|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İktisadi Entgrasyonlar ve Avrupa Birliği-Türkiye İlişkileri |
|
Dersin Kodu |
: |
DTK 780 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MURAT DOĞANLAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İktisadi entegrasyon kavramının açıklanması Türkiye-AB ilişkilerinin anlaşılıp güncel olayların yorumlanabilmesi Türkiye-AB ilişkilerinin tüm boyutlarıyla incelenmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, ilk önce uluslararası ilişkilerde iktisadi entegrasyonların anlaşılmasını sağlamaktır. Ardından uluslararası alanda en önemli birleşmelerden biri olan Avrupa Birliğinin temel yapısının incelenmesi ve Türkiye ilişkilerinin ele alınması hedeflenmiştir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İktisadi Entegrasyona Giriş, İktisadi Entegrasyonlar Teorisi ve Türleri, Türkiye ve İktisadi Entegrasyon: Giriş, Türkiye´nin AB üyeliğine toplumun bakış açıları, AB ile entegrasyonda bir engel olarak popülizm: Kopenhag kriterlerinin yeniden gözden geçirilmesi, İktisadi yönetimsizlik ve Türkiye´nin AB ile sorunlu ilişkisi: bir bağlantı var mı?, Türkiye´deki önemli işletmelerin Avrupalaşması ve Türkiye-AB ilişkileri, Türkiye´deki Avrupai ve İslamcı kimliklerin yeniden tanımlanması, Din ve AB üyeliği: İslamcı hareket ve Türkiye-AB ilişkileri, Helsinki, Kopenhag ve ötesi: Yeni Avrupa karşısında Türk hükümetinin karşılaşacağı zorluklar, Türk siyasal partileri ve post-Helsinki sürecinde AB söylevleri: Avrupalaşma durumu, Türk vatandaşlık anlaşması ve Birlik modeli: yakınsamanın sınırları , Teori ve uygulamadaki etkiler: insan hakları ve Türkiye´nin AB adaylığı, Türkiye ve Avrupa entegrasyonu: sonuç |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İktisadi Entegrasyona Giriş |
Ders kitabı |
Düz Anlatım |
|
2 |
İktisadi Entegrasyonlar Teorisi ve Türleri |
Ders kitabı |
Düz Anlatım |
|
3 |
Türkiye ve İktisadi Entegrasyon: Giriş |
Ders kitabı |
Düz Anlatım |
|
4 |
Türkiye´nin AB üyeliğine toplumun bakış açıları |
Ders kitabı |
Düz Anlatım |
|
5 |
AB ile entegrasyonda bir engel olarak popülizm: Kopenhag kriterlerinin yeniden gözden geçirilmesi |
Ders kitabı |
Düz Anlatım |
|
6 |
İktisadi yönetimsizlik ve Türkiye´nin AB ile sorunlu ilişkisi: bir bağlantı var mı? |
Ders kitabı |
Düz Anlatım |
|
7 |
Türkiye´deki önemli işletmelerin Avrupalaşması ve Türkiye-AB ilişkileri |
Ders kitabı |
Düz Anlatım |
|
8 |
Arasınav |
|
|
|
9 |
Türkiye´deki Avrupai ve İslamcı kimliklerin yeniden tanımlanması |
Ders kitabı |
Düz Anlatım |
|
10 |
Din ve AB üyeliği: İslamcı hareket ve Türkiye-AB ilişkileri |
Ders kitabı |
Düz Anlatım |
|
11 |
Helsinki, Kopenhag ve ötesi: Yeni Avrupa karşısında Türk hükümetinin karşılaşacağı zorluklar |
Ders kitabı |
Düz Anlatım |
|
12 |
Türk siyasal partileri ve post-Helsinki sürecinde AB söylevleri: Avrupalaşma durumu |
Ders kitabı |
Düz Anlatım |
|
13 |
Türk vatandaşlık anlaşması ve Birlik modeli: yakınsamanın sınırları |
Ders kitabı |
Düz Anlatım |
|
14 |
Teori ve uygulamadaki etkiler: insan hakları ve Türkiye´nin AB adaylığı |
Ders kitabı |
Düz Anlatım |
|
15 |
Türkiye ve Avrupa entegrasyonu: sonuç |
Ders kitabı |
Düz Anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Mehmet Uğur & N. Canefe (2004), Turkey and European Integration: Accession prospects and issues, Routledge.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Ali Çarkoglu & Barry Rubin (2003), Turkey and the EU: Domestic Politics, Economic Integration and International Dynamics, Routledge.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından dış ticaretin önemini kavrayarak dış ticarette kullanılan belgeleri tanıma, düzenleyebilme ve muhasebeleştirebilme becerisi, |
2 |
|
2 |
İthalat ve ihracat mevzuatı ile ithalat ve ihracatla ilgili işlemlerinin uygulamasını bilir ve bu bilgilerini bilgisayar paket programları yolu ile uygular. |
2 |
|
3 |
Döviz piyasası ve ödemeler bilançosuna ilişkin kavramları tanımlar |
2 |
|
4 |
Dış ticarette alternatif ödeme şekillerini bilir |
2 |
|
5 |
Dış ticarette kalite ve standardizayonun önemini kavramak, dış ticarette sigorta işlemleirni ve vergi uygulamalarını bilmek |
2 |
|
6 |
Dış ticaret ve kambiyo işlemlerini muhasebeleştirmek |
2 |
|
7 |
Araştırma yapma yeterliliği kazanmak, meslek etiğini kavramak, ticari yazışma yöntemlerini bilmek |
4 |
|
8 |
Dünya ekonomisi ve Türkiye ekonomisinde yaşanan gelişmeleri ve ekonomik krizleri anlamak, AB - Türkiye ilişkilerini takip edebilmek, uluslararası ekonomik ve finansal organizasyonları tanımak |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
5 |
80 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 131 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|