|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Laboratuvar Teknik ve Yöntemleri I |
|
Dersin Kodu |
: |
BİK-581 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ABDULLAH TULİ Prof.Dr. KIYMET AKSOY Prof.Dr. LEVENT KAYRIN Prof.Dr. NURTEN DİKMEN Prof.Dr. MEHMET AKİF ÇÜRÜK Doç.Dr. TAMER C. İNAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZLEM GÖRÜROĞLU ÖZTÜRK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Analitik yöntemler ve temel ilkelerini kavrar, spektroskopik yöntemlerin tanımlar ve kavramlarını bilir. Titrasyon, pH, asit, baz ve tamponları kavrar. İdrar analizi, Kan şekeri tayini, Üre tayini, Fosfat tayini ve Kalsiyum tayinlerini bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Modern analiz yöntemlerinin tanıtılması ve bu yöntemlerin analitik uygulamalarına ilişkin örnek denemeler gösterilmesidir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Analitik yöntemler ve temel ilkeleri. Spektroskopik yöntemlerin tanımı ve kavramları. Titrasyon, pH, asit, baz ve tamponlar. İdrar analizi. Kan şekeri tayini. Üre tayini. Fosfat tayini. Kalsiyum tayini. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve Anabilim Dalında Bulunan Laboratuvarlar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel laboratuvar teknik ve yöntemleri |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, laboratuvar uygulaması |
|
2 |
Genel laboratuvar teknik ve yöntemleri |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, laboratuvar uygulaması |
|
3 |
Örnek toplama ve işleme |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, laboratuvar uygulaması |
|
4 |
pH kavramı, titrasyon ve tamponlar |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, grup tartışması, beyin fırtınası seminer laboratuvar uygulaması |
|
5 |
pH kavramı, titrasyon ve tamponlar |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, laboratuvar uygulaması |
|
6 |
Optik yöntemler ve uygulamaları |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, laboratuvar uygulaması |
|
7 |
Optik yöntemler ve uygulamaları |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, laboratuvar uygulaması |
|
8 |
Ara sınavı |
İşlenmiş konuların tekrarı |
Klasik soru cevaplı yazılı |
|
9 |
Kan şekeri tayin yöntemleri |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, laboratuvar uygulaması |
|
10 |
Enzim aktivite tayinleri |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer |
|
11 |
Enzim aktivite tayinleri |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, laboratuvar uygulaması |
|
12 |
Serum SGOT-SGPT tayini |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, laboratuvar uygulaması |
|
13 |
Üre tayin yöntemleri |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, laboratuvar uygulaması |
|
14 |
Kreatinin tayini |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer |
|
15 |
İdrar Analizi |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, laboratuvar uygulaması |
|
16/17 |
Final sınavı |
İşlenmiş konuların tekrarı |
Klasik soru cevaplı yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Jacobs DS, DeMott WR, Oxley DK. Jacobs & DeMott Laboratory Test Handbook, 5th Ed., Lexi-Comp, Cleveland, 2001.
Kaplan LA, Pesce AJ, Kazmierczak SC. Clinical Chemistry: Theory, Analysis, Correlation, 4th Ed., Mosby, St Louis, 2003.
Burtis CA, Ashwood ER. Tietz Textbook of Clinical Chemistry, 3rd Ed., Saunders, Philadelphia, 1996.
McPherson RA, Pincus MA. Henry´s Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods, 22nd Ed., Elsevier Saunders, 2011.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Laboratuvar işlemlerinde yenilikleri araştırarak uygulayabilir. |
3 |
|
2 |
Biyokimyanın diğer bilim dalları ile olan ilişkisini kavrar. |
3 |
|
3 |
Biyokimyada deneysel yöntemleri bilir. |
5 |
|
4 |
in vitro/in vivo hayvan çalışmalarında yer alabilir. |
3 |
|
5 |
Biyokimya ile ilgili alanlardaki çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütür. |
3 |
|
6 |
Sürekli mesleki gelişim becerilerini kazanır. |
5 |
|
7 |
Biyokimya alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar. |
5 |
|
8 |
Ne tür etkenlerin laboratuvar sonuçlarını nasıl ve hangi basamakta etkileyebileceğini yorumlar. |
5 |
|
9 |
laboratuvar araç ve gereçlerini kullanabilir. |
5 |
|
10 |
Laboratuvar işlemlerinin etik ve yasal yönlerini bilir ve ülke için ekonomik değerini değerlendirir. |
3 |
|
11 |
Bilimsel bir çalışmaya destek olabilir. |
3 |
|
12 |
Gerçekleştirdiği bilimsel çalışma sonuçlarını yorumlayabilir. |
4 |
|
13 |
Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirebilir. |
4 |
|
14 |
Biyokimyasal örnekleme kurallarını bilir. |
4 |
|
15 |
Labarotuvar ortamında çalışma ve araştırma yapabilir. |
3 |
|
16 |
Takım arkadaşları ile duyarlı ve etkili iletişim kurabilir, bilgilendirir, bütünsel duyarlı ve saygılı yaklaşabilir. |
3 |
|
17 |
Biyokimyada verileri ve kuramsal kavramları ilşkilendirir ve yorumlar. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
5 |
50 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 136 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|