|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Küreselleşme, Dış Ticaret ve Firma Stratejileri |
|
Dersin Kodu |
: |
DTK 774 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NEJAT ERK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Küreselleşmenin anlamını öğrenmek. Küresel ağlar ve rekabet gücünü incelemek. Küreselleşmenin tarihsel boyutunu incelemek. Küreselleşme boyutu ile bölgesel politikalara bakmak.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, ülkemizde uygulanan kambiyo mevzuatının, firma, gümrük ve banka uygulamaları çerçevesinde ele alınmasıdır. Bu çerçevede dış ticarette kullanılan finansman belgeleri, ödeme yöntemleri ve diğer temel kavramlar ayrıntıları ile ele alınacaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Küreselleşme Nedir, 21. Asırda Küreselleşme, Küreselleşme Stratejileri, Küresel Ağlar ve Rekabet, Küreselleşme Çerçevesinde Mal Ve Hizmet Ticareti, Finansal Piyasalarda Küreselleşme Ve Kriz, Küreselleşmenin Tarihsel Boyutu, Küreselleşme Ve Yerel Yönetimler, Bilim Ve Teknoloji, Çevre, Küreselleşme Boyutuyla Bölgesel Politikalar, Rekabet Stratejileri, Sektör Analizleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Küreselleşme Nedir? |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
2 |
21. Asırda Küreselleşme |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
3 |
Küreselleşme Stratejileri |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
4 |
Küresel Ağlar ve Rekabet |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
5 |
Küreselleşme Çerçevesinde Mal Ve Hizmet Ticareti |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
6 |
Finansal Piyasalarda Küreselleşme Ve Kriz |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
7 |
Küreselleşmenin Tarihsel Boyutu |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Küreselleşme Ve Yerel Yönetimler |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
10 |
Bilim Ve Teknoloji |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
11 |
Bilim Ve Teknoloji (devamı) |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
12 |
Çevre |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
13 |
Küreselleşme Boyutuyla Bölgesel Politikalar |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
14 |
Rekabet Stratejileri |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
15 |
Sektör Analizleri |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Özel İhtisas Komisyonu Raporu DPT 2000
Prof. Dr. Nejat Erk Ders Notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından dış ticaretin önemini kavrayarak dış ticarette kullanılan belgeleri tanıma, düzenleyebilme ve muhasebeleştirebilme becerisi, |
5 |
|
2 |
İthalat ve ihracat mevzuatı ile ithalat ve ihracatla ilgili işlemlerinin uygulamasını bilir ve bu bilgilerini bilgisayar paket programları yolu ile uygular. |
5 |
|
3 |
Döviz piyasası ve ödemeler bilançosuna ilişkin kavramları tanımlar |
5 |
|
4 |
Dış ticarette alternatif ödeme şekillerini bilir |
1 |
|
5 |
Dış ticarette kalite ve standardizayonun önemini kavramak, dış ticarette sigorta işlemleirni ve vergi uygulamalarını bilmek |
2 |
|
6 |
Dış ticaret ve kambiyo işlemlerini muhasebeleştirmek |
4 |
|
7 |
Araştırma yapma yeterliliği kazanmak, meslek etiğini kavramak, ticari yazışma yöntemlerini bilmek |
3 |
|
8 |
Dünya ekonomisi ve Türkiye ekonomisinde yaşanan gelişmeleri ve ekonomik krizleri anlamak, AB - Türkiye ilişkilerini takip edebilmek, uluslararası ekonomik ve finansal organizasyonları tanımak |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 129 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|