|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dış Ticarette Ülke ve Piyasa Analizleri |
|
Dersin Kodu |
: |
DTK 776 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. E.ALPER GÜVEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
TİCARET VE KORUMACILIK İLİŞKİSİNİN ANLAŞILMASI KÜRESEL KURUMLARIN ROLÜ VE PERFORMANSININ ANLAŞILMASI ÇOKULUSLU ŞİRKETLERİN ÖĞRENİLMESİ KUZEY-GÜNEY AYRIŞMASININ İNCELENMESİ
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
KÜRESEL EKONOMİK İLİŞKİLERİN SİYASETİ, ULUSLARARASI TİCARET, ULUSLARARASI PARA SİSTEMİ, YABANCI YATIRIM GİBİ KONULARIN İNCELENMESİ |
|
Dersin İçeriği |
: |
ULUSLARARASI PARA SİSTEMİ VE YATIRIM İLİŞKİLERİNİN İNCELENMESİ, TİCARET VE KORUMACILIK İLİŞKİLERİNİN KÜRESEL BOYUTTA İNCELENMESİ, KÜRESEL KURUMLARIN ETKİLERİ, ÇOKULUSLU ŞİRKETLERİN DÜNYA EKONOMİSİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ, KUZEY-GÜNEY AYRIŞMASI, ÇİN VE HİNDİSTAN ÖRNEKLERİNİN İNCELENMESİ, POLİTİK REJİMLERİN DÜNYA TİCARETİ ÜZERİNE ETKİLERİ, POLİTİKO-EKONOMİK İSTİKRARI SAĞLAMAYA YÖNELİK ÖNERİLER, TÜRKİYE ÜZERİNE DEĞERLENDİRMELER |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
DERSLİK |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
ULUSLARARASI PARA SİSTEMİ VE YATIRIM İLİŞKİLERİNİN İNCELENMESİ |
DERS KİTABI |
DÜZ ANLATIM |
|
2 |
TİCARET VE KORUMACILIK İLİŞKİLERİNİN KÜRESEL BOYUTTA İNCELENMESİ |
DERS KİTABI |
DÜZ ANLATIM |
|
3 |
KÜRESEL KURUMLARIN ETKİLERİ |
DERS KİTABI |
DÜZ ANLATIM |
|
4 |
ÇOKULUSLU ŞİRKETLERİN DÜNYA EKONOMİSİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ |
DERS KİTABI |
DÜZ ANLATIM |
|
5 |
ÇOKULUSLU ŞİRKETLERİN DÜNYA EKONOMİSİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ |
DERS KİTABI |
DÜZ ANLATIM |
|
6 |
ÇİN VE HİNDİSTAN ÖRNEKLERİNİN İNCELENMESİ |
DERS KİTABI |
DÜZ ANLATIM |
|
7 |
ÇİN VE HİNDİSTAN ÖRNEKLERİNİN İNCELENMESİ |
DERS KİTABI |
DÜZ ANLATIM |
|
8 |
ARASINAV |
|
|
|
9 |
POLİTİKO-EKONOMİK İSTİKRARI SAĞLAMAYA YÖNELİK ÖNERİLER |
DERS KİTABI |
DÜZ ANLATIM |
|
10 |
POLİTİK REJİMLERİN DÜNYA TİCARETİ ÜZERİNE ETKİLERİ |
DERS KİTABI |
DÜZ ANLATIM |
|
11 |
POLİTİK REJİMLERİN DÜNYA TİCARETİ ÜZERİNE ETKİLERİ |
DERS KİTABI |
DÜZ ANLATIM |
|
12 |
KUZEY-GÜNEY AYRIŞMASI |
DERS KİTABI |
DÜZ ANLATIM |
|
13 |
GELİŞMEKTE OLAN ÜLKELER İNCELEMESİ |
DERS KİTABI |
DÜZ ANLATIM |
|
14 |
TÜRKİYE ÜZERİNE DEĞERLENDİRMELER |
DERS KİTABI |
DÜZ ANLATIM |
|
15 |
TÜRKİYE ÜZERİNE DEĞERLENDİRMELER |
DERS KİTABI |
DÜZ ANLATIM |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
POLİTİKA KÜLTÜR VE KALKINMA,E.ALPER GÜVEL,NOBEL KİTABEVİ,2008
TÜRKİYE´DE POLİTİKA EKONOMİ ETKİLEŞİMİ,E.ALPER GÜVEL, NOBEL KİTABEVİ,2003
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından dış ticaretin önemini kavrayarak dış ticarette kullanılan belgeleri tanıma, düzenleyebilme ve muhasebeleştirebilme becerisi, |
4 |
|
2 |
İthalat ve ihracat mevzuatı ile ithalat ve ihracatla ilgili işlemlerinin uygulamasını bilir ve bu bilgilerini bilgisayar paket programları yolu ile uygular. |
5 |
|
3 |
Döviz piyasası ve ödemeler bilançosuna ilişkin kavramları tanımlar |
2 |
|
4 |
Dış ticarette alternatif ödeme şekillerini bilir |
3 |
|
5 |
Dış ticarette kalite ve standardizayonun önemini kavramak, dış ticarette sigorta işlemleirni ve vergi uygulamalarını bilmek |
3 |
|
6 |
Dış ticaret ve kambiyo işlemlerini muhasebeleştirmek |
3 |
|
7 |
Araştırma yapma yeterliliği kazanmak, meslek etiğini kavramak, ticari yazışma yöntemlerini bilmek |
4 |
|
8 |
Dünya ekonomisi ve Türkiye ekonomisinde yaşanan gelişmeleri ve ekonomik krizleri anlamak, AB - Türkiye ilişkilerini takip edebilmek, uluslararası ekonomik ve finansal organizasyonları tanımak |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
5 |
80 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 131 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|