|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sermaye Piyasası Analizi |
|
Dersin Kodu |
: |
MG1 702 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SERKAN YILMAZ KANDIR Prof.Dr. YILDIRIM BEYAZITÖNAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sermaye Piyasalarını ve işlevini tanıma ve kavrar
BIST´in işleyişi hakkında bilgi sahibi olma
Tahvil ve hisse senedinin değerlemesi ile ilgili hesaplamaları yapar
Sermaye piyasası analizlerini sınıflandırır ve ayırt eder
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin genel amacı, genel olarak sermaye piyasasını ve sermaye piyasası araçlarının (hisse senedi, tahvil v.b. gibi) tanıtımı, değerlemesi ve analizini yapmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste genel olarak sermaye piyasalarının işleyişi, BIST´in ekonomideki yeri ve tahvil ve hisse senedi gibi finansal araçların değerlemesinden bahsedilecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Dekanlık tarafından belirlenecektir |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sermaye Piyasalarının Tanımlanması Ve İşlevleri
|
Finansal Pazarlar kitabının ilk bölümünün okunması
|
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili sayısal örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
2 |
Sermaye Piyasalarının Gelişme Düzeyi Ve Ekonomik Gelişme, İMKB’nin Ekonomideki Yeri
|
Finansal Pazarlar kitabının 387-391 sayfaları arasının okunması
|
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili sayısal örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
3 |
İMKB’nin İşleyişi Ve Borsa Endeksinin Belirlenmesi
|
Finansal Pazarlar kitabının 391-401 sayfaları arasının okunması
|
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili sayısal örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
4 |
Risk Ve Beklenen Getiri Oranı
|
Finansal Pazarlar kitabının 8.bölümünün okunması
|
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili sayısal örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
5 |
Tahvil Değerlemesi: Özel Sektör Tahvil Değerlemesi
|
Finansal Pazarlar kitabının 429-449 sayfaları arasının okunması
|
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili sayısal örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
6 |
Devlet Tahvili Ve Hazine Bonosu Değerlemesi; Repo Ve Finansman Bonosu Değerlemesi
|
Finansal Pazarlar kitabının 459-466 sayfaları arasının okunması
|
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili sayısal örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
7 |
Hisse Senedi Değerlemesi: Beklenen Karpayının İndirgenmesi Yaklaşımı İle Hisse Senedi Değerlemesi
|
Finansal Pazarlar kitabının 466-483 sayfaları arasının okunması
|
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili sayısal örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
8 |
Vize Sınavı
|
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Hisse Senedi Değerlemesi
|
Finansal Pazarlar kitabının 466-483 sayfaları arasının okunması
|
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili sayısal örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
10 |
Hisse Senedi Değerlemesi-2
|
Finansal Pazarlar kitabının 466-483 sayfaları arasının okunması
|
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili sayısal örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
11 |
Temel Analiz
|
Finansal Pazarlar kitabının 543-553 sayfaları arasının okunması
|
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili sayısal örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
12 |
Teknik Analiz
|
Finansal Pazarlar kitabının 553-575 sayfaları arasının okunması
|
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili sayısal örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
13 |
Rassal Yürüyüş Kuramı
|
Finansal Pazarlar kitabının 575-587 sayfaları arasının okunması
|
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili sayısal örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
14 |
Rassal Yürüyüş Kuramı-2
|
Finansal Pazarlar kitabının 575-587 sayfaları arasının okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili sayısal örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
15 |
İşlenen konuların gözden geçirilmesi
|
İlgili konuların tekrarının yapılması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili sayısal örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
16/17 |
Final Sınavı
|
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Finansal Pazarlar-Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri, Serpil Canbaş, Hatice Doğukanlı, 2007
Öztin, Akgüç, Finansal Yönetim, 7.baskı, 1998
Sermaye Piyasası ve Menkul Değer Analizi, Ali Ceylan ve Turhan Korkmaz
Financial Markets and Institutions, Jeff Madura
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Sermaye Piyasası Borsa ve Temel Bilgiler Klavuzu, İMKB Eğitim Yayınları
http://www.imkb.gov.tr
http://www.treasury.gov.tr
http://www.spk.gov.tr
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama becerisine sahiptir. |
4 |
|
2 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme becerisine sahiptir. |
3 |
|
3 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. |
5 |
|
4 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. |
5 |
|
5 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. |
2 |
|
6 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma becerisine sahiptir. |
5 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
5 |
|
8 |
Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahiptir |
5 |
|
9 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanabilir. |
3 |
|
10 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama becersisine sahiptir. |
5 |
|
11 |
İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. |
5 |
|
12 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahiptir. |
5 |
|
13 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. |
3 |
|
14 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama becerisine sahiptir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|