Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Deneysel Konvilsüyon ve Depresyon Modelleri

Dersin Kodu : FAR528

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. FAZİLET AKSU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Depresyonun tanımını ve mekanizmalarını bilir
Deney hayvanlarının kullanımı ile ilgili etik ve bilimsel kuralları öğrenir
Deneysel depresyon yöntemlerini öğreniri ve etkinliğinin/kliniğe uyumunu irdeler
Deneysel konvülsiyon yöntemlerini öğrenir ve etkinliğinin/kliniğe uyumunu irdeler
Konvülsiyon ve depresyon modellerinde kullanılan istatistiksel yöntemleri bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Depresyonda ve konvülsif hastalıklarda kullanılan ilaçlarla ilgili bilgi edinmek ve yeni farmakolojik tedavi yöntemleri geliştirmek üzere deney hayvanlarında konvülsiyon ve depresyon oluşturan yöntemlerin incelenmesi.

Dersin İçeriği : Depresyon tanımı, antidepresan ilaçlar, konvulsiyonlar, konvülsiyon mekanizmaları, antikonvülsan ilaçlar, deneysel depresyon modelleri, deneysel konvülsiyon modelleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Farmakolojik araştırmalarda deney hayvanlarının kullanımı, etik ve bilimsel kurallar Önerilen kaynaklardan okuma Power Point Sunum
2 Farmakolojik araştırmalarda deney hayvanlarının kullanımı, etik ve bilimsel kurallar Önerilen kaynaklardan okuma Power Point Sunum
3 Konvülsif hastalıklar ve tedavide kullanılan ilaçlar Önerilen kitaptan okuma Power Point Sunum
4 Deneysel konvülsiyon yöntemleri: İlacın jeneralize tonik-klonik nöbetlere karşı etkinliğini değerlendiren testler Önerilen kitap ve makale okuma Power Point Sunum, makale incelenmesi
5 Deneysel konvülsiyon yöntemleri: Odyojenik nöbetlerin önlenmesine yönelik ses uyaranı ile gerçekleştirilen testler Önerilen kitap ve makale okuma PP Sunum, makale incelenmesi
6 Deneysel konvülsiyon yöntemleri: Absens tipi jenaralize nöbetleri önlemeyi öngören testler Önerilen kitap ve makale okuma PP Sunum, makale incelenmesi
7 Deneysel konvülsiyon yöntemleri: Parsiyel (fokal) nöbetlere karşı etkinliği değerlendiren testler Önerilen kitap ve makale okuma PP Sunum, makale incelenmesi
8 Ara sınav Sınava hazırlık Sözlü sınav
9 Deneysel konvülsiyon modellerinde sonuçların değerlendirilmesi ve klinikle uyumunun tartışılması Önerilen makalelerin okunması PP Sunum, makale incelenmesi ve tartışma
10 Depresyon: Tanımı ve farmakolojik yaklaşım Önerilen kitaptan okuma Power Point Sunum
11 Deneysel depresyon modelleri: Kimyasal testler, Önerilen kitap ve makale okuma PP Sunum, makale incelenmesi
12 Deneysel depresyon modelleri: Öğrenilmiş çaresizlik, zorunlu yüzdürme ve kuyruktan asma testleri Önerilen kitap ve makale okuma PP Sunum, makale incelenmesi
13 Deneysel depresyon modelleri: Kronik öngörülemeyen hafif stres modeli Önerilen kitap ve makale okuma PP Sunum, makale incelenmesi
14 Deneysel depresyon modelleri: Sosyal stres modeli; deney sonuçlarını değerlendirme yöntemleri ve klinik uyumunun tattışılması Önerilen kitap ve makale okuma PP Sunum, makale incelenmesi
15 Konvülsiyon ve depresyon deneylerinde istatistik analizler Önerilen makalelerin incelenmesi PP Sunum, makale incelenmesi
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık Sözlü yoklama, derse ve tartışmaya katılım, ödev hazırlama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Goodman and Gilman´s The Pharmacologic Basis of Therapeutics
 Depression: Clinical, Experimental, and Theoretical Aspects ( Aaron T. Beck)
 Wyllie´s Treatment of Epilepsy: Principles and Practice (Elaine Wyllie)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çalıştığı alanda bilinçsiz ilaç kullanımının önlenmesi, ilaç kaynaklı sorunların saptanması, gibi alanlarda araştırmalar yapabilme becerisine sahip olur. 5
2 Temel Farmakolojik bilgilere sahip olur 4
3 Farmakoloji biliminin yüklediği sorumlulukları yerine getirebilecek bir uzmanlık becerisine sahip olur. 5
4 Farmakolojide deneysel araştırma yöntemlerini bilir 5
5 Blgilerini akademik ortamda sunabilme yeteneğine sahip olur 5
6 Bilimsel bilgiye ulaşabilme becerisine sahip olur 5
7 Farmakovijilans hakkında bilgi sahibi olur. 3
8 Akılcı ilaç kullanımında ki temel ilkeleri günlük uygulamaya uyarlayabilme becerisine sahip olur. 3
9 İnvitro/invivo hayvan çalışmalarında yer alabilme becerisine sahip olur 5
10 Deneysel farmakoloji projesi tasarlayabilme, yürüteblme ve deneysel sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. 5
11 Farmakoloji alanında mevcut literatürü takip edebilme becerisine sahip olur. 5
12 Yardımcı sağlık personelinin, Farmakoloji eğitiminde görev alabilme becerisine sahip olur. 3
13 Akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi sahibi olur 3
14 Farmakolojinin araştırma alanlarını bilir 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 10 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 106
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.24
Dersin AKTS Kredisi: 4