Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bilimsel Araştırma Planlaması ve Makale Yazımı

Dersin Kodu : FAR580

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. NURAN ÖĞÜLENER
Prof.Dr. SERPİL ÖNDER

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilimsel proje hazırlar, planlar ve değerlendirir
Makale bölümlerini tanımlar
Makale yazımı ile ilgili kuralları öğrenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin sonucunda öğrencilerin, bilimsel araştırma planlayabilmeleri ve çalışmalarını yayın haline getirebilmeleri amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği : Özgün bilimsel araştırmaların tasarlanması,planlanması ve verilerin değerlendirilmesi, yayın haline getirilmesi, Bilimsel makalenin bölümlerinin incelenmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Seminer odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bilimsel çalışma ve bu çalışmanın özellikleri Konu ile ilgili kitap ve literatür çalışması Sunum, Beyin fırtınası
2 Özgün bilimsel araştırmaların tasarlanması Konu ile ilgili kitap ve literatür çalışması Sunum, Beyin fırtınası
3 Bilimsel araştırmaların planlanması ve sürdürülmesindeki basamaklar Konu ile ilgili kitap ve literatür çalışması Sunum, Beyin fırtınası
4 Bilimsel araştırmalardaki verilerin değerlendirilmesi Konu ile ilgili kitap ve literatür çalışması Sunum, Beyin fırtınası
5 Örnek araştırma tasarlanması, planlanması ve verilerin değerlendirilmesi ile ilgili pratik uygulamalar Örnek literatür incelemesi Sunum, Beyin fırtınası
6 Bilimsel Makale ve makalenin bölümleri Konu ile ilgili kitap ve literatür çalışması Sunum, Beyin fırtınası
7 Makale başlığı nasıl olmalı ve giriş v,egereç-yöntemler bölümlerinin yazılması Konu ile ilgili kitap ve literatür çalışması Sunum, Beyin fırtınası
8 Ara Sınav Önceki çalışmaların tekrarı Yazılı sınav
9 Makaledeki bulgular bölümün yazılması, tablo ve şekillerin kullanılması Konu ile ilgili kitap ve literatür çalışması Sunum, Beyin fırtınası
10 Makalenin tartışma ve özet bölümlerinin yazılması Konu ile ilgili kitap ve literatür çalışması Sunum, Beyin fırtınası
11 Makaledeki kaynaklar bölümü Konu ile ilgili kitap ve literatür çalışması Sunum, Beyin fırtınası
12 Dergi seçimin ve hakemlerle olan yazışmalar Konu ile ilgili kitap ve literatür çalışması Sunum, Beyin fırtınası
13 Makale pratiği Literatür örneklerini incelemek Beyin fırtınası
14 Makale pratiği Literatür örneklerini incelemek Beyin fırtınası
15 Makale pratiği Literatür örneklerini incelemek Beyin fırtınası
16/17 FİNAL DEĞERLENDİRMESİ Önceki çalışmaları tekrar etmek Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Bilimsel Araştırma Yöntemi, N. Karasar, 2011
 2. Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Halil Seyidoğlu
 How to Write & Publish a Scientific Paper: 5th Edition
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çalıştığı alanda bilinçsiz ilaç kullanımının önlenmesi, ilaç kaynaklı sorunların saptanması, gibi alanlarda araştırmalar yapabilme becerisine sahip olur. 0
2 Temel Farmakolojik bilgilere sahip olur 5
3 Farmakoloji biliminin yüklediği sorumlulukları yerine getirebilecek bir uzmanlık becerisine sahip olur. 0
4 Farmakolojide deneysel araştırma yöntemlerini bilir 5
5 Blgilerini akademik ortamda sunabilme yeteneğine sahip olur 5
6 Bilimsel bilgiye ulaşabilme becerisine sahip olur 5
7 Farmakovijilans hakkında bilgi sahibi olur. 0
8 Akılcı ilaç kullanımında ki temel ilkeleri günlük uygulamaya uyarlayabilme becerisine sahip olur. 0
9 İnvitro/invivo hayvan çalışmalarında yer alabilme becerisine sahip olur 5
10 Deneysel farmakoloji projesi tasarlayabilme, yürüteblme ve deneysel sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. 5
11 Farmakoloji alanında mevcut literatürü takip edebilme becerisine sahip olur. 5
12 Yardımcı sağlık personelinin, Farmakoloji eğitiminde görev alabilme becerisine sahip olur. 0
13 Akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi sahibi olur 0
14 Farmakolojinin araştırma alanlarını bilir 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 10 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 120
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.8
Dersin AKTS Kredisi: 5