen immun cevabı ve savunma mekanizmalarını tanımlar.
|
5 |
|
5 |
Mikroorganizmalara karşı etkili antimikrobiyal ajanları listeler.
. |
0 |
|
6 |
Mikroorganizmaların antimikrobiyallere karşı direnç geliştirme mekanizmalarını açıklar. |
0 |
|
7 |
Enfeksiyöz mikroorganizmaların laboratuvar tanısında kullanılan mikroskobi, kültür, serolojik tanı ve moleküler tanı prensiplerini listeler.
|
0 |
|
8 |
Mikroorganizmaların tanımlanabilmeleri için gerekli mikrobiyolojik testleri listeler. |
0 |
|
9 |
Klinik örneklerin alınmasından etken mikroorganizmanın tanımlanmasına kadar geçen süreçte kullanılan yöntemleri planlar ve uygular. |
0 |
|
10 |
Mİkroorganizmaları klinik örneklerden üretmek ve tanımlamak amacıyla uygun kültür ortamlarını, boyama yöntemlerini, biyokimyasal testleri ve moleküler tanı yöntemlerini uygular.
|
0 |
|
11 |
Mikroskobik inceleme için gerekli temel mikrobiyolojik boyama yöntemlerini ve biyokimyasal testleri uygular.
|
0 |
|
12 |
Mikroorganizmaları temel moleküler tanı yöntemlerini kullanarak tespit eder.
|
0 |
|
13 |
Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. |
0 |
|
14 |
Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapar. |
0 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. |
0 |
|
16 |
Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir. |
0 |
|
17 |
Etkili iletişim kurar.
|
0 |
|
18 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. |
0 |
|
19 |
Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelere uymayı gözetir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
1 |
14 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
8 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 74 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|