Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Deneysel Konvilsüyon ve Depresyon Modelleri |
|
Dersin Kodu |
: |
FAR528 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. FAZİLET AKSU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Depresyonun tanımını ve mekanizmalarını bilir Deney hayvanlarının kullanımı ile ilgili etik ve bilimsel kuralları öğrenir Deneysel depresyon yöntemlerini öğreniri ve etkinliğinin/kliniğe uyumunu irdeler Deneysel konvülsiyon yöntemlerini öğrenir ve etkinliğinin/kliniğe uyumunu irdeler Konvülsiyon ve depresyon modellerinde kullanılan istatistiksel yöntemleri bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Depresyonda ve konvülsif hastalıklarda kullanılan ilaçlarla ilgili bilgi edinmek ve yeni farmakolojik tedavi yöntemleri geliştirmek üzere deney hayvanlarında konvülsiyon ve depresyon oluşturan yöntemlerin incelenmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Depresyon tanımı, antidepresan ilaçlar, konvulsiyonlar, konvülsiyon mekanizmaları, antikonvülsan ilaçlar, deneysel depresyon modelleri, deneysel konvülsiyon modelleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Farmakolojik araştırmalarda deney hayvanlarının kullanımı, etik ve bilimsel kurallar |
Önerilen kaynaklardan okuma |
Power Point Sunum |
|
2 |
Farmakolojik araştırmalarda deney hayvanlarının kullanımı, etik ve bilimsel kurallar |
Önerilen kaynaklardan okuma |
Power Point Sunum |
|
3 |
Konvülsif hastalıklar ve tedavide kullanılan ilaçlar |
Önerilen kitaptan okuma |
Power Point Sunum |
|
4 |
Deneysel konvülsiyon yöntemleri: İlacın jeneralize tonik-klonik nöbetlere karşı etkinliğini değerlendiren testler |
Önerilen kitap ve makale okuma |
Power Point Sunum, makale incelenmesi |
|
5 |
Deneysel konvülsiyon yöntemleri: Odyojenik nöbetlerin önlenmesine yönelik ses uyaranı ile gerçekleştirilen testler |
Önerilen kitap ve makale okuma |
PP Sunum, makale incelenmesi |
|
6 |
Deneysel konvülsiyon yöntemleri: Absens tipi jenaralize nöbetleri önlemeyi öngören testler |
Önerilen kitap ve makale okuma |
PP Sunum, makale incelenmesi |
|
7 |
Deneysel konvülsiyon yöntemleri: Parsiyel (fokal) nöbetlere karşı etkinliği değerlendiren testler |
Önerilen kitap ve makale okuma |
PP Sunum, makale incelenmesi |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Sözlü sınav |
|
9 |
Deneysel konvülsiyon modellerinde sonuçların değerlendirilmesi ve klinikle uyumunun tartışılması |
Önerilen makalelerin okunması |
PP Sunum, makale incelenmesi ve tartışma |
|
10 |
Depresyon: Tanımı ve farmakolojik yaklaşım |
Önerilen kitaptan okuma |
Power Point Sunum |
|
11 |
Deneysel depresyon modelleri: Kimyasal testler, |
Önerilen kitap ve makale okuma |
PP Sunum, makale incelenmesi |
|
12 |
Deneysel depresyon modelleri: Öğrenilmiş çaresizlik, zorunlu yüzdürme ve kuyruktan asma testleri |
Önerilen kitap ve makale okuma |
PP Sunum, makale incelenmesi |
|
13 |
Deneysel depresyon modelleri: Kronik öngörülemeyen hafif stres modeli |
Önerilen kitap ve makale okuma |
PP Sunum, makale incelenmesi |
|
14 |
Deneysel depresyon modelleri: Sosyal stres modeli; deney sonuçlarını değerlendirme yöntemleri ve klinik uyumunun tattışılması |
Önerilen kitap ve makale okuma |
PP Sunum, makale incelenmesi |
|
15 |
Konvülsiyon ve depresyon deneylerinde istatistik analizler |
Önerilen makalelerin incelenmesi |
PP Sunum, makale incelenmesi |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Sözlü yoklama, derse ve tartışmaya katılım, ödev hazırlama |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çalıştığı alanda bilinçsiz ilaç kullanımının önlenmesi, ilaç kaynaklı sorunların saptanması, gibi alanlarda araştırmalar yapabilme becerisine sahip olur. |
5 |
|
2 |
Temel Farmakolojik bilgilere sahip olur |
4 |
|
3 |
Farmakoloji biliminin yüklediği sorumlulukları yerine getirebilecek bir uzmanlık becerisine sahip olur. |
5 |
|
4 |
Farmakolojide deneysel araştırma yöntemlerini bilir |
5 |
|
5 |
Blgilerini akademik ortamda sunabilme yeteneğine sahip olur |
5 |
|
6 |
Bilimsel bilgiye ulaşabilme becerisine sahip olur |
5 |
|
7 |
Farmakovijilans hakkında bilgi sahibi olur. |
3 |
|
8 |
Akılcı ilaç kullanımında ki temel ilkeleri günlük uygulamaya uyarlayabilme becerisine sahip olur. |
3 |
|
9 |
İnvitro/invivo hayvan çalışmalarında yer alabilme becerisine sahip olur |
5 |
|
10 |
Deneysel farmakoloji projesi tasarlayabilme, yürüteblme ve deneysel sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Farmakoloji alanında mevcut literatürü takip edebilme becerisine sahip olur. |
5 |
|
12 |
Yardımcı sağlık personelinin, Farmakoloji eğitiminde görev alabilme becerisine sahip olur. |
3 |
|
13 |
Akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi sahibi olur |
3 |
|
14 |
Farmakolojinin araştırma alanlarını bilir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|