|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türkçe Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarının İçerik İncelenmesi |
|
Dersin Kodu |
: |
SÖ 784 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZEKİYE ÇAĞIMLAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Çocuk gelişimi üzerinde kitapların etkisini tespit etmek 2. İçeriklerin çocuk psikolojisi açısından önemini kavratmak 3. Dil ve anlatımın içerikle birleşince çocuk üzerinde yaratacağı olumlu ya da olumsuz etkileri belirleyebilmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türkçe öğretiminda kullanılan ders kitaplarının içerik olarak incelenip, yaş ve eğitim durumlarına göre değerlendirilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Türkçe derslerinde kullanılan kitapların tespit edilmesi, bu kitapların içinde yer alan metinlerin içerik olarak nasıl gruplandırılacağını belirleme, içeriklerin öğrenci eğitim seviyesine göre uygunluğunun değerlendirme kriterlerine göre incelenmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
104 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türkçe öğretiminde dil becerisi geliştirme yöntemlerinin anlatılması |
Kaynak tarama |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
Çocukta dinleme ve anlama becerisinin geliştirilmesinin anlatılması |
Kaynak tarama |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Çocukların yaşa göre gelişim özelliklerinin anlatılması |
Kaynak tarama |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
Dil ve içerik bağlantısının anlatılması |
Kaynak tarama |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
Türkçe dersinde kullanılan metinlerde bulunması gereken dil özelliklerinin anlatılması |
Kaynak tarama |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
6 |
Türçe dersinde kullanılan metinlerde bulunması gereken içerik özelliklerinin anlatılması |
Kaynak tarama |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
7 |
Türkçe dersinde kullanılan metinlerin içerik olarak çocuğa kazandırması gereken becerilerin anlatılması |
Kaynak tarama |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
8 |
Vize |
|
|
|
9 |
Türkçe dersinde kullanılan metinlerin içerik olarak çocuğa kazandırması gereken becerilerin anlatılması |
Kaynak tarama |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
10 |
Türkçe dersinde kullanılan metinlerin içerik olarak çocuğa kazandırması gereken becerilerin anlatılması |
Kaynak tarama |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
Yaş gruplarına göre okunması gereken kitapların anlatılması |
Kaynak tarama |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
12 |
Türkçe dersinde işlenen metinlere tür, yazar ve içerik olarak destek metinlerin belirlenmesi |
Kaynak tarama |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
13 |
Türkçe dersinde işlenen metinlere tür, yazar ve içerik olarak destek metinlerin belirlenmesi |
Kaynak tarama |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
14 |
Türkçe dersinde işlenen metinlere tür, yazar ve içerik olarak destek metinlerin belirlenmesi |
Kaynak tarama |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
15 |
Türkçe dersinde işlenen metinlere tür, yazar ve içerik olarak destek metinlerin belirlenmesi |
Kaynak tarama |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Türkçe Öğretimi ile ilgili kaynaklar
Metin ve içerik inceleme ilgili kaynaklar
Çocuk psikolojisi ile ilgilli kaynaklar
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
|
|
|
Ödev/Proje/Diğer |
|
|
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
5 |
|
2 |
İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. |
5 |
|
3 |
İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
5 |
|
4 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. |
5 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
5 |
|
6 |
İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. |
5 |
|
7 |
Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. |
5 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
5 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. |
5 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
5 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
5 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
5 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
5 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. |
5 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
5 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
5 |
|
17 |
Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
5 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
5 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
5 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
|
|
0 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
|
|
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
|
|
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
|
|
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
|
|
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 0 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 0 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 |
|
|
|