Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Davranış Farmakolojisi

Dersin Kodu : FAR538

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. FAZİLET AKSU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Davranış Farmakolojisi ile ilgili genel kavramları bilir
Santral Sinir Sistemi Anatomisi hakkında bilgisi olur
Santral Sinir Sistemi Fizyolojisi hakkında genel bilgisi olur
Santral Sinir Sisteminin hücresel yapısını bilir
Nöronlar arası iletişimi bilir
Davranışları düzenleyen mekanizmaları bilir
Davranışları etkileyen ilaçlar hakkında bilgisi olur
Davranış Farmakolojisinde kullanılan deneysel yöntemler hakkında bilgisi olur

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Davranışları etkileyen ilaçlarla ilgili ileri düzeyde bilgi sağlanması

Dersin İçeriği : Santral sinir sisteminin anatomik ve hücresel yapısı, sinapslar, nöromediyatörler, nöronlar arası ileti, santral sinir sistemini etkileyen ilaçlar, davranış deneyleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Davranış Farmakolojisi kapsam ve kavramlar Önerilen kaynaktan okuma Power Point sunum
2 Santral Sinir Sistemi Anatomisi Önerilen kaynaktan okuma Power Point sunum ve tartışma
3 Santral Sinir Sistemi Fizyolojisi Önerilen kaynaktan okuma Power Point sunum ve tartışma
4 Nöron Önerilen kaynaktan okuma PP sunum ve tartışma
5 Nöronlar arası iletişim, sinapslar ve iyon kanalları Önerilen kaynaktan okuma PP sunum ve tartışma
6 Santral Sinir sisteminin nöromediyatörleri Önerilen kaynaktan okuma PP sunum ve tartışma
7 Santral Sinir sisteminin nöromediyatörleri Önerilen kaynaktan okuma PP sunum ve tartışma
8 Ara sınav Sınava hazırlık sözlü sınav
9 Santral Sinir sisteminin nöromediyatörleri Önerilen kaynaktan okuma PP sunum ve tartışma
10 Santral Sinir Sistemini etkileyen ilaçlar Önerilen kaynaktan okuma PP sunum ve tartışma
11 Santral Sinir Sistemini etkileyen ilaçlar Önerilen kaynaktan okuma PP sunum ve tartışma
12 Santral Sinir Sistemini etkileyen ilaçlar Önerilen kaynaktan okuma PP sunum ve tartışma
13 Santral Sinir Sistemini etkileyen ilaçlar Önerilen kaynaktan okuma PP sunum ve tartışma
14 Davranış Deneyleri hakkında teorik bilgiler makale okuma PP sunum ve tartışma
15 Uygulama İlgili bir makaleyi özetleyerek sınıfta anlatma ödevi Sunum ve tartışma
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık Sözlü yoklama, derse ve tartışmaya katılım, ödev hazırlama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Goodman and Gilman´s The Pharmacologic Basis of Therapeutics
 Behavioural Neuroscience, A practical Approach
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çalıştığı alanda bilinçsiz ilaç kullanımının önlenmesi, ilaç kaynaklı sorunların saptanması, gibi alanlarda araştırmalar yapabilme becerisine sahip olur. 5
2 Temel Farmakolojik bilgilere sahip olur 5
3 Farmakoloji biliminin yüklediği sorumlulukları yerine getirebilecek bir uzmanlık becerisine sahip olur. 5
4 Farmakolojide deneysel araştırma yöntemlerini bilir 5
5 Blgilerini akademik ortamda sunabilme yeteneğine sahip olur 4
6 Bilimsel bilgiye ulaşabilme becerisine sahip olur 4
7 Farmakovijilans hakkında bilgi sahibi olur. 3
8 Akılcı ilaç kullanımında ki temel ilkeleri günlük uygulamaya uyarlayabilme becerisine sahip olur. 5
9 İnvitro/invivo hayvan çalışmalarında yer alabilme becerisine sahip olur 4
10 Deneysel farmakoloji projesi tasarlayabilme, yürüteblme ve deneysel sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. 4
11 Farmakoloji alanında mevcut literatürü takip edebilme becerisine sahip olur. 4
12 Yardımcı sağlık personelinin, Farmakoloji eğitiminde görev alabilme becerisine sahip olur. 3
13 Akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi sahibi olur 5
14 Farmakolojinin araştırma alanlarını bilir 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 10 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 120
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.8
Dersin AKTS Kredisi: 5