|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Atomik Absorpsiyon Spektrofotometresi |
|
Dersin Kodu |
: |
BİK-571 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ABDULLAH TULİ Prof.Dr. LEVENT KAYRIN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Spektroskopik yöntemleri genel olarak tartışabilir Atomik Absorbsiyon Spektrofotometresinin teorisi ve çalışma prensibini açıklayabilir. Atomik absorbsiyon ölçüm cihazını çalıştırabilir. Atomik Absorbsiyon Spektrofotometresinde grafit fırını (Çalışma prensibi instrumentasyon) hakkında bilgi sahibi olabilir. Klinik Biyokimyada kullanımı bilir ve yorumlayabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Spektroskopik yöntemlerin metodolojisinin ve biyokimya laboratuvarlarında kullanımı alanlarının kavranmasını ve özellikle atomik absorbsiyon spektrofotometresinin teorisi ve klinikte kullanımının kavranmasını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Spektroskopik yöntemleri, biyokimya laboratuvarlarında kullanım alanları, atomik absorbsiyon spektrofotometresi kuramı, klinikte kullanımı ve uygulanması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve anabilim dalı laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Spektroskopik yöntemlere genel bakış |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tartışmalı ders, problem çözme, ödev, laboratuvar |
|
2 |
Spektroskopik yöntemlere genel bakış |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tartışmalı ders, problem çözme, ödev, laboratuvar |
|
3 |
Genel spektroskopik hesaplamalar |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tartışmalı ders, problem çözme, ödev, laboratuvar |
|
4 |
Genel spektroskopik hesaplamalar |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tartışmalı ders, problem çözme, ödev, laboratuvar |
|
5 |
Atomik abzorbsiyon spektrofotometresinin teorisi |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tartışmalı ders, problem çözme, ödev, laboratuvar |
|
6 |
Atomik abzorbsiyon spektrofotometresinin teorisi |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tartışmalı ders, problem çözme, ödev, laboratuvar |
|
7 |
Atomik abzorbsiyon spektrofotometresinin teorisi |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tartışmalı ders, problem çözme, ödev, laboratuvar |
|
8 |
Yarı yıl sınavı |
Metin sorusu hazırlama |
Klasik |
|
9 |
Atomik abzorbsiyon spektrofotometresinde instrumentasyon |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tartışmalı ders, problem çözme, ödev, laboratuvar |
|
10 |
Atomik azsorbsiyon spektrofotometresinde instrumentasyon |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tartışmalı ders, problem çözme, ödev, laboratuvar |
|
11 |
Analitik engelleyicilerin önlenmesi |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tartışmalı ders, problem çözme, ödev, laboratuvar |
|
12 |
Analitik engelleyicilerin önlenmesi |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tartışmalı ders, problem çözme, ödev, laboratuvar |
|
13 |
Grafit fırını ve uygulamaları |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tartışmalı ders, problem çözme, ödev, laboratuvar |
|
14 |
Klinikte atomik abzorbsiyon spektrofotometresi |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tartışmalı ders, problem çözme, ödev, laboratuvar |
|
15 |
Klinikte atomik abzorbsiyon spektrofotometresi |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tartışmalı ders, problem çözme, ödev, laboratuvar |
|
16/17 |
Final sınavı |
Metin sorusu hazırlama |
Klasik |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Burtis CA, Ashwood ER. Tietz Textbook of Clinical Chemistry, 3rd Ed., Saunders, Philadelphia, 1996.
Beaty RD. Concept, Instrumentation and Techniques in Atomic Absorption Spectrophotometry, Perkin-Elmer Corporation, 1978.
Williams BL, Wilson Keith. Principles and Techniques of Practical Biochemistry, Edward Arnold Ltd., 1975.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
İnternet ve kütüphane veri tabanları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Laboratuvar işlemlerinde yenilikleri araştırarak uygulayabilir. |
4 |
|
2 |
Biyokimyanın diğer bilim dalları ile olan ilişkisini kavrar. |
0 |
|
3 |
Biyokimyada deneysel yöntemleri bilir. |
3 |
|
4 |
in vitro/in vivo hayvan çalışmalarında yer alabilir. |
0 |
|
5 |
Biyokimya ile ilgili alanlardaki çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütür. |
0 |
|
6 |
Sürekli mesleki gelişim becerilerini kazanır. |
5 |
|
7 |
Biyokimya alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar. |
0 |
|
8 |
Ne tür etkenlerin laboratuvar sonuçlarını nasıl ve hangi basamakta etkileyebileceğini yorumlar. |
5 |
|
9 |
laboratuvar araç ve gereçlerini kullanabilir. |
5 |
|
10 |
Laboratuvar işlemlerinin etik ve yasal yönlerini bilir ve ülke için ekonomik değerini değerlendirir. |
5 |
|
11 |
Bilimsel bir çalışmaya destek olabilir. |
2 |
|
12 |
Gerçekleştirdiği bilimsel çalışma sonuçlarını yorumlayabilir. |
2 |
|
13 |
Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirebilir. |
3 |
|
14 |
Biyokimyasal örnekleme kurallarını bilir. |
5 |
|
15 |
Labarotuvar ortamında çalışma ve araştırma yapabilir. |
0 |
|
16 |
Takım arkadaşları ile duyarlı ve etkili iletişim kurabilir, bilgilendirir, bütünsel duyarlı ve saygılı yaklaşabilir. |
3 |
|
17 |
Biyokimyada verileri ve kuramsal kavramları ilşkilendirir ve yorumlar. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
5 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 97 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|