|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilimsel Araştırma Planlaması ve Makale Yazımı |
|
Dersin Kodu |
: |
FAR580 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NURAN ÖĞÜLENER Prof.Dr. SERPİL ÖNDER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilimsel proje hazırlar, planlar ve değerlendirir Makale bölümlerini tanımlar Makale yazımı ile ilgili kuralları öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin sonucunda öğrencilerin, bilimsel araştırma planlayabilmeleri ve çalışmalarını yayın haline getirebilmeleri amaçlanmıştır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Özgün bilimsel araştırmaların tasarlanması,planlanması ve verilerin değerlendirilmesi, yayın haline getirilmesi, Bilimsel makalenin bölümlerinin incelenmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Seminer odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilimsel çalışma ve bu çalışmanın özellikleri |
Konu ile ilgili kitap ve literatür çalışması |
Sunum, Beyin fırtınası |
|
2 |
Özgün bilimsel araştırmaların tasarlanması |
Konu ile ilgili kitap ve literatür çalışması |
Sunum, Beyin fırtınası |
|
3 |
Bilimsel araştırmaların planlanması ve sürdürülmesindeki basamaklar |
Konu ile ilgili kitap ve literatür çalışması |
Sunum, Beyin fırtınası |
|
4 |
Bilimsel araştırmalardaki verilerin değerlendirilmesi |
Konu ile ilgili kitap ve literatür çalışması |
Sunum, Beyin fırtınası |
|
5 |
Örnek araştırma tasarlanması, planlanması ve verilerin değerlendirilmesi ile ilgili pratik uygulamalar |
Örnek literatür incelemesi |
Sunum, Beyin fırtınası |
|
6 |
Bilimsel Makale ve makalenin bölümleri |
Konu ile ilgili kitap ve literatür çalışması |
Sunum, Beyin fırtınası |
|
7 |
Makale başlığı nasıl olmalı ve giriş v,egereç-yöntemler bölümlerinin yazılması |
Konu ile ilgili kitap ve literatür çalışması |
Sunum, Beyin fırtınası |
|
8 |
Ara Sınav |
Önceki çalışmaların tekrarı |
Yazılı sınav |
|
9 |
Makaledeki bulgular bölümün yazılması, tablo ve şekillerin kullanılması |
Konu ile ilgili kitap ve literatür çalışması |
Sunum, Beyin fırtınası |
|
10 |
Makalenin tartışma ve özet bölümlerinin yazılması |
Konu ile ilgili kitap ve literatür çalışması |
Sunum, Beyin fırtınası |
|
11 |
Makaledeki kaynaklar bölümü |
Konu ile ilgili kitap ve literatür çalışması |
Sunum, Beyin fırtınası |
|
12 |
Dergi seçimin ve hakemlerle olan yazışmalar |
Konu ile ilgili kitap ve literatür çalışması |
Sunum, Beyin fırtınası |
|
13 |
Makale pratiği |
Literatür örneklerini incelemek |
Beyin fırtınası |
|
14 |
Makale pratiği |
Literatür örneklerini incelemek |
Beyin fırtınası |
|
15 |
Makale pratiği |
Literatür örneklerini incelemek |
Beyin fırtınası |
|
16/17 |
FİNAL DEĞERLENDİRMESİ |
Önceki çalışmaları tekrar etmek |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Bilimsel Araştırma Yöntemi, N. Karasar, 2011
2. Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Halil Seyidoğlu
How to Write & Publish a Scientific Paper: 5th Edition
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çalıştığı alanda bilinçsiz ilaç kullanımının önlenmesi, ilaç kaynaklı sorunların saptanması, gibi alanlarda araştırmalar yapabilme becerisine sahip olur. |
0 |
|
2 |
Temel Farmakolojik bilgilere sahip olur |
5 |
|
3 |
Farmakoloji biliminin yüklediği sorumlulukları yerine getirebilecek bir uzmanlık becerisine sahip olur. |
0 |
|
4 |
Farmakolojide deneysel araştırma yöntemlerini bilir |
5 |
|
5 |
Blgilerini akademik ortamda sunabilme yeteneğine sahip olur |
5 |
|
6 |
Bilimsel bilgiye ulaşabilme becerisine sahip olur |
5 |
|
7 |
Farmakovijilans hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
8 |
Akılcı ilaç kullanımında ki temel ilkeleri günlük uygulamaya uyarlayabilme becerisine sahip olur. |
0 |
|
9 |
İnvitro/invivo hayvan çalışmalarında yer alabilme becerisine sahip olur |
5 |
|
10 |
Deneysel farmakoloji projesi tasarlayabilme, yürüteblme ve deneysel sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Farmakoloji alanında mevcut literatürü takip edebilme becerisine sahip olur. |
5 |
|
12 |
Yardımcı sağlık personelinin, Farmakoloji eğitiminde görev alabilme becerisine sahip olur. |
0 |
|
13 |
Akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi sahibi olur |
0 |
|
14 |
Farmakolojinin araştırma alanlarını bilir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
10 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 120 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|