Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Atomik Absorpsiyon Spektrofotometresi

Dersin Kodu : BİK-571

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ABDULLAH TULİ
Prof.Dr. LEVENT KAYRIN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Spektroskopik yöntemleri genel olarak tartışabilir
Atomik Absorbsiyon Spektrofotometresinin teorisi ve çalışma prensibini açıklayabilir.
Atomik absorbsiyon ölçüm cihazını çalıştırabilir.
Atomik Absorbsiyon Spektrofotometresinde grafit fırını (Çalışma prensibi instrumentasyon) hakkında bilgi sahibi olabilir.
Klinik Biyokimyada kullanımı bilir ve yorumlayabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Spektroskopik yöntemlerin metodolojisinin ve biyokimya laboratuvarlarında kullanımı alanlarının kavranmasını ve özellikle atomik absorbsiyon spektrofotometresinin teorisi ve klinikte kullanımının kavranmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Spektroskopik yöntemleri, biyokimya laboratuvarlarında kullanım alanları, atomik absorbsiyon spektrofotometresi kuramı, klinikte kullanımı ve uygulanması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve anabilim dalı laboratuvarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Spektroskopik yöntemlere genel bakış Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı ders, problem çözme, ödev, laboratuvar
2 Spektroskopik yöntemlere genel bakış Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı ders, problem çözme, ödev, laboratuvar
3 Genel spektroskopik hesaplamalar Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı ders, problem çözme, ödev, laboratuvar
4 Genel spektroskopik hesaplamalar Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı ders, problem çözme, ödev, laboratuvar
5 Atomik abzorbsiyon spektrofotometresinin teorisi Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı ders, problem çözme, ödev, laboratuvar
6 Atomik abzorbsiyon spektrofotometresinin teorisi Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı ders, problem çözme, ödev, laboratuvar
7 Atomik abzorbsiyon spektrofotometresinin teorisi Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı ders, problem çözme, ödev, laboratuvar
8 Yarı yıl sınavı Metin sorusu hazırlama Klasik
9 Atomik abzorbsiyon spektrofotometresinde instrumentasyon Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı ders, problem çözme, ödev, laboratuvar
10 Atomik azsorbsiyon spektrofotometresinde instrumentasyon Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı ders, problem çözme, ödev, laboratuvar
11 Analitik engelleyicilerin önlenmesi Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı ders, problem çözme, ödev, laboratuvar
12 Analitik engelleyicilerin önlenmesi Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı ders, problem çözme, ödev, laboratuvar
13 Grafit fırını ve uygulamaları Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı ders, problem çözme, ödev, laboratuvar
14 Klinikte atomik abzorbsiyon spektrofotometresi Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı ders, problem çözme, ödev, laboratuvar
15 Klinikte atomik abzorbsiyon spektrofotometresi Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı ders, problem çözme, ödev, laboratuvar
16/17 Final sınavı Metin sorusu hazırlama Klasik


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Burtis CA, Ashwood ER. Tietz Textbook of Clinical Chemistry, 3rd Ed., Saunders, Philadelphia, 1996.
 Beaty RD. Concept, Instrumentation and Techniques in Atomic Absorption Spectrophotometry, Perkin-Elmer Corporation, 1978.
 Williams BL, Wilson Keith. Principles and Techniques of Practical Biochemistry, Edward Arnold Ltd., 1975.
Diğer Kaynaklar  İnternet ve kütüphane veri tabanları


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 5 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Laboratuvar işlemlerinde yenilikleri araştırarak uygulayabilir. 4
2 Biyokimyanın diğer bilim dalları ile olan ilişkisini kavrar. 0
3 Biyokimyada deneysel yöntemleri bilir. 3
4 in vitro/in vivo hayvan çalışmalarında yer alabilir. 0
5 Biyokimya ile ilgili alanlardaki çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütür. 0
6 Sürekli mesleki gelişim becerilerini kazanır. 5
7 Biyokimya alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar. 0
8 Ne tür etkenlerin laboratuvar sonuçlarını nasıl ve hangi basamakta etkileyebileceğini yorumlar. 5
9 laboratuvar araç ve gereçlerini kullanabilir. 5
10 Laboratuvar işlemlerinin etik ve yasal yönlerini bilir ve ülke için ekonomik değerini değerlendirir. 5
11 Bilimsel bir çalışmaya destek olabilir. 2
12 Gerçekleştirdiği bilimsel çalışma sonuçlarını yorumlayabilir. 2
13 Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirebilir. 3
14 Biyokimyasal örnekleme kurallarını bilir. 5
15 Labarotuvar ortamında çalışma ve araştırma yapabilir. 0
16 Takım arkadaşları ile duyarlı ve etkili iletişim kurabilir, bilgilendirir, bütünsel duyarlı ve saygılı yaklaşabilir. 3
17 Biyokimyada verileri ve kuramsal kavramları ilşkilendirir ve yorumlar. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 5 25
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 97
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.88
Dersin AKTS Kredisi: 4